Sony Xperia V
 
تکشو
به دنیای تکنولوژی خوش آمدید...
 
 
جمعه 22 دی 1391برچسب:, :: 16:41 ::  نويسنده : ابوالفضل

 گوشی موبایل سونی اکسپریا وی
سونی یکی دیگر از گوشی‌های جدید خود را با نام Xperia V معرفی نمود. این گوشی که از خانواده Xperia محسوب می‌گردد، دارای گواهی IP57 است. این گواهی بدین معناست که Xperia V در مقابل گرد و غبار مقاوم بوده و می‌تواند به مدت سی دقیقه در عمق یک متری زیر آب کار کند. این گوشی، یک گوشی هوشمند با یک صفحه نمایش ضد خش4.3 اینچی لمسی خازنی از نوع TFT با دقت 1280×720 است. همچنین وزن این گوشی 120 گرم و ضخامت آن 10.7 میلی‌متر می‌باشد. چیپ این گوشی، Qualcomm Snapdragon بوده که پردازنده دو هسته ای 1.5 گیگاهرتزی Krait و پردازشگر گرافیکی Adreno 225 را پشتیبانی می‌کند. به علاوه این گوشی دارای یک گیگابایت حافظه RAM و 8 گیگابایت حافظه داخلی است که می‌توان حافظه داخلی را از طریق درگاه کارت حافظه microSD تا 32 گیگابایت دیگر افزایش داد. در پشتXperia V یک دوربین 13 مگاپیکسلی و فلاش LED با قابلیت فیلم‌برداری FullHD قرار دارد که یک دوربین VGA نیز جهت مکالمات تصویری در قسمت جلویی گوشی، آن‌را تکمیل می‌نماید. سیستم عامل این گوشی نسخه 4 اندروید می‌باشد که یک سیستم عامل کاملا ایده آل محسوب می‌گردد. باتری این گوشی نیز دارای ظرفیت 1750 میلی آمپر است. خواننده نقد و بررسی اولیه این گوشی باشید.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی:
فرم گوشی : ساده - یک سیم کارته - وزن : 120 گرم
پردازنده:
Qualcomm MSM8960 Snapdragon Chipset, Dual-Core Krait 1.5GHz
حافظه:
حافظه داخلی 8192 مگابایت - حافظه رم 1024 مگابایت - قابلیت استفاده از کارت حافظه Micro SD
شبکه های ارتباطی:
3G - 4G - GPRS - WLAN - GPS - NFC - Bluetooth
صفحه نمایش:
صفحه نمایش لمسی - رنگی خازنی از نوع TFT - اندازه 4.3 اینچ - 1280 × 720
دوربین:
13.0 مگاپیکسل - دوربین مکالمه ویدئویی - فوکوس اتوماتیک - فلاش
امکانات نرم افزاری:
سیستم عامل Android نسخه 4.0.4 (Ice Cream Sandwich) - جاوا - مایکروسافت آفیس - PDF
سایر مشخصات:
رادیو - هندزفری - قطب نما - باتری 1750 میلی آمپر ساعت - زمان انتظار 400 ساعت - زمان مکالمه 7 ساعت
نام ها ديگر : Xperia AX , Xperia VL

:: نقد و بررسی Sony Xperia V

سونی Xperia V یک گوشی بین دو مدل Xperia T و Xperia J محسوب می‌گردد که همزمان با آن‌ها معرفی گردید. از نظر ظاهری این گوشی بسیار شبیه به Xperia T می‌باشد، با همان انحنا در پشت گوشی که زیبایی خاصی به آن داده است. این طراحی منحصر به فرد در کنار قاب پلاستیکی نرم پشت گوشی، آن را بسیار خوش دست کرده و با وجود صفحه نمایش بزرگ 4.3 اینچی، به راحتی در دست جای می‌گیرد. در سمت راست گوشی کلید کنترل صدا به همراه کلید پاور قرار دارند. در سمت چپ هم درگاه microUSB و جک 3.5 میلی متری صدا تعبیه شده‌اند. اما تفاوت اصلی این گوشی با مدل Xperia T در اندازه آن‌هاست که به علت تفاوت سایز صفحه نمایش، بوجود آمده است. ابعاد این گوشی 65×129 و قطر آن نیز 10.7 میلی متر می‌باشد. همچنین، این گوشی تنها 120 گرم وزن دارد. صفحه نمایش Xperia V یک صفحه نمایش 4.3 اینچی لمسی خازنی از نوع TFT می‌باشد که مقداری از صفحه نمایش اکسپریا تی کوچک‌تر است. اما این صفحه نمایش نیز مانند مدل Xperia T، قادر است تصاویر را با رزولوشن HD یعنی 1280×720 نمایش دهد که عملکرد بسیار خوب آن‌را تضمین می‌نماید. همچنین صفحه نمایش این گوشی قادر به درک چندین لمس همزمان می‌باشد. در کل، گوشی‌های ساخت سونی همواره از صفحه نمایش‌های بسیار با کیفیت و رضایت بخشی برخوردارند که این مورد در مورد Xperia V نیز صدق می‌نماید. بدنه قوسی شکل این گوشی با یک قاب پلاستیکی پوشیده شده است که قابلیت باز شدن توسط کاربر را دارد.
این گوشی دارای گواهینامه IPx5/7 می‌باشد که بالاترین گواهی تضمین مقاومت گوشی‌های موبایل در مقابل نفوذ آب می‌باشد. این بدین معناست که Xperia V یکی دیگر از گوشی‌های مقاوم در برابر آب از کمپانی سونی می‌باشد که بعد از Xperia Acro S و Xperia Go، سومین از خانواده Xperia محسوب می‌گردد.
Xperia V به طور پیش فرض از سیستم عامل اندروید نسخه 4.0 استفاده می‌کند که به رابط کاربری انحصاری سونی مزین شده است. تعداد زیادی از ویجت های آشنا مثل ویجت پخش کننده موسیقی Walkman یا ویجت آلبوم‌های عکس و ویدئو وجود دارند. اما یکی از امکانات نرم افزاری بسیار جالبی که به این گوشی اضافه شده "برنامه های کوچک" یا "Small Apps" می‌باشد. هنگامی که کلید مالتی تسک را انتخاب می‌کنید، علاوه بر لیست آخرین برنامه های اجرا شده، تعدادی برنامه در نوار پایینی وجود دارند (مانند ماشین حساب، دفترچه یادداشت، ...) که با انتخاب آن‌ها، برنامه مورد نظر به صورت کوچک شده اجرا می‌شود و شما می‌توانید همزمان با کارهای دیگر، همیشه این برنامه را بر روی صفحه خود همراه داشته باشید. به طور مثال شما می‌توانید هنگام تماشای ویدئو، برنامه دفترچه یادداشت را به صورت کوچک شده بر روی صفحه خود قرار داده و نوت برداری کنید.
کیبورد نیز در رابط کاربری Xperia V تغییراتی داشته است. ظاهر کیبورد بسیار ساده بوده و کلیدها بزرگ و با فاصله مناسب از هم قرار دارند. به راحتی می‌توان گفت که

:: نقاط قوت و ضعف

مقاومت در برابر نفوذ آب
پشتیبانی از شبکه پر سرعت 4G
سخت افزار قدرتمند
نسخه 4 سیستم عامل اندروید
صفحه نمایش بزرگ با کیفیت HD
طراحی زیبا
دوربین بسیار قدرتمند و با کیفیت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
قابلیت NFC
:: مدلهای مشابه

Sony Xperia T

Sony Xperia SL

Sony Xperia Acro S

Sony Xperia P

Sony Xperia J

Sony Xperia S



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


با سلام و عرض ادب به بینندگان گرامی من براتون کمی مطلب آوردم.شما با شرکت در نظرسنجی می تونید من رو خوشحال کنید.من هر روز این بلاگ را چک می کنم.و هر ماه راجع به بیشترین نظر در نظر سنجی مطلب می نویسم. من پذیرای نظرات شما هستم و همچنین تبلیغات تکنولوژی های برتردنیا. راستی یادم رفت راجع به اسم و برخی اطلاعات شخصی خودم باهاتون حرف بزنم. اسم من ابوالفضل است و فامیلم هم حاجی زاده.من بچه بوشهر هستم و در6/10/1379بدنیا اومدم و الآن هم 13 سالمه.امیدوارم از بلاگم خوشتون بیاد!!! با تشکّر،مدیر بلاگ.خسته نباشید...
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکشو و آدرس ya79.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 86
بازدید دیروز : 20
بازدید هفته : 109
بازدید ماه : 263
بازدید کل : 24538
تعداد مطالب : 124
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1