تکشو
به دنیای تکنولوژی خوش آمدید...
 
 
سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 9:56 ::  نويسنده : ابوالفضل




گوشی موبایل سونی ایکس پریا سولا
کمپانی سونی همواره به علت تولید محصولات با کیفیت، از توفیق عمومی برخوردار بوده است. اینک پس از مدت‌ها همکاری با اریکسون در زمینه تولید تلفن همراه، این کمپانی با خرید کامل سهام اریکسون، گوشی‌های جدید خود را با برند معتبر SONY به بازار عرضه می‌نماید. Xperia Sola یکی از گوشی‌های رده متوسط Sony است که علی رغم ابعاد کوچک، دارای صفحه نمایش 3.7 اینچی، دوربین 5 مگاپیکسلی، پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی و 512 مگابایت حافظه RAM است. همچنین بر روی این گوشی از نسخه 2.3 سیستم عامل اندروید استفاده می‌شود. به علاوه Xperia Sola تنها گوشی کمپانی سونی است که صفحه نمایش آن دارای فناوری لمس شناور است. پس اگر به دنبال یک گوشی هوشمند با این مشخصات هستید، پیشنهاد می‌کنیم بررسی تخصصی این محصول را مطالعه نمایید.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: فرم گوشی : ساده - یک سیم کارته - وزن : 107 گرم
پردازنده: Dual-Core Cortex-A9, NovaThor U8500 Chipset 1GHz
حافظه: حافظه داخلی حافظه کلی 8192 مگابایت و حافظه در دسترس کاربر 5120 مگابایت - حافظه رم 512 مگابایت - قابلیت استفاده از کارت حافظه Micro SD
شبکه های ارتباطی: 3G - GPRS - WLAN - GPS - Bluetooth
صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی - رنگی خازنی از نوع LED-Backlit LCD - اندازه 3.7 اینچ - 480 × 854
دوربین: 5.0 مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش
امکانات نرم افزاری: سیستم عامل Android نسخه v2.3 (Gingerbread), planned upgrade to v4.0 - جاوا - مایکروسافت آفیس - PDF
سایر مشخصات: رادیو - هندزفری - قطب نما - باتری 1320 میلی آمپر ساعت - زمان انتظار 470 ساعت - زمان مکالمه 6 ساعت

نام ها ديگر : Sony MT27i Pepper


:: نقد و بررسی Sony Xperia Sola

• طراحی و ساخت
Xperia Sola از نظر اندازه بسیار جمع و جور است. اگرچه بدنه این گوشی از پلاستیک ساخته شده، اما بسیار مقاوم و در عین حال سبک است. همچنین به دلیل ابعاد کوچک این گوشی، می‌توان به راحتی توسط یک دست با آن کار کرد. قاب پشتی Xperia Sola از جنس پلاستیک مات ساخته شده است و به همین دلیل مقاومت بالایی در برابر به جای ماندن اثر انگشت دارد. در قسمت جلوی این گوشی، صفحه نمایش 3.7 اینچی آن قرار دارد و بر روی این صفحه نیز برای محافظت بیشتر، از یک شیشه ضد خش استفاده شده است. در پایین صفحه نمایش سه دکمه لمسی برای دستیابی به قسمت‌های مختلف گوشی به چشم می‌خورند و در قسمت بالای آن نیز سنسور مجاورت و یک نشانگر شارژ/هشدار قرار دارد که متناسب با میزان شارژ باتری به رنگ‌های قرمز یا سبز در می‌آید و در صورت وجود هشدار جدید نیز، چشمک می‌زند. در لبه سمت چپ Xperia Sola تنها کلید پاور قرار دارد و در لبه سمت راست آن پورت MicroUSB، کلید کنترل صدا و کلید شاتر دوربین همگی در کنار هم قرار گرفته‌اند. خروجی هدفون 3.5 میلی متری نیز در لبه بالایی این گوشی قرار گرفته است و میکروفون اصلی آن در لبه پایینی تعبیه شده است. در میان قاب پلاستیکی پشت این گوشی نیز یک دوربین 5 مگاپیکسلی، فلاش LED و همچنین بلندگو به چشم می‌خورند.

• صفحه نمایش
صفحه نمایش 3.7 اینچی Xperia Sola، رزولوشن 854×480 پیکسل و تراکم پیکسلی برابر با 265 پیکسل در هر اینچ را داراست و به همین دلیل می‌توان تصاویری با کیفیت و شفاف را از این صفحه نمایش انتظار داشت. همچنین به کار گیری فناوری نام آشنای تصویری "براویا" بر روی این گوشی موجب جلوه زیبای رنگ‌ها و وضوح تصویری بالای آن می‌شود. زوایای دید این صفحه نمایش نیز بسیار مناسب است و به دلیل میزان روشنایی نسبتا بالای آن، در زیر نور مستقیم آفتاب هم تصاویر به خوبی قابل مشاهده هستند.

Xperia Sola اولین گوشی کمپانی سونی است که در آن از فناوری جدید لمس شناور استفاده می‌شود. در این نوآوری جدید، فناوری‌های به کار رفته در صفحات لمسی خازنی و چند لمسی خازنی با یکدیگر ادغام شده و قابلیت جدیدی با نام لمس شناور به وجود می‌آید. صفحات نمایش دارای این فناوری قادر خواهند بود انگشت را از فاصله 20 میلی متری تشخیص دهند و به همین دلیل در بسیاری از مواقع دیگر نیازی به لمس کردن صفحه نخواهد بود.

• سخت افزار
Xperia Sola دارای امکانات سخت افزاری مناسبی است. در قلب تپنده این گوشی یک پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی قرار دارد و میزان حافظه RAM آن 512 مگابایت است. این میزان قدرت پردازشی موجب عملکرد روان و سریع این گوشی در حین انجام هر کاری می‌شود. Xperia Sola دارای 8 گیگابایت حافظه داخلی است که تنها 5 گیگابایت آن در اختیار کاربر قرار دارد. همچنین به دلیل پشتیبانی از شیار کارت حافظه MicroSD امکان ارتقا حافظه آن تا 32 گیگابایت وجود دارد.
Xperia Sola دارای چیپ NFC است و با به‌کارگیری این قابلیت قادر است با تگ‌های هوشمند NFC ارتباط برقرار کرده و از این طریق برنامه های مختلفی را اجرا کرده یا تنظیمات مختلف را تغییر دهد.

• نرم افزار
سیستم عامل به کار گرفته شده بر روی این گوشی نسخه 2.3 یا نان زنجبیلی اندروید است و به زودی امکان ارتقا آن به نسخه 4.0 این سیستم عامل نیز وجود خواهد داشت. اضافه شدن رابط کاربری انحصاری سونی در کنار رابط کاربری استاندارد اندروید موجب هر چه بهتر و لذت بخش تر شدن تجربه کار با این گوشی می‌شود. به دلیل امکانات سخت افزاری مناسب این گوشی حرکت بین قسمت‌های مختلف رابط کاربری آن بسیار روان صورت می‌گیرد. به لطف وجود سیستم عامل اندروید، امکان شخصی سازی قسمت‌های مختلف رابط کاربری نظیر اضافه کردن ویجت ها، استفاده از تصاویر پس زمینه ثابت و متحرک و تغییر چیدمان صفحات وجود دارد و سونی نیز تعدادی از ویجت های محبوب خود را برای روی این دستگاه ارائه کرده است.
استفاده از کیبورد مجازی این گوشی به دلیل قرار گیری مناسب کلیدها بسیار راحت است و امکان اشتباه در هنگام تایپ کردن بسیار کاهش می‌یابد.
Xperia Sola قابلیت پخش انواع متنوعی از فایل‌های چند رسانه ای را دارد. به لطف به‌کارگیری موتور پردازش تصویر براویا، تماشای ویدیو های HD به سادگی بر روی این گوشی امکان پذیر است و قابلیت تقویت صدای XLoud نیز موجب پخش صدایی بسیار شفاف و رسا از بلندگوی این گوشی می‌شود.
ارتباط با دنیای اینترنت بر روی Xperia Sola توسط امکانات ارتباطی Wi-Fi، 3G و GPRS با سرعت بالا امکان پذیر است. این مرورگر علاوه بر پشتیبانی از چندین پنجره و همچنین حرکات مالتی تاچ، سازگاری کاملی با Flash دارد و به همین دلیل نمایش ویدیو های آنلاین با کیفیت HD را بدون کندی یا مشکل میسر می‌سازد.

• دوربین
دوربین 5 مگاپیکسلی این گوشی قادر است عکس‌هایی با رزولوشن 2592×1944 پیکسل را ثبت نماید. از جمله قابلیت‌های این دوربین می‌توان به فوکوس خودکار، تشخیص لبخند، ثبت محل وقوع عکس و فناوری لرزش گیر تصویر اشاره کرد. با استفاده از کلید شاتر سخت افزاری می‌توان به سرعت دوربین را فعال کرده و شروع به عکاسی یا فیلم برداری نمود. به طور کلی می‌توان گفت که کیفیت عکس‌های گرفته شده با این دوربین در سطح متوسط و قابل قبولی قرار دارند و رنگ‌ها دقیق و جزئیات بسیار واضح هستند. به علاوه این دوربین قادر است با کیفیت HD و با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری کند. کیفیت فیلم‌های گرفته شده نیز همانند عکس‌ها در سطح خوبی قرار دارد و میزان وضوح جزئیات و غلظت رنگ‌ها در آن‌ها بالاست.

• باتری
باتری لیتیوم یونی 1320 میلی آمپری استفاده شده در این گوشی قابلیت ذخیره انرژی جهت بیش از 6 ساعت مکالمه ممتد و یا بیش از 470 ساعت در حالت آماده باش را به ما می‌دهد.

• نتیجه گیری
به طور کلی می‌توان گفت که Xperia Sola یک گوشی اندرویدی جمع و جور اما کارآمد است که امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مناسبی دارد. از جمله رقبای Xperia Sola می‌توان به HTC One V اشاره کرد که بر خلاف این گوشی دارای یک پردازنده تک هسته ای است اما از نسخه Ice-Cream Sandwich اندروید بهره می‌برد و از نظر ظاهری نیز زیبا تر است. گوشی Galaxy S Advance نیز از رقبای دیگر Xperia Sola است که از نظر قدرت پردازشی با آن مشابه است ولی یک صفحه نمایش بزرگ‌تر و با کیفیت Super AMOLED دارد. اگر شما هم به دنبال یک گوشی اندرویدی مناسب و نه چندان گران قیمت هستید، Sony Xperia Sola را به شما پیشنهاد می‌دهیم.


پردازنده قدرتمند دو هسته ای
صفحه نمایش 3.7 اینچی با فناوری لمس شناور
تراکم پیکسلی بالای صفحه نمایش
موتور پردازش تصویر براویا
قابلیت فیلم برداری به صورت HD
پشتیبانی از NFC
پشتیبانی از DLNA


digikala.com



سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 9:53 ::  نويسنده : ابوالفضل
یکی دیگر از گوشی‌های خانواده Xperia از کمپانی سونی، مدل Xperia J نام دارد. این گوشی، یک گوشی رده متوسط هوشمند با یک صفحه نمایش ضد خش4 اینچی لمسی خازنی از نوع TFT با دقت FWVGA مجهز به روکش ضد خش Gorilla Glass است. همچنین وزن این گوشی 130 گرم و ضخامت آن 9.2 میلی‌متر می‌باشد. چیپ این گوشی، Qualcomm Snapdragon بوده که پردازنده تک هسته ای 1 گیگاهرتزی Cortex A5 و پردازشگر گرافیکی Adreno 200 را پشتیبانی می‌کند. به علاوه این گوشی دارای 512 مگابایت حافظه RAM و 4 گیگابایت حافظه داخلی است که می‌توان حافظه داخلی را از طریق درگاه کارت حافظه microSD تا 32 گیگابایت دیگر افزایش داد. در پشت Xperia J یک دوربین 5 مگاپیکسلی و فلاش LED با قابلیت فیلم‌برداری VGA قرار دارد. سیستم عامل این گوشی نسخه 4 اندروید می‌باشد که یک سیستم عامل کاملا ایده آل محسوب می‌گردد. باتری این گوشی نیز دارای ظرفیت 1750 میلی آمپر است. خواننده نقد و بررسی این گوشی باشید تا اطلاعات بیشتری را در مورد آن کسب نمایید.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: فرم گوشی : ساده - یک سیم کارته - وزن : 130 گرم
پردازنده: Qualcomm MSM7227A Snapdragon Chipset, Single-Core Cortex-A5 1.0GHz
حافظه: حافظه داخلی 4096 مگابایت و حافظه‌ی در دسترس کاربر 2048 مگابایت - حافظه رم 512 مگابایت - قابلیت استفاده از کارت حافظه Micro SD
شبکه های ارتباطی: 3G - GPRS - WLAN - GPS - Bluetooth
صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی - رنگی خازنی از نوع TFT - اندازه 4.0 اینچ - 854 × 480
دوربین: 5.0 مگاپیکسل - دوربین مکالمه ویدئویی - فوکوس اتوماتیک - فلاش
امکانات نرم افزاری: سیستم عامل Android نسخه 4.0.4 (Ice Cream Sandwich) - جاوا - مایکروسافت آفیس - PDF
سایر مشخصات: رادیو - هندزفری - قطب نما - باتری 1750 میلی آمپر ساعت - زمان انتظار 600 ساعت - زمان مکالمه 7 ساعت
Sony Xperia J
:: نقد و بررسی Sony Xperia J

طراحی و ساخت
Xperia J از نمای جلویی یک گوشی با طراحی ساده محسوب می‌گردد. همانند بسیاری از گوشی‌های ساخت سونی، برای ساخت این گوشی نیز بیشتر از پلاستیک استفاده شده است. حالت انحنا دار قاب پشتی گوشی اما شکل این گوشی را از گوشی‌های دیگر سونی متمایز می‌نماید. جنس قاب پشتی گوشی به گونه ایست که اثر انگشت را جذب نمی‌نماید و کاربر می‌تواند به راحتی و با یک دست با گوشی کار کند. ابعاد این گوشی 61×124 میلی متر است و 124 گرم نیز وزن دارد. این ابعاد برای یک گوشی با صفحه نمایش 4 اینچی مناسب است. بر روی بدنه این گوشی، دو چراغ هشدار تعبیه شده است. یکی که در کنار اسپیکر گوشی قرار دارد، چراغ هشدار شارژ است که مادامی که گوشی در حال شارژ شدن است این چراغ روشن است. اما چراغ دیگر در قسمت پایینی گوشی تعبیه گردیده که به علت طراحی خوب آن، در مواقع خاموش بودن، دیده نمی‌شود. این چراغ، بر حسب هشدار های متفاوت، رنگ‌های متفاوتی را نمایش می‌دهد. بستگی به اینکه هشدار برای یک تماس از دست رفته است، یا برای یک پیام ورودی و یا کم شدن شارژ گوشی، رنگ‌های مختلفی تولید می‌گردند که بسیار کاربردی و جذاب هستند. در لبه راست گوشی، کلید کنترل صدا و کلید پاور قرار دارند. در لبه سمت چپ نیز، درگاه micro USB تعبیه گردیده است. جک 3.5 میلی متری هدفون نیز در قسمت بالایی گوشی جای داده شده است. نهایتا بر روی قاب پشتی گوشی نیز دوربین به همراه فلاش LED و بلندگو به چشم می‌خورند که به زیبایی گوشی افزوده‌اند. ضمنا، این گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید، طلایی و صورتی تولید گردیده است.

صفحه نمایش
صفحه نمایش به کار رفته در این گوشی یک صفحه نمایش4اینچی لمسی خازنی از نوع TFT می‌باشد که قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را نیز داراست. در مورد عملکرد این صفحه نمایش باید بگوییم که بسیار خوب ارزیابی می‌گردد. این صفحه نمایش تصاویر را با رزولوشن 854×480 پیکسل نمایش می‌دهد و تراکم پیکسلی بسیار خوب 245ppi را تولید می‌نماید. به لطف بهره گیری سونی از موتور های Bravia در صفحه نمایش گوشی‌های ساخت این کمپانی، تصاویر تولید شده بسیار واضح و چشم نواز هستند. همچنین جنس آن Gorilla Glass است که ضد خش می‌باشد. در ضمن، این صفحه نمایش قابلیت دریافت دو لمس همزمان را نیز داراست که شاید در حین انجام بازی با این گوشی، اینکه فقط دو لمس همزمان درک می‌گردند مقداری کاربر را برنجاند. عملکرد این صفحه نمایش در زوایای مختلف و همچنین در زیر نور مستقیم آفتاب نیز کاهش چشم گیری ندارد و کاملا رضایت بخش است. یکی دیگر از موارد لازم به ذکر، فقدان سنسور تنظیم خودکار نور صفحه نمایش است که کاربر را مجبور به تنظیم دستی نور آن می‌نماید.
نقد و بررسی Sony Xperia J
:: نقاط قوت و ضعف

صفحه نمایش 4 اینچی با کیفیت
شارژدهی بسیار خوب باتری
قیمت مقرون به صرفه
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی حداکثر تا 32 گیگابایت
سیستم عامل اندروید 4
رنگ‌های متنوع
50 گیگابایت حافظه مجازی


کیفیت پایین فیلم برداری دوربین
فقدان سنسور تنظیم نور صفحه نمایش
حافظه رم پایین
:: مدلهای مشابه


سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 9:48 ::  نويسنده : ابوالفضل
در کنفرانس IFA سال 2012 که در برلین برگزار شد، سونی چند مدل جدید از خانواده Xperia را به طرفداران آن معرفی نمود. یکی از این مدل‌ها، Xperia TX نام دارد. طبق اعلام سونی، این کمپانی بر روی Xperia TX از یک پردازنده دو هسته ای از نوع Krait و با فرکانس 1.5 گیگاهرتز استفاده نموده است. از دیگر مشخصات سخت افزاری این گوشی، یک چیپ Snapdragon S4، یک پردازشگر گرافیکی Adreno 225 و یک گیگابایت رم می‌باشد. حافظه داخلی گوشی نیز 16 گیگابایت اعلام شده که البته می‌توان تا 32 گیگابایت دیگر نیز از طریق کارت حافظه microSD به آن اضافه نمود. صفحه نمایش به کار رفته بر روی این مدل، یک صفحه نمایش 4.55 اینچی لمسی خازنی است که با رزولوشن 1280×720، تراکم پیکسلی شگفت انگیز 323ppi را ارائه می‌نماید. کمپانی ژاپنی بر روی Xperia TX از سیستم عامل اندروید با نسخه 4.0.4 استفاده نموده است که شما را از بروز رسانی آن بی نیاز می‌نماید. همچنین یک دوربین 13 مگاپیکسلی با سنسور Back-illuminated و دیافراگم 2.4 عکس‌های فوق‌العاده ای را برای شما ثبت می‌نماید. کیفیت فیلم برداری آن نیز Full HD می‌باشد. ضمنا یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی جهت مکالمات تصویری نیز بر روی Xperia TX تعبیه گشته است. سونی برای تامین انرژی مورد نیاز این گوشی قدرتمند، از یک باتری 1750 میلی آمپری استفاده نموده است که طبق تجربیات گذشته باید بیش از 1.5 روز برای استفاده عادی از گوشی انرژی ذخیره نماید. برای آشنایی بیشتر با این گوشی قدرتمند، خواننده نقد و بررسی این گوشی باشید.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: فرم گوشی : ساده - یک سیم کارته - وزن : 127 گرم
پردازنده: Qualcomm MSM8260A Snapdragon Chipset, Dual-Core Krait 1.5GHz
حافظه: حافظه داخلی 16384 مگابایت - حافظه رم 1024 مگابایت - قابلیت استفاده از کارت حافظه Micro SD
شبکه های ارتباطی: 3G - GPRS - WLAN - GPS - NFC - Bluetooth
صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی - رنگی خازنی از نوع TFT - اندازه 4.55 اینچ - 1280 × 720
دوربین: 13.0 مگاپیکسل - دوربین مکالمه ویدئویی - فوکوس اتوماتیک - فلاش
امکانات نرم افزاری: سیستم عامل Android نسخه 4.0.4 (Ice Cream Sandwich) - جاوا - مایکروسافت آفیس - PDF
سایر مشخصات: رادیو - هندزفری - قطب نما - باتری 1750 میلی آمپر ساعت - زمان انتظار 300 ساعت - زمان مکالمه 6 ساعت
نام ها ديگر : Sony LT29i
Sony Xperia TX
:: نقد و بررسی Sony Xperia TX
•طراحی
طراحی گوشی شباهت بسیاری به گوشی زیبای Xperia arc دارد، به طوری که قسمت پشتی دستگاه دارای یک انحنا بوده و ضخامت قسمت میانی کمتر از بالا و پایین گوشی است. این طراحی منحصر به فرد در کنار قاب پلاستیکی نرم پشت گوشی، آن را بسیار خوش دست کرده و با وجود صفحه نمایش بزرگ 4.5 اینچی، به راحتی در دست جای می‌گیرد. اما به طور کلی Xperia TX کمی سنگین‌تر و ضخیم‌تر از گوشی‌های رده بالای کمپانی‌های دیگر است.
یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد این گوشی بگوییم این است که Xperia TX جزو اولین گوشی‌های کمپانی سونی است که همانند گوشی Galaxy Nexus، از کلیدهای نرم افزاری برای کنترل بخش‌های مختلف سیستم عامل استفاده می‌کند. حذف کلیدهای سخت افزاری از زیر صفحه نمایش، به سونی این امکان را داده است که فضای زیری صفحه نمایش را کوچک‌تر کرده و در نهایت بدون افزایش سایز کلی دستگاه، صفحه نمایش بزرگ‌تری بر روی آن قرار دهد.

•صفحه نمایش
صفحه نمایش 4.5 اینچی Xperia TX دارای دقت 720x1280 است که تراکم پیکسلی بسیار بالای 323ppi را ارائه می‌دهد. چنین تراکم پیکسلی بالایی، حتی کوچک‌ترین جزئیات و متون را کاملا شفاف نشان می‌دهد. رنگ‌های تولید شده نیز بسیار زنده و طبیعی هستند. البته صفحه نمایش فوق‌العاده‌ی این گوشی دارای نقاط ضعفی نیز می‌باشد که برای مثال می‌توان به زاویه دید متوسط (به خصوص در حالت افقی) و عملکرد نسبتا ضعیف آن در شرایط نوری قوی (مانند فضاهای خارجی و یا زیر نور آفتاب) اشاره کرد.
نقد و بررسی Sony Xperia TX
:: نقاط قوت و ضعف

پردازنده دو هسته ای فوق‌العاده قدرتمند
نرم افزار به روز و وجود قابلیت Small Apps
صفحه نمایش بزرگ و بسیار با کیفیت
طراحی زیبا
دوربین با عملکرد عالی
خروجی HDMI
پشتیبانی از NFC
:: مدلهای مشابه


چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:, :: 11:32 ::  نويسنده : ابوالفضل
Xbox 360 Slim با طراحی زیبا و عملکرد قوی خود، سهم بزرگی از فروش کنسولهای بازی در جهان را چه در میان کاربران عادی و چه در میان گیمرهای حرفه ای از آن خود کرده.
محصولی که رقیب سر سخت Play Station 3 محصول شرکت سونی و Wii محصول شرکت Nintendo است و آنطور که بر می آید نه تنها چیزی از رقبای خود کم ندارد، بلکه در مشخصه هایی نیز برتر می باشد. Xbox 360 Slim در ظرفیت های 4 تا 320 گیگابایتی در بازار جهانی عرضه میشود.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: کنسول خانگی - نوع درایو بازی : DVD-ROM
پردازشگر: پردازشگر اصلی: IBM PowerPC 3 cores 3.2 GHz - پردازشگر گرافیکی : 500 MHz "Xenos" - حافظه کش: 1 - حافظه رم : 512 MB ( 512 MB ) GDDR3 SDRAM - Integrated - کارت گرافیک ATI Xbox 360 - 256-bit - 2D/3D graphics acceleration
خروجی / ورودی: شبکه بی سیم Wi-Fi - پورت USB - شبکه Ethernet
سایر قابلیت ها: هارد دیسک 320 گیگابایت - دسته بی سیم
Microsoft Xbox 360 Limited Edition Gears of War 3 - 320GB
:: نقد و بررسی Microsoft Xbox 360 Limited Edition Gears of War 3 - 320GB

شاید اگر 10 سال قبل می گفتید که شرکت مایکروسافت بزرگترین نقش را در دنیای بازیهای ویدیویی بازی می کند حرفتان بی معنا به نظر می رسید اما اکنون مشاهده می کنیم که این موضوع یک واقعیت است و دیگر سونی انحصار تولید کنسولهای بازی پر طرفدار را در اختیار ندارد.

اکنون شاید بتوان Xbox 360 Slim را برترین کنسول بازی موجود دانست مخصوصا با وجود Kinect Microsoft اکنون لذت استفاده از بازیهای Xbox چند برابر شده است.

حال، چرا Xbox 360 Slim می تواند برترین کنسول بازی موجود باشد؟
در ادامه به بررسی تمام جوانب این کنسول بازی می پردازیم تا قضاوت را به خودتان واگذار کنیم:

همانطور که از نام این کنسول پیداست قرار بوده که Xbox 360 جدید باریک تر از مدل قبلی خود باشد. هر چند با مقایسه دو دستگاه Xbox 360 Slim و Xbox 360 خواهید دید که این کنسول خیلی هم باریک تر نشده است (یا حداقل این باریک شدن خیلی به چشم نمی آید).

پلاستیک ماتی که ما Xbox 360 را با آن می شناختیم؛ اکنون دیگر وجود ندارد و به جای آن پلاستیکی با جلای بالا و براق را مشاهده می کنیم که یک پیشرفت خیلی مهم از لحاظ ظاهری و زیبایی برای Xbox 360 Slim را باعث شده. هر چند روی این پلاستیک براق و زیبا که جنس خیلی خوبی هم دارد؛ اثر انگشت می ماند اما خب چه کسی نیاز دارد که هر لحظه به کنسول بازی خانگی خود دست بزند؟

از طرفی وقتی خوب به بدنه ی Xbox 360 Slim دقت می کنید متوجه می شوید براقی آن به حدی زیاد است که می تواند اشیا را تا حدی در خود منعکس کند. انحناهای ایجاد شده روی این کنسول نیز به جلوه ظاهری آن افزوده است.

وزن Xbox 360 Slim نیز مقداری از Xbox 360 کمتر شده است.

Xbox 360 Slim با ظرفیت های مختلفی به بازار عرضه شده است. از ظرفیت هارد دیسکی 4GB گرفته تا ظرفیت بسیار مناسب 320GB.
همچنین این کنسول در پک های مختلفی به بازار عرضه می شود که برخی از آنها بازی اورجینال رایگان هم در خود دارند. همچون بازی معروف Gears Of War 3.

پردازشگر قدرتمند IBM PowerPC 3 cores 3.2 GHz به همراه پردازنده ی گرافیکی Xenos، رم 512 GDDR3 و کارت گرافیک ATI که مخصوص Xbox طراحی شده، تلفیقی از قدرت و سرعت پردازش مناسب و گرافیک عالی را به وجود می آورد که برای هم برای کاربران عادی و هم گیمرهای حرفه ای مناسب است.

رزولوشن تصویر 1920*1080؛ تصویری را در برابر دید کاربر قرار می دهد که واقعا لذت بخش است.
نقد و بررسی Microsoft Xbox 360 Limited Edition Gears of War 3 - 320GB
:: نقاط قوت و ضعف

قدرت بالای سخت افزاری
کیفیت بالای بازیهای ویژه ی Xbox
طراحی و ظاهر براق و زیبا
کنترلر حرکتی (Kinect) با دقت بالا و عملکرد عالی
خروجی تصویر با کیفیت بالا 1920*1080 پیکسل
عرضه در ظرفیت های 4 تا 320 گیگابایتی که امکان انتخاب مناسب هر کاربر را فراهم می کند
:: مدلهای مشابه


چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:, :: 11:30 ::  نويسنده : ابوالفضل
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: کنسول خانگی - نوع درایو بازی : BD-ROM , CD-ROM , DVD-ROM
پردازشگر: پردازشگر اصلی: Cell Processor - PowerPC - Base Core 3.2GHz - پردازشگر گرافیکی : RSX 550 MHz - حافظه کش: L2 Cache 512 KB - حافظه رم : 256MB XDR Main RAM - 256MB GDDR3 VRAM - کارت گرافیک Nvidia RSX 256 MB
خروجی / ورودی: شبکه بی سیم Wi-Fi - بلوتوث - پورت USB - شبکه Ethernet
سایر قابلیت ها: هارد دیسک 160 گیگابایت - دسته بی سیم
Sony PlayStation 3 (Slim)- 160 GB
:: نقد و بررسی Sony PlayStation 3 (Slim)- 160 GB
کنسولی فراتر از یک بازی!

با سیستم کامپیوتری PLAY STATION 3 به تجربه‌ای دل‌انگیز و فوق‌العاده از سرگرمی دست پیدا می‌کنید. موتور پهن‌باندCELL شاه‌کاری برتر را در پردازش موازی به نمایش می‌گذارد و این، فراتر از آن چیزی ست که تا به امروز تجربه کرده‌اید. درایو Blu-ray Disc پنجره‌ای جدید به سوی بازی‌های نسل جدید و فضاهای ذخیره‌سازی باز کرده است. این دستگاه می‌تواند یک کنسول بازی، پخش کننده‌ی فیلم و موزیک Blu-ray یا حتی سرویس‌های آنلاین باشد؛ فرقی نمی‌کند. PLAY STATION 3 شما را به یک بازی فراتر از معیارهای عادی دعوت می‌کند.
این کنسول در مدل 250 گیگابایتی عرضه شده است.
مشخصاتCPU ،GPU ، رم و درایو دستگاه

CPU
cell ساخت مشترک سه شرکت بزرگ سونی، توشیبا و ای بی ام است. این سی. پی. یو هفت هسته‌ی جداگانه را شامل می‌شود که هر کدام مانند یک پردازش‌گر به صورت جداگانه عمل کرده و در نوع خود یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های موجود محسوب می‌شود.

پردازنده گرافیکی یا GPU
RSX ساخت شرکت Nividia و با سرعت پردازش 550 مگاهرتز از قوی‌ترین پردازنده‌‌های گرافیکی موجود در کنسول‌های نسل جدید به شمار می‌رود.

RAM
میزان حافظه رم XDR این دستگاه 512 مگابایت می‌باشد که 96 مگابایت آن برای سیستم عامل در نظر گرفته شده است.

Optical Drive یا درایو نوری
تکنولوژی به کاررفته در درایو نوری PS3، تکنولوژی بلوری ساخت شرکت سونی است. لازم به ذکر است دیسک‌های بلوری ظرفیتی برابر با 50 گیگابایت دارند که به همین دلیل بازی‌ها دو دیسکه نمی‌شوند.

بررسی ویژگی‌های جدید دستگاه

موتور پهن‌باند (Cell Broadband Engine)
موتور پهن‌باند CELL در PLAY STATION 3 رویای بزرگی برای تولید‌کنندگان بازی محسوب می‌شد. طراحی پردازش‌گر چندگانه CELL، شاه‌کاری در پردازش موازی به شمار می‌رود. قابلیت انجام بیش از چند کار در یک زمان، به معنای تجربه‌ی بازی‌های واقعی‌تر است.
به لطف این پردازنده تجربیات جدیدی خواهید داشت: هوش مصنوعی غیر قابل پیش‌بینی دشمن، خرد شدن شیشه‌ها بر اساس اندازه جسمی که با آن‌ها برخورد کرده و ذرات کوچک گردوغبار در امتداد نور خورشید، به خلق تجربیات قابل قبول‌تری می‌انجامند. موتور پهن‌باند CELL، توانائی و قدرت فراوانی را برای حرکت به آنسوی هوش مصنوعی دارد.
نقد و بررسی Sony PlayStation 3 (Slim)- 160 GB
پیشنهاد برای :
با سیستم کامپیوتری PLAY STATION 3 به تجربه‌ای دل‌انگیز و فوق‌العاده از سرگرمی دست پیدا می‌کنید.
:: مدلهای مشابه


چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:, :: 11:29 ::  نويسنده : ابوالفضل
Xbox 360 Slim با طراحی زیبا و عملکرد قوی خود، سهم بزرگی از فروش کنسولهای بازی در جهان را چه در میان کاربران عادی و چه در میان گیمرهای حرفه ای از آن خود کرده.
محصولی که رقیب سر سخت Play Station 3 محصول شرکت سونی و Wii محصول شرکت Nintendo است و آنطور که بر می آید نه تنها چیزی از رقبای خود کم ندارد، بلکه در مشخصه هایی نیز برتر می باشد. Xbox 360 Slim در ظرفیت های 4 تا 320 گیگابایتی در بازار جهانی عرضه میشود.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: کنسول خانگی - نوع درایو بازی : DVD-ROM
پردازشگر: پردازشگر اصلی: IBM PowerPC 3 cores 3.2 GHz - پردازشگر گرافیکی : 500 MHz "Xenos" - حافظه کش: 1 - حافظه رم : 512 MB ( 512 MB ) GDDR3 SDRAM - Integrated - کارت گرافیک ATI Xbox 360 - 256-bit - 2D/3D graphics acceleration
خروجی / ورودی: شبکه بی سیم Wi-Fi - پورت USB - شبکه Ethernet
سایر قابلیت ها: هارد دیسک 250 گیگابایت - دسته بی سیم
Microsoft Xbox 360 Slim 250GB
:: نقد و بررسی Microsoft Xbox 360 Slim 250GB

شاید اگر 10 سال قبل می گفتید که شرکت مایکروسافت بزرگترین نقش را در دنیای بازیهای ویدیویی بازی می کند حرفتان بی معنا به نظر می رسید اما اکنون مشاهده می کنیم که این موضوع یک واقعیت است و دیگر سونی انحصار تولید کنسولهای بازی پر طرفدار را در اختیار ندارد.

اکنون شاید بتوان Xbox 360 Slim را برترین کنسول بازی موجود دانست مخصوصا با وجود Kinect Microsoft اکنون لذت استفاده از بازیهای Xbox چند برابر شده است.

حال، چرا Xbox 360 Slim می تواند برترین کنسول بازی موجود باشد؟
در ادامه به بررسی تمام جوانب این کنسول بازی می پردازیم تا قضاوت را به خودتان واگذار کنیم:

همانطور که از نام این کنسول پیداست قرار بوده که Xbox 360 جدید باریک تر از مدل قبلی خود باشد. هر چند با مقایسه دو دستگاه Xbox 360 Slim و Xbox 360 خواهید دید که این کنسول خیلی هم باریک تر نشده است (یا حداقل این باریک شدن خیلی به چشم نمی آید).

پلاستیک ماتی که ما Xbox 360 را با آن می شناختیم؛ اکنون دیگر وجود ندارد و به جای آن پلاستیکی با جلای بالا و براق را مشاهده می کنیم که یک پیشرفت خیلی مهم از لحاظ ظاهری و زیبایی برای Xbox 360 Slim را باعث شده. هر چند روی این پلاستیک براق و زیبا که جنس خیلی خوبی هم دارد؛ اثر انگشت می ماند اما خب چه کسی نیاز دارد که هر لحظه به کنسول بازی خانگی خود دست بزند؟

از طرفی وقتی خوب به بدنه ی Xbox 360 Slim دقت می کنید متوجه می شوید براقی آن به حدی زیاد است که می تواند اشیا را تا حدی در خود منعکس کند. انحناهای ایجاد شده روی این کنسول نیز به جلوه ظاهری آن افزوده است.

وزن Xbox 360 Slim نیز مقداری از Xbox 360 کمتر شده است.

Xbox 360 Slim با ظرفیت های مختلفی به بازار عرضه شده است. از ظرفیت هارد دیسکی 4GB گرفته تا ظرفیت بسیار مناسب 320GB.
همچنین این کنسول در پک های مختلفی به بازار عرضه می شود که برخی از آنها بازی اورجینال رایگان هم در خود دارند. همچون بازی معروف Gears Of War 3.

پردازشگر قدرتمند IBM PowerPC 3 cores 3.2 GHz به همراه پردازنده ی گرافیکی Xenos، رم 512 GDDR3 و کارت گرافیک ATI که مخصوص Xbox طراحی شده، تلفیقی از قدرت و سرعت پردازش مناسب و گرافیک عالی را به وجود می آورد که برای هم برای کاربران عادی و هم گیمرهای حرفه ای مناسب است.

رزولوشن تصویر 1920*1080؛ تصویری را در برابر دید کاربر قرار می دهد که واقعا لذت بخش است.
نقد و بررسی Microsoft Xbox 360 Slim 250GB
:: نقاط قوت و ضعف

قدرت بالای سخت افزاری
کیفیت بالای بازیهای ویژه ی Xbox
طراحی و ظاهر براق و زیبا
کنترلر حرکتی (Kinect) با دقت بالا و عملکرد عالی
خروجی تصویر با کیفیت بالا 1920*1080 پیکسل
عرضه در ظرفیت های 4 تا 320 گیگابایتی که امکان انتخاب مناسب هر کاربر را فراهم می کند
:: مدلهای مشابه


چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:, :: 11:28 ::  نويسنده : ابوالفضل
Xbox 360 Slim با طراحی زیبا و عملکرد قوی خود، سهم بزرگی از فروش کنسولهای بازی در جهان را چه در میان کاربران عادی و چه در میان گیمرهای حرفه ای از آن خود کرده.
محصولی که رقیب سر سخت Play Station 3 محصول شرکت سونی و Wii محصول شرکت Nintendo است و آنطور که بر می آید نه تنها چیزی از رقبای خود کم ندارد، بلکه در مشخصه هایی نیز برتر می باشد. Xbox 360 Slim در ظرفیت های 4 تا 320 گیگابایتی در بازار جهانی عرضه میشود.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: کنسول خانگی - نوع درایو بازی : DVD-ROM
پردازشگر: پردازشگر اصلی: IBM PowerPC 3 cores 3.2 GHz - پردازشگر گرافیکی : 500 MHz "Xenos" - حافظه کش: 1 - حافظه رم : 512 MB ( 512 MB ) GDDR3 SDRAM - Integrated - کارت گرافیک ATI Xbox 360 - 256-bit - 2D/3D graphics acceleration
خروجی / ورودی: شبکه بی سیم Wi-Fi - پورت USB - شبکه Ethernet
سایر قابلیت ها: هارد دیسک 4 گیگابایت - دسته بی سیم
Microsoft Xbox 360 Slim 4GB
:: نقد و بررسی Microsoft Xbox 360 Slim 4GB
شاید اگر 10 سال قبل می گفتید که شرکت مایکروسافت بزرگترین نقش را در دنیای بازیهای ویدیویی بازی می کند حرفتان بی معنا به نظر می رسید اما اکنون مشاهده می کنیم که این موضوع یک واقعیت است و دیگر سونی انحصار تولید کنسولهای بازی پر طرفدار را در اختیار ندارد.

اکنون شاید بتوان Xbox 360 Slim را برترین کنسول بازی موجود دانست مخصوصا با وجودKinect Microsoft اکنون لذت استفاده از بازیهای Xbox چند برابر شده است.

حال، چرا Xbox 360 Slim می تواند برترین کنسول بازی موجود باشد؟
در ادامه به بررسی تمام جوانب این کنسول بازی می پردازیم تا قضاوت را به خودتان واگذار کنیم:

همانطور که از نام این کنسول پیداست قرار بوده که Xbox 360 جدید باریک تر از مدل قبلی خود باشد. هر چند با مقایسه دو دستگاه Xbox 360 Slim و Xbox 360 خواهید دید که این کنسول خیلی هم باریک تر نشده است (یا حداقل این باریک شدن خیلی به چشم نمی آید).

پلاستیک ماتی که ما Xbox 360 را با آن می شناختیم؛ اکنون دیگر وجود ندارد و به جای آن پلاستیکی با جلای بالا و براق را مشاهده می کنیم که یک پیشرفت خیلی مهم از لحاظ ظاهری و زیبایی برای Xbox 360 Slim را باعث شده. هر چند روی این پلاستیک براق و زیبا که جنس خیلی خوبی هم دارد؛ اثر انگشت می ماند اما خب چه کسی نیاز دارد که هر لحظه به کنسول بازی خانگی خود دست بزند؟

از طرفی وقتی خوب به بدنه ی Xbox 360 Slim دقت می کنید متوجه می شوید براقی آن به حدی زیاد است که می تواند اشیا را تا حدی در خود منعکس کند. انحناهای ایجاد شده روی این کنسول نیز به جلوه ظاهری آن افزوده است.

وزن Xbox 360 Slim نیز مقداری از Xbox 360 کمتر شده است.

Xbox 360 Slim با ظرفیت های مختلفی به بازار عرضه شده است. از ظرفیت هارد دیسکی 4GB گرفته تا ظرفیت بسیار مناسب 320GB.
همچنین این کنسول در پک های مختلفی به بازار عرضه می شود که برخی از آنها بازی اورجینال رایگان هم در خود دارند. همچون بازیهای محبوب و معروفی از قبیل FIFA 2012، Uncharted 3، Gears of war 3 و ...

پردازشگر قدرتمند IBM PowerPC 3 cores 3.2 GHz به همراه پردازنده ی گرافیکی Xenos، رم 512 GDDR3 و کارت گرافیک ATI که مخصوص Xbox طراحی شده، تلفیقی از قدرت و سرعت پردازش مناسب و گرافیک عالی را به وجود می آورد که برای هم برای کاربران عادی و هم گیمرهای حرفه ای مناسب است.

رزولوشن تصویر 1920*1080؛ تصویری را در برابر دید کاربر قرار می دهد که واقعا لذت بخش است.
نقد و بررسی Microsoft Xbox 360 Slim 4GB
:: نقاط قوت و ضعف

قدرت بالای سخت افزاری
کیفیت بالای بازیهای ویژه ی Xbox
طراحی و ظاهر براق و زیبا
کنترلر حرکتی (Kinect) با دقت بالا و عملکرد عالی
خروجی تصویر با کیفیت بالا 1920*1080 پیکسل
عرضه در ظرفیت های 4 تا 320 گیگابایتی که امکان انتخاب مناسب هر کاربر را فراهم می کند
:: مدلهای مشابه


چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:, :: 11:22 ::  نويسنده : ابوالفضل
به گزارش خبرنگار دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، به تازگی طرح مفهومی از آیفون 6 منتشر شده که همه کاربران اپل را شگفت زده کرده است. این آیفون 6 فوق العاده طرحی الهام گرفته از OS X و آیپاد نانوی جدید اپل است.
 Federico Ciccarese طراح این آیفون بیان کرده است که من از طراحی آیپاد نانوی جدید حیرت زده شده ام و به همین دلیل آیفونی بر اساس همان آیپاد نانو طراحی کردم، همچنین سیستم عامل آن را به صورت مفهومی طراحی و نام آن را iOS X گذاشته ام که سیستم عاملی بین OS X و iOS می باشد.
گذشته از اینها بر اساس شایعات، گویا اپل هر 6 ماه یکبار محصول جدیدی را به بازار عرضه خواهد کرد که احتمال دارد آیفون 6 محصول بعدی باشد، و مثل همیشه بازار طرح های مفهومی آیفون داغ است.

منبع : iDownloadblog
 
 




شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, :: 13:15 ::  نويسنده : ابوالفضل
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: کنسول پورتابل - نوع درایو بازی : UMD(Universal Media Disc)
پردازشگر: پردازشگر اصلی: System Clock Frequency 1 - 333MHz - پردازشگر گرافیکی : 128 بیت - حافظه رم : 64 - کارت گرافیک - 128-bit - 2D/3D graphics acceleration
خروجی / ورودی: شبکه بی سیم Wi-Fi - پورت USB - شبکه Ethernet
سایر قابلیت ها: کارت خوان
Sony PlayStation Portable (PSP) - 3000
:: نقد و بررسی Sony PlayStation Portable (PSP) - 3000
پیش از ذکر هر نکته‌ی دیگری باید خاطر نشان کنیم که کنسول بازی PSP-3000 به تمام ویژگی‌های نرم‌افزاری و امکانات موجود در مدل قبلی آن ـ یعنی کنسول PSP-2000 ـ مجهز می‌باشد. در این دستگاه نیز همان بازی‌هایی اجرا می‌شوند که در مدل قبلی آن اجرا می‌شدند. در مورد فایل‌های چند رسانه‌ای صوتی و تصویری‌ آن نیز همین طور است. این عدم اعمال تغییر و ارتقای نرم‌افزاری از این نکته خبر می‌دهد که شرکت سونی هم‌چنان سعی دارد مدل پیشین خود را به شکل کارآمدتری ارتقا داده و ایرادات احتمالی آن را برطرف نماید، تا آن‌ که دست به ساخت و طراحی یک کنسول بازی جدید دیگر بزند.

اولین تغییری که در این دستگاه، یعنی کنسول بازی سونی مدل PSP-3000 دیده می‌شود نمایش‌گر LCD آن است که در مقایسه با مدل قبلی‌ آن از کیفیت به‌تری بهره می‌برد. رزولوشن، ابعاد و اندازه‌های این صفحه نمایش همانند مدل قبلی است، اما آن چه از نظر کیفیتی تغییر کرده است تکنولوژی ضد انعکاس و طیف رنگی وسیع‌تر صفحه نمایش است که به داشتن تصاویر به‌تر و شفاف‌تر کمک زیادی می‌کند.

برخورداری از طیف رنگی وسیع‌تر به این معنا ست که صفحه نمایش PSPی شما می‌تواند تعداد رنگ بیش‌تری را نمایش دهد. کنتراست نمایش‌گر به کار رفته در PSP-3000 نسبت به مدل قبلی آن تا حد زیادی افزایش پیدا کرده و سرعت پاسخ‌گویی پیکسل‌های آن نیز تا دو برابر بیش‌تر شده است. دقت بیش‌تر، رنگ‌های شفاف‌تر، کیفیت نمایشی زنده‌تر و نبود هر گونه محوشدگی یا تاری را می‌توان از ویژگی‌های اصلی صفحه نمایش به کار رفته در مدل PSP-3000 به شمار آورد.

بنا بر اظهارات John Koller ـ مدیر فروش و بازاریابی بخش سخت‌افزاری شرکت سونی ـ صفحه نمایش جدید تا چیزی حدود 20 درصد از میزان عمر مفید باتری کم می‌کند. این امر عمدتا به علت مصرف برق بالاتر آن است. گفته می‌شود باتری مصرفی کنسول PSP-3000 همان مدلی است که در دستگاه PSP-2000 به کار رفته است. صفحه نمایش PSP-3000 برای رسیدن به کیفیت به‌تر، برق مصرفی بیش‌تری را مصرف می‌کند. از این رو، مهندسین شرکت بر روی قطعات سخت‌افزاری کنسول فوق کار کردند و به این ترتیب، مشکل مصرف زیاد باتری حل شد.

تکنولوژی ضد انعکاس به کار رفته در این نمایش‌گر نیز عمل‌کرد خوبی را از خود نشان داده است. از این رو، این نمایش‌گر در نور فضای باز نیز مشکل خاصی را نشان نمی‌دهد و به راحتی می‌توانید با آن کار کنید. مهم نیست در نور درخشان خورشید بازی می‌کنید یا زیر نور لامپ. کیفیت نمایشی نمایش‌گر این کنسول در مقایسه با مدل قبلی آن بسیار به‌تر است و از کار با آن راضی خواهید بود.
نقد و بررسی Sony PlayStation Portable (PSP) - 3000
پیشنهاد برای :
بکی از بهترین دستگاه های قابل حمل چند متظوره که تمامی نیازهای کاربران را فراهم می کند.
:: مدلهای مشابه


جمعه 11 اسفند 1391برچسب:, :: 15:42 ::  نويسنده : ابوالفضل

 

به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از Mashable ،نسل بعدی کنسول پلی استیشن سونی در سال ۲۰۱۲ معرفی خواهد شد.


یکی از نکات جالب این کنسول استفاده از حرکات اعضای بدن به عنوان یکی از ارکان اصلی کنترل دستگاه است که بدین ترتیب کینکت مایکروسافت را به چالش می‌کشاند.

بنا بر همین شایعات تولید دستگاه جدید در پایان سال ۲۰۱۱ آغاز خواهد شد و بر اساس فناوری‌های ابداعی Foxconn و Pegatron تولید خواهد شد و سونی تولید حداقل ۲۰ میلیون دستگاه را در برنامه آغازین خود دارد.


سونی هنوز به فروش کنسول‌های پیشین خود یعنی PS1 و PS2 می بالد که دارای رکورد فروش تاریخی هستند ولی کنسول PS3 فروش مورد انتظار این شرکت را نداشت چرا که رقیب سر سختی به نام مایکرو سافت با کنسول ایکس باکس بازار را قبضه کرده بود.



جمعه 11 اسفند 1391برچسب:, :: 15:34 ::  نويسنده : ابوالفضل

این گوشی شباهت زیادی به Xperia X10 mini دارد اگرچه مانند یک گوشی پیشرفته تمام لمسی کار می کند. گوشی های زیادی با امکانات Yendo در بازار وجود دارد و نمی توان آن را یک گوشی خاص در نظر گرفت. لوگوی واکمن روی گوشی نشان دهنده کیفیت صوتی بالای Yendo است .این گوشی همچنین قابلیت های اجتماعی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

سونی اریکسون yendo

 

مزایا :

 

 

 

 

• اندازه جمع و جور
• پشتیبانی از دو باند GSM/GPRS/EDGE
• منوی چهار گوش لمسی
• صفحه نمایش لمسی 2.6 اینچ خازنی با وضوح QVGA
• دوربین 2 مگاپیکسل با کانون ثابت و قابلیت فیلمبرداری
• پورت استاندارد microUSB برای شارژ و داده
• بلوتوث استریو با A2DP
• محل کارت حافظه microSD با حداکثر پشتیبانی 16GB
• سوکت صوتی 3.5 میلی متری
• نرم افزارهای فیس بوک و تویتر
• رنگ های متفاوت
• قیمت مناسب

 

 

معایب :

 

 

 

 

• 3G و Wi-Fi ندارد
• اندازه کوچک و وضوح پایین صفحه نمایش
• سرعت پایین منو
• امکانات محدود پخش موسیقی برای یک گوشی واکمن
• دوربین نامناسب
• مرورگر فایل ندارد
• اجرای همزمان چند برنامه وجود ندارد
• شتاب سنج برای چرخش اتوماتیک صفحه نمایش ندارد

 

 

طراحی :

 

 

 

 

Yendo یک گوشی رده پایین است که ساختار ساده و اندازه ای جمع و جور دارد با اینحال به کوچکی گوشی های mini نیست. این گوشی تمام پلاستیکی دارای یک

 

صفحه نمایش لمسی کوچک QVGA است. ابعاد گوشی 93.5 x 52 x 15.5 میلی متر است که Yendo را بین Xperia X10 mini و Xperia X8 قرار می دهد. وزن گوشی نیز 81 گرم می باشد. کار کردن با گوشی راحت است. تنها موردی که قاب جلوی گوشی را از Xperia X8 متمایز می کند لوگوی واکمن در پایین گوشه راست است. Yendo حتی سوکت صوتی 3.5 میلی متری موجود در گوشی های Xperia Droid را که شکل متفاوتی دارند با خود به همراه دارد. صفحه نمایش و فریم اطراف آن اثر انگشت را نشان می دهد اگرچه پلاستیک مات در قاب پشت گوشی این ویژگی را ندارد. Yendoنیز مانند سایر گوشی های تمام لمسی سونی اریکسون رنگ های متنوعی دارد. در حالی که قاب جلوی گوشی فقط در رنگ مشکی است قاب پشت آن در ده رنگ متفاوت شامل آبی ، سبز ، نارنجی ، صورتی ، بنفش ، قرمز ، زرد ، نقره ای ، سفید و مشکی وجود دارد.

یک کنترل سخت افزاری زیر صفحه نمایش وجود دارد که کلید کوچک Home است. این کلید برآمدگی کمی دارد و بخوبی واکنش می دهد. نور زمینه این کلید در تاریکی مشخص است.

LED وضعیت ، خروجی صدای گوشی و حسگر Proximity بالای صفحه نمایش وجود دارد. این حسگر در طول مکالمه با نزدیک کردن گوشی به صورت بطور اتوماتیک صفحه نمایش را قفل می کند.

در طرف راست گوشی Yendo سونی اریکسون فقط کلید ولوم و در سمت چپ آن پورت microUSB وجود دارد. این پورت پوشش محافظ ندارد.

کلید قفل صفحه نمایش در بالای گوشی مشاهده می شود که بعنوان دکمه Power نیز کار می کند. این دکمه اندازه کوچکی دارد و بطور تصادفی فشار داده نمی شود. سوکت صوتی و محل بند گوشی نیز در بالای Yendo قرار دارند. سوکت صوتی کمی غیر معمول است و فقط با دو شاخه های استاندارد 3.5 میلی متری سازگار می باشد. طراحی غیر معمول این سوکت بدین دلیل است که برای کار با هدست Hi-Fi NH-810 سونی اریکسون با کنترل های موسیقی ، در نظر گرفته شده است. در پایین گوشی فقط لوگوی واکمن مشاهده می شود.

لنز دوربین 2 مگاپیکسل با کانون ثابت در قاب پشت گوشی وجود دارد. بلندگو نیز در این قسمت قرار گرفته است. لنز دوربین پوشش محافظ ندارد اگرچه گودی آن مانع از خراشیده شدن لنز می شود با اینحال گرد و خاک روی آن باقی می ماند.

با برداشتن درب باتری محل کارت حافظه microSD و محفظه سیم کارت مشخص می شود. امکان جابجایی کارت حافظه در زمان روشن بودن گوشی وجود دارد. باتری در Yendo برخلاف X10 mini قابل جابجایی است. باتری گوشی از نوع Li-Polymer با توان 970mAh است که در مکالمه مداوم 3 ساعت و 30 دقیقه و در زمان آماده به کار تا 312 ساعت شارژ را حفظ می کند.

گوشی Yendo با اینکه کاملا پلاستیکی است به اندازه کافی مقاوم می باشد. بدلیل اندازه جمع و جور و انحناء موجود در قاب پشت گوشی به راحتی می توان با آن کار کرد. قطر 15.5 میلی متری گوشی تا حدودی زیاد بنظر می رسد با این حال مشکلی در استفاده از آن ایجاد نمی کند. به موجب اندازه مناسب گوشی با یک دست به راحتی می توان با آن کار کرد. رنگ های متنوع گوشی متناسب با سلیقه تمامی کاربران است.




جمعه 11 اسفند 1391برچسب:, :: 15:32 ::  نويسنده : ابوالفضل

 

سونی اریکسون W8 را می توان یک Xperia X8 در ظاهر واکمن در نظر گرفت. این گوشی هیچ ویژگی جدیدی به همراه ندارد و یک Droid برای دوستداران موسیقی است. کارایی W8 و قابلیت های موسیقی آن از بسیاری از دستگاه های موجود برای پخش MP3 بهتر است. این گوشی دسترسی آسان به شبکه های اجتماعی ، کل وب و بازار آندروید را نیز برای کاربران فراهم می کند.

سونی اریکسون w8

 

 

مزایا :

• پشتیبانی از چهار باند HSDPA 900/2100 ، GSM/EDGE و HSDPA 850/1900/2100
• صفحه نمایش لمسی خازنی 3.0 اینچ TFT با وضوح HVGA و 16 میلیون رنگ ، سطح ضد خش
• نسخه 2.1 (Eclair) آندروید با منوی اختصاصی سونی اریکسون و TimeScape
• پردازنده 168MB RAM ، Qualcemm MSM7227 600MHZ
• 128MB حافظه داخلی ، محل کارت حافظه MicroSD (حداکثر 16GB) ، کارت 2GB در جعبه گوشی
• دوربین 3MP با کانون ثابت ، Geotagging و قابلیت فیلمبرداری در وضوح VGA در 30fps
• Wi-Fi
• بلوتوث 2.1 با A2DP
• گیرنده داخلی GPS و قطب نمای دیجیتال
• پورت MicroUSB با قابلیت شارژ گوشی
• سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری
• کیفیت صوتی عالی
• رادیو FM با RDS
• شتاب سنج برای چرخش اتوماتیک منو
• ادغام شبکه های اجتماعی

معایب :

• حافظه محدود برای نصب نرم افزار توسط کاربر
• نسخه قدیمی
آندروید
• پشتیبانی Touch-Multi ندارد
• دوربین ، کانون اتوماتیک ندارد
• پشتیبانی ویدئوی Divx ندارد
• محل کارت حافظه MicroSD زیر درب باتری است
• دوربین ثانویه برای مکالمه تصویری ندارد
• اثر انگشت روی گوشی باقی می ماند

طراحی :

جعبه گوشی ای که دارای آرم واکمن می باشد محتویات متفاوتی دارد. در جعبه سونی اریکسون W8 یک هدفون 3.5 میلی متری با کنترل های موسیقی وجود دارد که به جز آن می توان به یک شارژر معمولی ، کابل USB و کارت حافظه 2GB MicroSD نیز اشاره کرد. دفترچه راهنمای کاربر در چندین زبان مختلف داخل جعبه مشاهده می شود. کارت 2GB معمولا داخل محل کارت حافظه در گوشی قرار می گیرد.

W8 یک گوشی هوشمند جمع و جور با صفحه صفحه نمایش 3 اینچ HVGA است. این گوشی 104 گرم وزن دارد و قطر آن 15 میلی متر است. در دست گرفتن این گوشی و کار کردن با آن آسان است. W8 همان Xperia X8 با قاب متفاوت است و قاب پلاستیکی مات آن با یک قاب براق تعویض شده است که اثر انگشت روی آن باقی می ماند. W8 در سه رنگ نیلی ، قرمز و نارنجی وارد بازار می شود. فقط قاب پشت گوشی رنگ های مختلفی دارد و قاب جلوی آن به رنگ مشکی براق است.

سه کلید سخت افزاری زیر صفحه نمایش وجود دارد که شامل منو ، Home و دکمه Back است. این کلید های کوچک دارای برآمدگی کافی می باشند و به خوبی واکنش می دهند.

کلید ولوم و دکمه اختصاصی دوربین در طرف راست گوشی وجود دارند. کلید ولوم نیز کوچک است و حتی کوچکتر از کنترل های اصلی در قاب جلو می باشد. هیچ کلید یا پورت ارتباطی در طرف چپ گوشی وجود ندارد.

LED وضعیت ، خروجی صدای گوشی ، حسگر Proximity و حسگر نور محیط بالای صفحه نمایش مشاهده می شوند. امکان تنظیم دستی روشنایی نیز فراهم شده است اگر چه حسگر نور محیط به طور اتوماتیک میزان روشنایی مورد نیاز را تامین می کند و نمی توان آن را کم یا زیاد کرد. حسگر Proximity نیز در طول تماس با نزدیک کردن گوشی به گوش ، صفحه نمایش را قفل می کند.

کلید قفل / پاور و یک دکمه برآمده در بالای گوشی مشاهده می شود. سوکت صوتی و پورت microUSB نیز در بالای گوشی قرار دارند. پورت MicroUSB دارای پوشش محافظ است و سوکت صوتی فاقد پوشش می باشد. در پایین گوشی فقط میکروفن و محل بند وجود دارد.

لنز دوربین 3 مگاپیکسل با کانون ثابت و بلندگو در قاب پشت گوشی قرار دارند. لنز دوربین پوشش محافظ ندارد و گودی اطراف آن تا حدودی از لنز در برابر خراش محافظت می کند. با این حال گرد و خاک روی آن باقی می ماند.

با برداشتن درب باتری ، محل کارت حافظه MicroSD و محفظه سیم کارت مشخص می شود. امکان جا بجایی کارت حافظه در زمان روشن بودن گوشی وجود دارد. باتری این گوشی دارای توان 1200mAh و از نوع Li-Po است که در مکالمه مداوم تا 4 ساعت و 45 دقیقه و در حالت آماده به کار تا 446 ساعت دوام می آورد.

اندازه جمع و جور گوشی و انحنا قاب پشت آن موجب می شود W8 به خوبی در دست جا بگیرد. به راحتی با یک دست نیز می توان با این گوشی کار کرد. W8 با اینکه تماما پلاستیکی است از مقاومت لازم برخوردار می باشد. امکان شارژ کردن این گوشی از طریق USB نیز وجود دارد.




جمعه 11 اسفند 1391برچسب:, :: 15:31 ::  نويسنده : ابوالفضل

 

 

سونی در یک کنفرانس خبری، از نسل جدید تبلت و گوشی‌های اندرویدی خانواده Xperia خود رسما پرده برداری کرد. تمام این محصولات که شامل سه گوشی و یک تبلت بودند، از سیستم عامل اندروید نسخه 4.0 استفاده می‌کنند. اما تبلتی که سونی در این کنفرانس خبری معرفی کرد، Xperia Tablet S نام دارد.

تبلت سونی اکسپریا

 

 


 


جمعه 11 اسفند 1391برچسب:, :: 15:29 ::  نويسنده : ابوالفضل

 

مدت زیادی باقی نمانده تا دستگاه های پنج اینچ Full HD رونمایی شوند و نسل قدیمی Xperia باید خود را برای بقا در سایه آنها آماده کنند. اگرچه به این معنی نیست که Xperia V نمی تواند به آینده ای روشن ، امیدوار باشد. این گوشی با پردازنده دوهسته ای Krait و ارتباط LTE از رقابت در رده متوسط بهره مند می شوند.

گوشی sony xperia v

مزایا :

• پشتیبانی چهار باند GSM / GPRS / EDGE

• 3G با 42.2Mbps HSDPA و 5.76Mbps HSUPA

• LTE Vat3 با سرعت دانلود 100Mbps و آپلود 50Mbps

• صفحه نمایش لمسی خازنی 4.3 اینچ Reality LCD با نور زمینه LED ، وضوح 720 x 1280)720p پیکسل) ، 16 میلیون رنگ ، موتور BRAVIA موبایل سونی ، شیشه ضدخش

• نسخه 4.0.4 سیستم عامل آندروید (Ice Cream Sandwich) با ارتقاء به Jelly Bean

• تاییدیه IP57 با مقاومت در برابر آب و گردوخاک ، مقاومت در عمق یک متری آب به مدت 30 دقیقه



جمعه 11 اسفند 1391برچسب:, :: 15:27 ::  نويسنده : ابوالفضل

 

گوشی سونی اریکسون Vivaz Pro یک گوشی کوچک با امکانات مورد نیاز نسل امروز است. این گوشی را می توان نسخه ای از Vivaz با قابلیت های محدود در نظر گرفت. این تلفن هوشمند امکاناتی مانند صفحه کلید QWERTY که برای پیام رسانی مناسب است را با قابلیت فیلمبرداری 720P به همراه دارد.

 

گوشی Vivaz pro

 

مزایا :

 

 

 

 

صفحه نمایش لمسی مقاومتی 3.2 اینچ با وضوح 640 x 360 پیکسل و 16 میلیون رنگ
• دوربین 5 مگاپیکسل با کانون اتوماتیک ، فلش LED ، تشخیص چهره و لبخند ، geotagging ، کانون لمسی و قابلیت فیلمبرداری HD 720P در 24fps با کانون اتوماتیک مداوم
• پنجمین نسخه سری 60 سیستم عامل سیمبین 9.4 با صفحه اصلی شخصی و منوی media
• پردازشگر 720MHZ و شتاب سنج گرافیکی اختصاصی PowerVR SGX
• پشتیبانی از چهار باند GSM و نسل سوم با HSDPA 10.2Mbps و HSUPA 2Mbps
• DLNA ، Wi-Fi b/g
• GPS با پشتیبانی A-GPS
• محل کارت حافظه microSD (حداکثر تا 16GB)
• شتاب سنج داخلی و قطع صدای زنگ با برگرداندن گوشی
• خروجی تلویزیون
• نرم افزار از پیش نصب شده مسیریابی Wisepilot (نسخه آزمایشی 30 روزه)
• صفحه کلید QWERTY با چهار ردیف
• مرورگر مستندات Office
• رادیو FM استریو با RDS و TrackID
• microUSB و بلوتوث استریو (2.0)
• مرورگر وب با پشتیبانی کامل Flash
• کیفیت صوتی عالی

معایب :

 

 

 

 

• دوربین در مقایسه با گوشی Vivaz وضوح پایین تری دارد و فاقد پوشش محافظ لنز است
• منوی پنجمین نسخه سری 60 کارایی لازم را ندارد
• در طول تماس ، صفحه نمایش بطور اتوماتیک قفل نمی شود
• خارج از باکس از Divx/xviD پشتیبانی نمی شود
• شماره گیری صوتی یا هوشمند ندارد
• دوربین ثانویه برای مکالمه تصویری ندارد

 

طراحی :

 

 

 

 

گوشی Vivaz Pro

سونی اریکسون دارای یک جعبه متوسط است که فقط موارد اصلی را به همراه دارد. در داخل جعبه یک کابل microUSB و یک شارژر وجود دارد که از کابل USB و یک هدست یک تکه ای استفاده می کند. یک کارت حافظه 8GB microSD نیز داخل جعبه مشاهده می شود. دفترچه راهنمای کاربر نیز وجود دارد. نرم افزار PC Companion سونی اریکسون از قبل روی کارت حافظه بارگذاری شده است.

ابعاد گوشی 109 x 52 x 15 میلی متر است که کمی بزرگتر از Vivaz اورجینال می باشد و یکی از کوچکترین گوشی هایی است که در وضوح 720P فیلمبرداری می کند. این گوشی دارای صفحه کلید سخت افزاری QWERTY نیز می باشد. با قرار دادن این دو ویژگی در کنار یکدیگر ، گوشی Vivaz Pro بهترین گزینه از نظر اندازه و وزن است. این گوشی نیز مانند یک سری از گوشی های سونی اریکسون دارای انحناء در قاب پشت است. این گوشی در دو رنگ مشکی و سفید موجود می شود. قاب جلوی این گوشی مانند نسخه بدون صفحه کلید QWERTY آن است و تغییرات کمی در اطراف خروجی صدای گوشی وجود دارد. کناره های گوشی و قاب پشت آن بیشترین تغییر را داشته اند. Vivaz Pro تا حدودی شبیه گوشی Satio سونی اریکسون نیز می باشد. انحناء موجود در قاب پشت گوشی موجب می شود در دست گرفتن آن آسان تر شود. یک صفحه نمایش 3.2 اینچ در قاب جلوی گوشی وجود دارد.

 

با وجود فضای زیاد در بالای صفحه نمایش ، کلیدهای موجود در پایین صفحه نمایش فضای محدودی دارند. این کلیدها شامل دکمه های call و End ، کلید منو و Softkeys مجازی در پایین صفحه نمایش است که استفاده از آنها چندان آسان نیست. خروجی صدای گوشی به همراه حسگر نور محیط بالای صفحه نمایش وجود دارد. این گوشی حسگر Proximity یا قفل اتوماتیک ندارد بنابراین ممکن است صفحه نمایش در طول مکالمه بطور تصادفی فشار داده شود. کلیدهای سخت افزاری زیر صفحه نمایش بسیار کوچک هستند و کار با آنها کمی مشکل است.

سوکت صوتی 3.5 میلی متری و محل کارت حافظه microSD در طرف چپ گوشی وجود دارد. پورت ارتباطی در بالا و سوکت صوتی زیر آن است. پورت microUSB دارای یک پوشش پلاستیکی می باشد. یک LED کوچک زیر پورت USB است که زمانی که گوشی در حال شارژ است به رنگ قرمز چشمک می زند. حفره میکروفن در پایین طرف چپ گوشی قرار دارد. زمانی که گوشی را در دست گرفته اید مراقب باشید انگشت خود را روی آن قرار ندهید.

کلید ولوم در طرف راست گوشی قرار دارد که از آن بعنوان کنترل زوم دیجیتال نیز استفاده می شود. دو کلید دیافراگم نیز در همین طرف گوشی وجود دارد که یکی برای دوربین عکاسی و دیگری برای دوربین فیلمبرداری است. هر دو کلید می توانند قفل گوشی را بردارند و مستقیما دوربین را اجرا کنند.

کلید Power در این گوشی در بالای قاب پشت مشاهده می شود که کمی غیر عادی است. اگرچه انحناء موجود در قاب پشت و طراحی کشویی گوشی ، فضای زیادی را برای طراحان فراهم نمی کند. مانند سایر گوشی های سیمبین می توان برای قفل کردن گوشی ، سوئیچ بین پروفایل ها یا کار با کارت حافظه از کلید Power استفاده کرد. محل بند گوشی در پایین Vivaz Pro وجود دارد.

لنز دوربین 5 مگاپیکسل به همراه فلش LED در قاب پشت گوشی قرار دارد. لنز دوربین دارای برآمدگی نسبت به سطح قاب است که بدین ترتیب از خراشیدگی آن جلوگیری می شود. یک چراغ قرمز کوچک بین فلش و کلید Power وجود دارد که در زمان فیلمبرداری چشمک می زند.

باتری گوشی دارای توان 1200mAh و از نوع Li-po EP500 است که با برداشتن درب باتری مشخص می شود. جابجایی درب باتری نسبتا سخت است و باید قسمت بالای درب را محکم فشار دهید و از طرفی درب باتری انعطاف کافی ندارد. محل کارت حافظه microSD زیر درب باتری است اما زیر باتری قرار ندارد. در جعبه گوشی یک کارت 8GB microSD وجود دارد که Vivaz Pro حداکثر از کارت های 16GB پشتیبانی می کند. سیم کارت نیز در این قسمت بصورت کشویی در محل مربوطه قرار می گیرد.

Vivaz Pro با 117 گرم وزن یکی از سبک ترین گوشی ها با صفحه کلید QWERTY و صفحه نمایش 3.2 اینچ است. این گوشی اندازه جمع و جوری دارد و به راحتی در جیب جا می شود. انحناء موجود در قاب پشت موجب می شود که در حالت عمودی به راحتی در دست قرار گیرد. اگر گوشی را روی یک سطح هموار مانند میز قرار دهید صفحه کلید بالاتر و صفحه نمایش پایین تر قرار می گیرد.

این گوشی به اندازه کافی مقاوم است و درب کشویی آن بخوبی کار می کند. یک فنر به باز و بسته شدن درب کشویی کمک می کند و با اینحال باید از نیروی زیادی استفاده کنید. اثر انگشت روی صفحه نمایش و قاب پلاستیکی مشکی اطراف آن باقی می ماند.قاب پشت گوشی کمتر اثر انگشت را نشان می دهد.




جمعه 11 اسفند 1391برچسب:, :: 15:26 ::  نويسنده : ابوالفضل

 

این روزها تلفن های هوشمند دارای صفحه نمایش های لمسی بزرگ می باشند اگرچه بنظر می رسد سونی اریکسون با ارائه گوشی Xperia X10 mini خلاف این روند حرکت می کند. این گوشی دارای امکاناتی بیش از ویژگی های مورد نیاز کاربران است و یک تلفن کوچک و جالب می باشد که از قابلیت های بسیاری برخوردار است. Xperia X10 mini به راحتی در جیب جا می گیرد. در ادامه شاهد ویژگی های خواص این گوشی از سایت موبایل اسکای خواهیم بود.

گوشی سونی اریکسون

 

مزایا :

• پشتیبانی از چهار باند GSM/GPRS/EDGE و نسل سوم با HSPA
• نسخه 1.6 از سیستم عامل آندروید با منوی Timescape
• ساختار شیک و باریک
• صفحه نمایش لمسی 2.55 اینچ خازنی با وضوح QVGA
• پردازشگر Qualcomm MSM7227 600MHZ
• دوربین 5 مگاپیکسل با کانون ثابت ، فلش LED و قابلیت فیلمبرداری در وضوح VGA
• Wi-Fi 802.11 b/g
• گیرنده داخلی GPS و قطب نمای دیجیتال
• حسگر شتاب سنج برای چرخش اتوماتیک و قطع صدای زنگ با برگرداندن گوشی
• پورت استاندارد miniUSB برای شارژ و داده
• بلوتوث استریو (A2DP)
• محل
کارت حافظه microSD با پشتیبانی تا 8GB (کارت 2GB در جعبه گوشی)
• سوکت صوتی 3.5 میلی متری
• دسترسی مستقیم به فهرست رسمی برنامه های آندروید

معایب :

• وضوح QVGA تعداد نرم افزارهای سازگار را محدود می کند
• امکان جابجایی باتری وجود ندارد
• کارایی محدود صفحه اصلی آندروید
• شماره گیری هوشمند ندارد
• تایپ پیام های طولانی روی صفحه نمایش کوچک ، سخت است
• در گالری انتقال فایل از طریق بلوتوث وجود ندارد
مرورگر وب پشتیبانی Flash ندارد
• منوی دوربین گزینه های محدودی دارد

طراحی :

جعبه گوشی X10 mini اقلام اصلی را به همراه دارد. در داخل جعبه یک کایل microUSB و یک شارژر مشاهده می شود. سایر محتویات شامل یک دفترچه راهنما و یک کارت حافظه 2GB microSD است که مستقیما در گوشی قرار می گیرد. هدست موجود در جعبه گوشی یک هدست MH610 سونی اریکسون است که دارای یک سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری می باشد.

ابعاد گوشی 83 x 50 x 16 میلی متر و وزن آن فقط 88 گرم است. قطر 16 میلی متری آن ممکن است برای استانداردهای امروزی خیلی زیاد باشد اما از طرفی از زیبایی گوشی کم نمی کند. کار کردن با X10 mini و در دست گرفتن آن چندان راحت نیست. در ساختار این گوشی از مواد پلاستیکی استفاده شده است. قاب پشت گوشی دارای نمای لاستیکی است و اثر انگشت را نشان نمی دهد.

شش رنگ شاد و متفاوت برای قاب پشت گوشی وجود دارد که در اکثر موارد می توان گوشی را با دو قاب پشت خرید. موجودی این قاب ها به بازار عرضه گوشی بستگی دارد. پلاستیک براق در قاب جلوی گوشی که در تمامی نسخه های رنگ به رنگ مشکی است پس از کمی استفاده کدر می شود اگرچه بخش عمده قاب جلو توسط صفحه نمایش در بر گرفته شده است.

سه کلید سخت افزاری زیر صفحه نمایش وجود دارد که عبارتند از منوی Context ، دکمه home و back. این دکمه ها با اینکه اندازه کوچکی دارند دارای برآمدگی می باشند و بخوبی واکنش می دهند. دکمه Search وجود ندارد و در عوض یک Widget جستجو روی صفحه اصلی قرار گرفته است. LED وضعیت ، خروجی صدای گوشی و حسگر Proximity بالای صفحه نمایش مشاهده می شود. حسگر Proximity مسئول قفل کردن صفحه نمایش در طول مکالمه است که با نزدیک کردن گوشی به صورت کاربر ، صفحه نمایش قفل می شود.

در طرف چپ گوشی فقط یک شیار کوچک برای بیرون کشیدن درب باتری وجود دارد. کلید ولوم و کلید دیافراگم در طرف راست گوشی قرار دارد که کلید ولوم بخوبی سه کلید زیر صفحه نمایش است اما کلید دوربین کمی کوچک است. کلید دوربین دارای حالت مشخص برای فشار نیمه است و کمی زمان می برد تا به آن عادت کنید.

کلید فقل صفحه نمایش در بالای گوشی است که از آن به عنوان دکمه Power نیز استفاده می شود. کارکردن با این کلید خیلی راحت نیست و از طرفی دیگر بطور تصادفی فشار داده نمی شود. برای فشار دادن این کلید اغلب از ناخن استفاده می شود. سوکت صوتی و پورت microUSB در پایین گوشی وجود دارند که این پورت دارای یک پوشش محافظ است در حالی که سوکت صوتی فاقد پوشش می باشد و کاملا با استاندارد 3.5 میلی متری سازگاری دارد.

در جعبه این گوشی هدست Hi-Fi MH810 که بطور خاص برای Xperia X10 mini طراحی شده است وجود ندارد و در عوض هدست MH610 در آن مشاهده می شود.

لنز دوربین 5 مگاپیکسل با فلش LED و بلندگو در قاب پشت گوشی سونی اریکسون Xperia X10 mini قرار دارد.

با برداشتن درب باتری می توان به کارت حافظه و محل سیم کارت دسترسی پیدا کرد. امکان جابجایی کارت حافظه microSD در زمان روشن بودن گوشی وجود دارد اگرچه باتری قابل جابجایی نیست. باتری گوشی در یک شبکه نسل دوم در زمان Stand by حداکثر 258 ساعت و در مکالمه مداوم تا 4 ساعت دوام می آورد که این زمان ها در یک شبکه نسل سوم به ترتیب به 360 ساعت و سه ساعت و سی دقیقه می رسد.

این گوشی به اندازه ای کوچک است که به راحتی بدون اینکه مشخص شود می توان آن را در دست نگه داشت. کار با این گوشی ممکن است برای بعضی از کاربران خوشایند نباشد اما استفاده از صفحه نمایش لمسی آن دشوار نیست. در X10 mini صفحه کلید QWERTY روی صفحه نمایش وجود ندارد.




جمعه 11 اسفند 1391برچسب:, :: 15:24 ::  نويسنده : ابوالفضل

 

گوشی Xperia Arc سونی اریکسون با صفحه نمایش جدید BRAVIA و نسخه Gingerbread آندروید از راه رسید. این گوشی را می توان به روز رسانی X10 در نظر گرفت زیرا یک تراشه نسل جدید ، اندازه بزرگتر صفحه نمایش و یک پورت MicroHDMI قابلیت های این گوشی را ارتقاء داده است و این گوشی می تواند در رقابت در دنیای آندروید از جایگاه خوبی برخوردار شود.

ایکسپریا سونی اریکسون

 

مزایا :

• پشتیبانی از چهار باند EDGE/GPRS/GSM
• نسل سوم با 7.2Mbps HSDPA و 5.76Mbps HSUPA
• صفحه نمایش 4.2 اینچ لمسی خازنی LCD با نور زمینه LED ، وضوح 480 x 854)FWVGA پیکسل) ، 16 میلیون رنگ و موتور Mobile BRAVIA سونی
• نسخه 2.3(Gingerbread) آندروید
• پردازنده Adreno 205 GPU ، 1GHZ Scorpion ، تراشه Qualcomm Snapdragon MSM8255
• 512MB RAM
• دوربین 8MP با کانون اتوماتیک ، فلاش LED و geotagging و قابلیت فیلمبرداری 720P در 30fps با کانون اتوماتیک مداوم
• Wi-Fi b/g/n با DLNA
• GPS با A-GPS
• محل کارت حافظه microSD تا 32GB (کارت 8GB در جعبه گوشی)
• شتاب سنج و حسگر Proximity
• سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری
• رادیو FM استریو با RDS
• پورت microUSB (شارژ) و نسخه 2.1 بلوتوث استریو
• شماره گیری صوتی
• پشتیبانی Adobe Flash 10.2
• پورت microHDMI
• قطر بسیار کم (8.7 میلی متر)

معایب :

• زاویه دید ضعیف صفحه نمایش
• دوربین مکالمه تصویری ندارد
• رقبای سونی اریکسون پردازنده های دو هسته ای و GPU بهتری دارند
• شماره گیری هوشمند ندارد
• امکان جابجایی کارت حافظه زمان روشن بودن گوشی وجود ندارد
• ساختار نامناسب کلید دوربین

طراحی :

گوشی Xperia Arc سونی اریکسون داخل یک جعبه جمع و جور قرار دارد که علاوه بر گوشی تعدادی لوازم جانبی استاندارد نیز در آن مشاهده می شود. این لوازم شامل یک شارژر USB ، کابل microUSB به USB (برای شارژ کردن گوشی و ارتباطات کامپیوتر استفاده می شود) و یک جفت هدفون است. یک شارژر دیواری نیز داخل جعبه مشاهده می شود که با کابل microUSB مورد استفاده قرار می گیرد. دفترچه راهنمای کاربر و یک کارت حافظه 8GB microSD داخل جعبه قرار دارد. بطور کلی می توان گفت محتویات داخل جعبه به منطقه ای که در آن زندگی می کنید بستگی دارد و در بعضی کشورها یک کابل HDMI نیز در جعبه گوشی وجود دارد.

ابعاد این گوشی 125 x 63 x 8.7 میلی متر و وزن آن 117 گرم است که برای یک گوشی با صفحه نمایش 4.2 اینچ ، مناسب است. قطر قسمت میانی گوشی فقط 8.7 میلی متر است در حالی که ضخامت بالا و پایین گوشی به 10 میلی متر می رسد. قاب پشت گوشی دارای انحناء بطرف داخل است و طراحی خاصی دارد. مواد براق بکار گرفته شده در قاب گوشی ، گردوخاک و اثر انگشت را نشان می دهند و از زیبایی ظاهر گوشی کاسته می شود.

زیر صفحه نمایش این گوشی نیز مانند X10 سه کلید وجود دارد که شامل دکمه Back ، کلید Home (با فشار طولانی ، tab نرم افزارهایی که اخیرا استفاده شده اند را باز می کند) و کلید منو است. این کلیدها ساختار مناسبی دارند و با اینکه کمی کوچک هستند بخوبی کار می کنند. حسگر Proximity و خروجی صدای گوشی بالای صفحه نمایش وجود دارد. در این گوشی حسگر نور محیط مشاهده نمی شود.

سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری در طرف چپ Arc قرار دارد. کلید کوچک پاور و پورت MicroHDMI در بالای گوشی وجود دارند. کلید پاور به دلیل اندازه کوچکی که دارد کار کردن با آن آسان نیست اگرچه برآمدگی کمی دارد. کمی زمان می برد تا به این کلید عادت کنید. کابل HDMI در جعبه گوشی وجود ندارد و اگر بخواهید عکس ها و ویدئوهای خود را روی یک HDTV مشاهده کنید باید این کابل را جداگانه خریداری نمایید.

پورت microUSB در بالای گوشه راست و LED وضعیت نیز بالای آن قرار دارد. کلید کوچک ولوم زیر آن مشاهده می شود و کلید بسیار کوچک دوربین نیز پایین تر از آن وجود دارد. این کلید کوچک در فاصله کمی از لبه گوشی قرار گرفته است. اکثر گوشی های رقیب Xperia Arc مانند Optimus 2X و Galaxy S II کلید دوربین ندارند.

لنز دوربین 8MP در قاب پشت گوشی وجود دارد و از آنجایی که نزدیک به لبه گوشی قرار دارد در هنگام گرفتن عکس ، روی لنز با انگشت کاربر پوشیده می شود. این مشکل در iphone 4 نیز وجود دارد. بلندگو نیز در قاب پشت گوشی مشاهده می شود که به موجب انحناء در قاب پشت Arc صدای آن پس از قرار دادن روی یک سطح هموار خفه نمی شود.

با برداشتن درب باتری می توان به محل کارت حافظه microSD ، محفظه سیم کارت و میکروفن ثانویه دسترسی پیدا کرد. امکان جابجایی کارت حافظه در زمان روشن بودن گوشی وجود ندارد و از میکروفن ثانویه نیز برای برطرف کردن نویز در طول مکالمه استفاده می شود. باتری این گوشی دارای توان 1500mAh است که در مکالمه مداوم حداکثر 7 ساعت و در حالت آماده بکار تا 430 ساعت دوام می آورد.

کار کردن با Xperia Arc و در دست گرفتن آن راحت است و انحنای گوشی این امکان را فراهم می کند که به آسانی در دست جا گیرد.




جمعه 11 اسفند 1391برچسب:, :: 15:23 ::  نويسنده : ابوالفضل

 

گوشی های هوشمند تلاش می کنند تا قابلیت های بازی خود را ارتقاء دهند. سونی اریکسون Xperia Play همکاری نزدیکی با بازی های سونی دارد. همانطور که می دانید سونی یک نام برزگ و آشنا در دنیای بازی است. این گوشی بازی های پلی استیشن اورجینال را ارائه می دهد و درآینده نزدیک نیز عناوین بازی پلی استیشن 2 را فراهم می کند. فروشگاه بازی Playstation Pocket دارای 50 بازی است. دکمه های بازی در این گوشی طراحی آشنایی دارند و بنظر می رسد یک کنترل Dualshock به شکل کشویی به یک صفحه نمایش لمسی 4 اینچ وصل شده است. Xperia Play را می توان نسخه گوشی هوشمند PSP GO در نظر گرفت که قدرت پردازش بیشتری دارد. PSP GO بطور رسمی از چرخه تولید خارج شده است.

سونی اریکسون

 

مزایا :

• طراحی کشویی با کنترل های اختصاصی بازی
• پشتیبانی از چهار باند GSM/GPRS/EDGE
• 3G با HSDPA و HSUPA
• صفحه نمایش لمسی 4 اینچ خازنی با وضوح 480 x 854)FWVGA پیکسل)، 16 میلیون رنگ و نور زمینه LED
• نسخه 2.3
سیستم عامل آندروید (Gingerbread)
• پردازنده Adreno 205 GPU ، 1GHZ Scorpion ، تراشه Qualcomm Snapdragon MSM8255
• 512MB RAM
• دوربین 5MP با کانون اتوماتیک ، فلاش LED ، Geotagging و قابلیت فیلمبرداری در وضوح WVGA در 30fps
• دوربین ثانویه قاب جلو
• Wi-Fi b/g/n و DLNA
• GPS با A-GPS
• محل کارت حافظه microSD تا 32GB (کارت 8GB در جعبه گوشی)
• شتاب سنج ، حسگر Proximity و حسگر نور محیط
• سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری
• رادیو FM استریو با RDS
• پورت microUSB (شارژ) و نسخه 2.1 بلوتوث استریو
• شماره گیری صوتی
• پشتیبانی Adobe Flash 10.2
• فروشگاه اختصاصی بازی

معایب :

• CPU و GPU بهترین نیستند
• زوایای دید نسبتا ضعیف صفحه نمایش
• اندازه بزرگ گوشی برای کار با یک دست
• دوربین در حد عالی نیست
• شماره گیری هوشمند ندارد
• کلید دیافراگم ندارد
• مکالمه تصویری روی 3G ندارد

طراحی :

سونی اریکسون Xperia Play در جعبه گوشی دارای یک شارژر کوچک است که به یک کابل microUSB وصل می شود. علاوه براین یک هدست یک تکه ای ، دفترچه راهنمای کاربر و یک کارت حافظه 8GB microSD نیز در جعبه وجود دارد.

یک کیف برای حمل گوشی نیز داخل جعبه آن مشاهده می شود که این کیف بخوبی می تواند از گوشی محافظت کند اگرچه یک کیف چرمی لوکس نیست. لازم به ذکر است که این کیف در بعضی مناطق و کشورها داخل جعبه وجود ندارد.

ابعاد این گوشی 119 x 62 x 16 میلی متر است و کوچک تر از همتای PSP GO خود می باشد اگرچه دارای صفحه نمایش بزرگتری است. Xperia Play حتی از گوشی هایی که دارای صفحه کلید سخت افزاری کامل QWERTY می باشند نیز بزرگتر است. این گوشی طوری طراحی شده است که با دو دست به راحتی می توان با آن کار کرد. Xperia Play بعنوان یک گوشی قطر زیادی دارد و وزن آن زیاد است. (175 کرم) که با یک دست به راحتی نمی توان با آن کار کرد. قاب پشت گوشی و لبه های آن دارای انحناء است. زمانی که گوشی را بطور افقی با دو دست نگه می دارید بخوبی در دست جا می گیرد. وزن گوشی زمانی که برای بازی با دو دست با آن کار می شود از تعادل برخوردار است و چندان احساس نمی شود.

این گوشی دارای سبک مشخص سونی اریکسون است و ویژگی های مشترک بسیاری با Neo و Pro دارد. لبه های گرد بالا و پایین گوشی و انحناء قاب پشت گوشی بخوبی قابل تشخیص است. کلید های استاندارد آندروید زیر صفحه نمایش قرار دارند که شامل Back ، Home ، منو و Search است. این کلیدها بخوبی فشار داده می شوند اما تشخیص دادن آنها با لمس آسان نیست. خروجی صدای گوشی و دوربین مکالمه تصویری بالای صفحه نمایش وجود دارد. حسگر نور محیط و حسگر Proximity در طرف راست خروجی صدا بالای صفحه نمایش مشاهده می شود.

کلیدهای جانبی L و R در طرف راست Xperia Play قرار دارند و کلید ولوم نیز در این قسمت وجود دارد. کلید ولوم نسبتا کوچک است و جایگاه مناسبی ندارد که کار کردن با آن را مشکل می کند.

سوکت صوتی 3.5 میلی متری و پورت microUSB در طرف چپ گوشی Xperia Play وجود دارند و فاقد پوشش محافظ می باشند.

کلید قفل/پاور در بالای گوشی قرار دارد که اندازه آن کوچک است و بطور تصادفی فشار داده نمی شود. این کلید دارای یک نقطه کوچک از LED شارژ است. محل بند گوشی در پایین Xperia Play وجود دارد.

لنز دوربین 5MP و فلاش LED در قاب پشت گوشی قرار دارد. دوربین پوشش محافظ ندارد. بلندگوهای استریو نیز روی حاشیه دارای انحناء قاب پشت قرار گرفته اند که به موجب آن صدای گوشی خفه نمی شود. میکروفن ثانویه نیز دراین قسمت وجود دارد.

با باز کردن قاب پشت گوشی بطور اتوماتیک کارت حافظه از حالت نصب خارج می شود و به راحتی می توانید آن را بیرون آورید. قاب پشت گوشی دارای یک شاخص کوچک است که بسیار حساس می باشد و اگر قاب پشت بخوبی جا نخورده باشد ، Xperia Play کارت حافظه را نصب/از نصب خارج می کند که این وضعیت بسیار آزاردهنده است.

این گوشی از کارت حافظه تا 32GB پشتیبانی می کند. محفظه سیم کارت زیر باتری 1500mAh است. باتری در حالت آماده بکار بیش از 400 ساعت و در مکالمه مداوم به ترتیب در شبکه 2G و 3G تا 8 ساعت و 6 ساعت دوام می آورد. Xperia Play به گونه ای طراحی شده است که بازی کردن با آن در حالت افقی راحت باشد. این گوشی بزرگ و سنگین با گوشی های پیشرفته آندروید قابل مقایسه نیست.

سونی اریکسون Xperia Play اندازه کوچکی ندارد با اینحال در دست گرفتن آن در طول بازی راحت است که تجربه خوبی را برای کاربران فراهم می کند زیر انگشت سبابه و شصت کاربر به سرعت روی کلیدهای کنترل و پشت صفحه نمایش روی کلیدهای جانبی حرکت می کند. کار کردن با یک دست با Xperia Play خیلی مشکل نیست با اینحال کمی زمان می برد که به آن عادت کنید.




جمعه 11 اسفند 1391برچسب:, :: 15:21 ::  نويسنده : ابوالفضل

 

سونی اریکسون در سال 2011 گوشی های بسیاری را به سری Xperia اضافه کرده است که این گوشی ها مطابق با سلیقه کاربران مختلف است. یکی از این گوشی ها Neo سونی اریکسون می باشد که در ظاهر شباهت زیادی به Vivaz دارد اگرچه از نظر کارایی بالاتر از آن است. سونی اریکسون Xperia Neo بعنوان یک گوشی دوربین دار 8MP با کانون ثابت اتوماتیک و قابلیت فیلمبرداری HD بازاریابی می شود. این گوشی از چهار باند GSM 850/900/1800/1900MHZ و UMTS 900/2100MHZ با 7.2Mbps HSDPA و 5.76Mbps HSUPA پشتیبانی می کند. Neo دارای طراحی صفحه لمسی ساده است که ابعاد آن 116 x 57 x 13 میلی متر و وزن آن 126 گرم می باشد. صفحه نمایش لمسی خازنی 3.7 اینچ TFT این گوشی دارای وضوح 854 x 480 پیکسل است که به ورودی multi-touch ، سطح ضد خش و موتور Bravia موبایل سونی مجهز است.

گوشی sony ericsson xperia neo

 

گوشی Xperia Neo به پردازنده Qualcomm MSM 82551 1GHZ Snapdragon و نسخه 2.3 آندروید (Gingerbread) مجهز شده است. حافظه داخلی آن 320MB و دارای 380MB RAM می باشد که از کارت حافظه microSD پشتیبانی می کند. یک کارت 8GB نیز در جعبه گوشی وجود دارد. دوربین گوشی به فلاش LED نیز مجهز است. از گزینه های ارتباطی Xperia Neo می توان به Wi-Fi b/g/n ، بلوتوث 2.1 با A2DP ، پورت استاندارد microUSB ، گیرنده GPS با A-GPS ، سوکت صوتی 3.5 میلی متری و پورت microHDMI اشاره کرد. از سایر ویژگی های Xperia Neo می توان به منوی Timescape ، حسگر شتاب سنج ، حسگر Proximity ، قطب نمای دیجیتال و دوربین ثانویه VGA برای مکالمه تصویری اشاره کرد.

طراحی :

 

 

 

 

گوشی Xperia Neo

سونی اریکسون تماما پلاستیکی است و بدلیل قاب براق و ترکیب رنگ آبی – مشکی آن باریک تر از آنچه که هست بنظر می رسد. قاب پشت گوشی ماند سایر گوشی های جدید سونی اریکسون دارای انحناء می باشد. شیب بالا و پایین گوشی و انحناء قاب پشت آن موجب می شود شباهت زیادی به Vivaz پیدا کند. Neo در واقع جانشین این گوشی است و قرار بود با عنوان Vivaz 2 معرفی شود. گوشی Neo در رنگ های نقره ای ، سرمه ای و قرمز موجود می شود. اثر انگشت و گردوخاک روی قاب براق گوشی باقی می ماند که پاک کردن آن نیز چندان آسان نیست. بخش عمده قاب جلوی گوشی توسط یک صفحه نمایش 3.7 اینچ با وضوح 854 x 480 پیکسل که 16 میلیون رنگ را نشان می دهد در بر گرفته شده است. صفحه نمایش Neo نیز مانند Xperia Arc از موتور Bravia Mobile سونی استفاده می کند. صفحه نمایش دارای نور زمینه LED است که کیفیت بالایی دارد و زاویه دید کافی فراهم می کند.

میزان کنتراست صفحه نمایش و خوانایی آن زیر نور خورشید نیز رضایت بخش است. صفحه نمایش Reality از نظر کیفیت به پایSuper AMOLED سامسونگ نمی رسد اما مزایای خاص خود را دارد. سه کلید زیر صفحه نمایش وجود دارد که شامل دکمه Back ، کلید Home و کلید منو است. کلید Home با فشار دادن طولانی ، tab نرم افزارهایی را که اخیرا استفاده شده اند ارائه می دهد. این کنترل ها کوچک هستند اما بخوبی واکنش می دهند و از آنجایی که روی انحناء پایین گوشی قرار دارند کار کردن با آنها آسان است. حسگر Proximity ، خروجی صدای گوشی ، یک LED کوچک و دوربین VGA برای مکالمه تصویری بالای صفحه نمایش وجود دارند.

در طرف چپ Neo کلیدی وجود ندارد در حالی که کنترل های ولوم و دو دکمه کوچک قفل / پاور و کلید دیافراگم در طرف راست گوشی مشاهده می شود. LED کوچک وضعیت نزدیک به کلید قفل / پاور قرار دارد که شارژ را نشان می دهد.

پورت MicroUSB و nicroHDMI در دو طرف سوکت صوتی 3.5 میلی متری در بالای گوشی وجود دارد. پورت های USB و HDMI دارای پوشش پلاستیکی کوچک می باشند.

لنز دوربین 8MP در وسط قاب پشت قرار دارد که فلاش LED نیز نزدیک آن مشاهده می شود و از آن می توان بعنوان نور ویدئو استفاده کرد. گودی لنز دوربین از آن در برابر خراش و گردوخاک محافظت می کند. بلندگو نیز در قاب پشت مشاهده می شود.

محل کارت حافظه microSD زیر درب باتری است و امکان جابجایی آن در زمان روشن بودن گوشی وجود دارد. Neo از کارت حافظه تا 32GB پشتیبانی می کند و یک کارت 8GB microSD نیز در جعبه گوشی وجود دارد. توان باتری 1500mAh است و محفظه سیم کارت نیز زیر باتری می باشد.

این گوشی اندازه مناسبی دارد و به راحتی در هر جیب جا می شود. ساختار گوشی نیز علیرغم پلاستیکی بودن استحکام لازم را دارد.

گوشی Xperia Neo سونی اریکسون دو تغییر مهم در منوی خود دارد که یکی نسخه (2.3) Gingerbread آندروید است و دوم اینکه منوی Mediascape در این گوشی وجود ندارد. با اینحال نرم افزار Timescape مشاهده می شود. در نگاه نخست این تفاوت ها خیلی قابل تشخیص نیست. نسخه جدید سیستم عامل آندروید APIS جدید بسیاری را به همراه دارد و قابلیت های بازی این پلت فرم را توسعه می دهد اگرچه بخش های منو تغییر عمده ای نداشته اند.




جمعه 11 اسفند 1391برچسب:, :: 15:16 ::  نويسنده : ابوالفضل

 

چندی پیش شرکت سونی اریکسون مدل جدید خود را تحت عنوان Sony Ericsson XPERIA X8 معرفی کرد . این مدل در رنگ های سفید – سفید آبی – سقید صورتی – سفید نقره ای به بازار عرضه می شود که دارای ۱۰۴ گرم وزن و به ابعاد ۱۵×۵۴×۹۹ میلیمتر می باشد .

سونی اریکسون XPERIA X8 دارای ۱۲۸ مگابایت حافظه به صورت داخلی و نیز دارای کارت حافظه ی خارجی از نوع MicroSD (TransFlash) می باشد که قابلیت ارتقا تا ۱۶ گیگابایت را داراست .

بقیه مشخصات این مدل در قسمت ادامه ی مطلب می باشد.

 

Sony Ericsson XPERIA X8

 
تاریخ ارائه : ماه ژوئن سال ۲۰۱۰
باند : GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 /HSDPA 900 / 2100
ابعاد : ۱۵×۵۴×۹۹ میلیمتر
وزن : ۱۰۴ گرم
رنگ بندی : سفید – سفید آبی – سقید صورتی – سفید نقره ای
فرم : ساده
مشخصات صفحه نمایش
نوع صفحه نمایش : TFT
تعداد رنگ قابل نمایش : ۱۶ میلیون رنگ
رزولوشن : ۴۸۰×۳۲۰ پیکسل
سایز : ۳ اینچ
صفحه لمسی : دارد
قابلیت autorotate : دارد
مشخصات صدای گوشی
نوع زنگ : پلی فونیک
قابلیت پخش موزیک : دارد
قرار دادن mp3 بجای زنگ : دارد
فرمت های قابل پخش صوتی : MP3/eAAC+/WMA/WAV
فرمت های قابل پخش تصویری : MP4/H.263/H.264/WMV
مشخصات حافظه
دفتر تلفن : نامحدود ، به همراه نمایش تصویر تماس گیرنده
حافظه داخلی : ۱۲۸ مگابایت
درگاه کارت حافظه : MicroSD (TransFlash)
قابلیت ارتقاء : ۱۶ گیگابایت
دیتا و اینترنت
پورت : Micro USB
اینفرارد : ندارد
بلوتوث : A2DPنسخه ۲٫۱ با
GPRS : Class 10 (4+1/3+2 slots), 32 – 48 kbps
EDGE : Class 10, 236.8 kbps
HSCSD : ندارد
۳G : HSDPA
شبکه بی سیم : Wi-Fi 802.11 b/g
WAP : ندارد
xHTML : ندارد
HTML : دارد
ارسال پیام : SMS (threaded view), MMS, Email, Push email, IM
مشخصات دوربین
دوربین : ۳٫۲ مگاپیکسل
رزولشن عکس : ۱۵۳۶×۲۰۴۸ پیکسل
فوکوس اتوماتیک : دارد
بزرگنمایی اپتیکال : ندارد
بزرگنمایی دیجیتال : ۴ برابر
حالت ماکرو :  
تشخیص چهره :  
تشخیص لبخند : ندارد
فلاش : ندارد
فیلم برداری : دارد
کیفیت فیلم برداری : VGA
دوربین دوم : ندارد
کاهش قرمزی چشم : ندارد
Geo-Tagging : دارد
پانوراما :  
لرزشگیر دست : ندارد
موارد دیگر :  
امکانات
سیستم عامل : Android OS, v1.6 (Donut)
GPS : AGPS
رادیو : FM با RDS
ضبط صدا : دارد
شماره گیر صوتی : ندارد
فرمان صوتی : ندارد
منشی تلفن : ندارد
خروجی هدفون : پورت ۳٫۵ میلیمتری
آی فون : دارد
DVB-H : ندارد
push to talk : ندارد
ویرایشگر آفیس : ندارد
نمایش فایلهای آفیس : دارد
نمایش پی دی اف : دارد
Turn to mute :  
Java : دارد
Motion Sensor :  
خروجی TV : ندارد
موارد دیگر : مجهز به برنامه های Google Search, Maps, Gmail,

 

YouTube, Calendar, Google Talk

مشخصات باتری
باتری : Standard battery, Li-Po 1200 mAh
زمان مکالمه :  
زمان جانشین :

 

 



چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, :: 12:45 ::  نويسنده : ابوالفضل

اگر در محیطی مشغول به فعالیت هستید که امکان صدمه از طریق آب یا خاک به گوشی شما وجود دارد و نمی خواهید تماس های تلفنی خود را از دست بدهید ، در این بررسی قصد داریم محصولی را به شما معرفی کنیم که با داشتن مشخصات سخت افزاری خوب خود و بدنه ای ضد آب و ضد گرد و خاک می تواند انتخاب کسانی باشد که به دنبال همه این ویژگی ها در یک محصول هستند.

این محصول با توجه به امکانات منحصر به فرد خود می تواند نبض بازار گوشی های میانه قیمت را به خوبی از آن خود کند.

پس از انفصال همکاری سونی با شریک دیرینه خود “اریکسون” در ساخت گوشی ، مدل های متنوعی از سوی سونی به بازار ارائه شد و توانست دوباره سیر صعودی خود را طی کند ولی برای رسیدن به جایگاه های بالاتر نیاز به جهش های بزرگتری است که مدل Xperia go کمپانی سونی یکی از این جهش های بزرگ است که می تواند خریداران زیادی را به سوی خود جلب کند.

طراحی

در حقیقت این محصول سونی یک محصول تمام عیار از از لحاظ فاکتورهای طراحی است.

وقتی این محصول ۲۹۹ دلاری را خریداریم کردیم جعبه این محصول که شکل و شمایلی به مانند یک جعبه گوشی نداشت روبرو شدیم ، جعبه ای بزرگ و یک قواره که نمی توانید آن را براحتی حمل و نقل کنید.

در پشت این محصول شما هیچ نشانی از مدل گوشی نخواهید دید و شاید آن را با مدل های دیگر سونی اشتباه بگیرید.

می توان این طور بیان کرد که بسته بندی این محصول بخوبی طراحی نشده است و نمی تواند حس تازه و نویی را از یک فیچر فون و فشن فون به شما انتقال دهد.

وقتی جعبه را باز می کنیم در قسمت فوقانی ، گوشی قرار داده شده است و در قسمت پائینی آن محتویان جعبه از جمله:

- یک عدد هدست یک تکه

- یک عدد AC-Adaptor

- یک عدد کابل USB

- یک مبدل میکرو سیم کارت به سیم کارت معمولی

نکته بسیار خوب دیگر این محصول درون محتویات جعبه آن نهفته است ، یک مبدل سیم کارت شاید به نظر خیلی از افراد بلااستفاده بنظر برسد ولی وقتی نگاهی به اپراتورها و سیم کارت های جدید بیاندازیم متوجه خواهید شد چه شما سیم کارت تحویلی از اپراتور میکرو سیم کارت باشد و یا به ضرورت مجبور به خریداری میکرو سیم کارت بودید می توانید از میکرو سیم کارت خود در این محصول نیز استفاده کنید.

یکی از نکات ضعف این محصول درمورد حافظه جانبی قرار داده شده در جعبه آن است ، این محصول با این همه ویژگی بسیار عالی خود تنها دارای یک کارت حافظه ۲ گیگابایتی است و این نمی تواند نیاز حجمی کاربر را برطرف سازد و مستلزم خریداری یک کارت حافظه حداقلی ۸ گیگابایتی برای آن می باشد.

محصولی زیبا و منحصر به فرد

این محصول با داشتن بدنه کاملا ضد آب  ، ضد گرد و خاک و همین طور مستحکم ، می تواند جزء رده گوشی های فیچر فون بازار قرار گیرد.

از طرفی با داشتن صفحه ۳٫۵ اینچی در کنار بدنه ای صاف با قطر بسیار کم ۹٫۸ میلی متر و رنگ های شاد و جذاب ، این محصول را نیز در رده فشن فون قرار می دهد.

خاصیت ضد آب و گرد و خاک Sony Xperia go

این خاصیت که در مدل Xperia U سونی نیز دیده می شود این امکان را به شما می دهد که دیگر نگران صدمه گوشی خود در مقابل آب و حتی گرد و خاک نباشید و این می تواند به آزادی عمل شما در هر شرایطی برای کنار خود داشتن گوشی را بدهد.

اولین اقدامی پس از روشن کردن این محصول انجام دادیم ، آن را درون یک گلدان آب قرار دادیم صبر کردیم تا ببینیم این مدل اکسپریایی سونی تا چه حد می تواند در مقابل آب از خود مقاومت نشان دهد.

پس از ۱۰ دقیقه این محصول را از آب بیرون آوردیم شاید باور نکردنی باشد ، گوشی کاملا سالم بود.

همانطور که می دانید این محصول دارای تائیدیه IP67 است که درون بروشور این محصول عدد مقاومت در ۳۰ دقیقه زده شده است.

دوباره درون آب قرار دادیم و با منوی آندرویدی آن کار کردیم ، تمامی دستورات به خوبی اجرا می شد و این یک شاهکار از سوی سونی است.

سونی با این ایده می تواند نظر خیلی از خریداران را به سوی خود جلب کند.

استایل جدید اکسپریا در این محصول سونی حفظ شده است ولی این بار کلیدهای میانبر به صورت دیگر کمپانی ها درج شده است.

در قسمت پشت گوشی در قسمت بالای آن تنها یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با یک فلش ال ای دی را شاهد هستیم و در قسمت انتهایی خروجی اسپیکر این مدل اکسپریا قرار گرفته است.

در نمای جلوی محصول در قسمت بالا به ترتیب لوگوی سونی ، بلندگوی گوشی ، حسگر روشنایی و تماس را شاهد هستیم و خبری از دوربین دوم برای برقراری تماس های تصویری نیست.

در پائین دستگاه شاهد سه کلید اصلی آندرویدی که در ورژن آندروید ICS به عنوان یک روال بروی بیشتر محصولات قرار گرفت در کتار کلمه اکسپریا که در محصولات سری جدید سونی در این قصد می دیدیم ، وجود میکروفون در این قسمت تنها چیزی است که شاهد آن هستیم.

طراحی این محصول با آنچه در مدل های قبلی اکسپریا سونی می دیدیم متفاوت است و سونی در این محصول توانسته با ابتکارات مهندسی خود محصولی زیبا و خوب را بسازد.

مشخصات سخت افزاری

سونی قصد دارد علاوه بر جهش خوب در طراحی سری اکسپریا ، مشخصات سخت افزاری خوبی در آن ها قرار دهد.

مشخصات سخت افزاری این محصول عبارت است از:

——-  ——-  ——-  ——-
۱- صفحه نمایش: اندازه ۳٫۵ اینچ لمسی خازنی LED-backlit LCD (با ۱۶ میلیون رنگ) و پشتیبانی از رزولوشن HVGA
 

۲- پردازنده : پردازنده دو هسته ای  ۱GHz مدل Cortex-A9 و چیپ گرافیکی Mali-400

 

۳- حافظه رم: ۵۱۲MB

 

۴- حافظه داخلی: ۲GB

۵- دوربین: دوربین  ۵ مگاپیکسلی با یک فلش LED
۶- وزن: ۱۱۰ گرم
۷- ابعاد: ۱۱۱ در ۶۰٫۳ در ۹٫۸ میلیمتر

۸-سیستم عامل : Android ورژن ۲٫۳

۹- باتری : ۱۳۰۵mAh

۱۰- دیگر امکانات: A-GPS ، BT V3.0

۱۱- قیمت: ۲۹۹ دلار

——————————————————————————-————————————————–

این محصول سونی با پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی و رم ۵۱۲ مگابایتی ، می تواند گزینه خوبی برای اجرای عالی بازی ها و نرم افزارهای آندرویدی باشد ولی داشتن رزولوشن HVGA در کنار سیستم عامل منسوخ جینجربرد نمی تواند شایسته این فیچر فون زیبا و کارآمد باشد.

یکی دیگر از نکارت مثبت این محصول سونی ، وزن و ابعاد متناسب آن است. این محصول براحتی در دستان بسیاری از افراد جای میگیرد و می تواند با صفحه نسبتا متناسب ۳٫۵ اینچی خود خیلی از افراد را راضی نگه دارد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش بکار رفته در این محصول یک نمونه ۳٫۵ اینچی با عمق ۱۶۵ پیکسل در هر اینچ با رزولوشن HVGA نمی تواند برای چنین اسمارت فون اکسپریایی راضی کننده باشد ولی داشتن موتور براویا در پردازش تصویر در کنار ۱۶ میلیون رنگ تا حدودی این نقاط ضعف را پوشش می دهد.

از دیگر ویژگی های صفحه نمایش بکار رفته در این محصول می توان به:

- مقاوم در برابر ضربه ، گرد و خاک و آب

- پشتیبانی از مولتی تاچ (چهار انگشت)

- ضد خش

- بهره گیری از موتور براویا

را می توان نام برد.

آزمون زیر نشان دهنده قدرت نمایش صفحه نمایش این مدل اکسپریا در مقابل همتاهای آندرویدی دیگر است.

پردازنده

این محصول اکسپریایی سونی دارای یک پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتز از نوع Cortex-A9 با چیپ گرافیکی Mali-400 که به مانند دیگر اسمارت فون ها از ساختار ARM استفاده شده است.

این پردازنده برای اجرای خوب بازی ها و نرم افزارهای آندرویدی از کارایی خوبی برخوردار است ولی عدم اجرای ویدئوهای فول اچ دی (۱۰۸۰) ، مولتی تسک نچندان سریع از جمله نقاط ضعف این مدل پردازنده می باشد.

شاید رم ۵۱۲ مگابایتی این محصول نیز نتواند انتظارات کاربر را در اجرای بهتر بازی ها و نرم افزارها برآورده کند.

بهتر است چند آزمون انجام شده این محصول را با دیگر محصولات خوب بازار را برای درک بهتر از کارایی پردازنده و رم این محصول ببینیم.

آزمون Benchmark Pi (هر چه کمتر = کارایی بهتر)

این آزمون برای توان پردازنده و جی پی یو مورد استفاده قرار می گیرد و هرچه عدد بدست آمده در این آزمون کمتر باشد ، توان پردازنده در این مدل از کارایی بیشتری برخوردار است.

————————————————————————————–

آزمون Linpack (هر چه بیشتر = کارایی بهتر)

این آزمون برای توان پردازنده و جی پی یو مورد استفاده قرار می گیرد و هرچه عدد بدست آمده در این آزمون کمتر باشد ، توان پردازنده در این مدل از کارایی بیشتری برخوردار است.

————————————————————————————–

آزمون SunSpider (هر چه کمتر = کارایی بهتر)

این آزمون برای بررسی اجرای جاوا اسکریپ در آندروید مورد آزمایش قرار می گیرد و هرچه عدد بدست آمده بیشتر باشد یعنی اجرای جاوا اسکریپ در آن مدل بهتر است.

————————————————————————————–

آزمون BrowserMark (هر چه بیشتر = کارایی بهتر)

 

این آزمون برای بازکردن صفحات وب برپایه HTML5 مورد ارزشیابی قرار می گیرد و هرچه عدد بدست آمده بهتر باشد یعنی آن مدل در این مورد از کارایی بهتر برخوردار است.

————————————————————————————–

 آزمون NenaMark 2 (هر چه بیشتر = کارایی بهتر)

 

این آزمون که بیشتر بروی GPU (پردازنده گرافیکی) معطوف است از حداکثر کارایی پردازنده گرافیکی استفاده می کند و هرچه عدد بدست آمده بیشتر باشد نشان دهنده آن است که مدل مورد نظر از کارایی بیشتری در پردازنده گرافیکی برخوردار است. (لازم به ذکر است این مدل اکسپریایی سونی بخاطر برخورداری از رزولوشن منسوخ شده HVGA عملا در این آزمون شکست خورده است)

————————————————————————————–

دوربین

این مدل سونی از یک دوربین پنج مگاپیکسلی با یک فلش ال ای دی استفاده می کند که قابلیت گرفتن ویدئو با کیفیت اچ دی را نیز دارد ولی به نظر زیاد قدرتمند نیست.

البته باید این موضوع را بیشتر بخاطر سیستم عامل آندروید ورژن منسوخ شده جینجربرد دانست که توانایی کافی در ارائه کیفیت بهتر در ضبط تصاویر را ندارد.

نمونه عکس ها

 

رابط کاربری

سونی می داند برای بدست آوردن کاربران آندرویدی بیشتری ، در قسمت رابط کاربری باید سرمایه گذاری خوبی را انجام دهد کاری که اچ تی سی توانست با رابط کاربری خاص و محبوب خود “اچ تی سی سنس” ، برترین رابط کاربری آندرویدی را از آن خود کند.

لانچر اصلی حفظ شده است و شما تفاوتی در این ورژن آندرویدی با آنچه در آندروید ICS در مدل های جدید اکسپریا دیده می شود احساس نخواهید کرد.

نکته قابل توجه در مورد رابط کاربری این مدل اضافه شدن آب و هوای انیمیشنی به مانند آنچه در رابط کاربری اچ تی سی دیده می شد هستیم.

در قسمت قفل صفحه نمایش هم تنظیمات خوبی از سوی سونی برای کاربر در نظر گرفته شده است.

شما می توانید تمامی دسترسی های خود از جمله پیام کوتاه ، موزیک ، ای میل و چندین مورد دیگر را در صفحه قفل خود قرار دهید.

————–  ————–  ————–

سخن پایانی

این محصول سونی با ویژگی های منحصر به فرد خود قصد دارد نقاط ضعف دیگر گوشی ها را بپوشاند ، داشتن قابلیت ضد آب ، ضد گرد و خاک ، پردازنده دو هسته ای ، قطر کم و مبدل میکرو سیم کارت از ویژگی های مثبت این مدل سونی است.

این محصول با قیمت ۲۹۹ دلاری می تواند رقیب اسمارت فون های آندرویدی از جمله hTc One V ، Samsung galaxy S advance ، Motorola DEFy plus و چندین مدل هم قیمت خود باشد.

باید دید این محصول می تواند با امکانات خوب خود ، بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد.



چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, :: 12:36 ::  نويسنده : ابوالفضل

مشخصات کلی

سونی HDR-PJ600 دوربین فیلم برداری دیگری از این شرکت است که مجهز به پروژکتور داخلی می باشد. با استفاده از پروژکتور داخلی می توانید فیلم هایی که می گیرید را به سرعت بر روی هر سطحی از جمله پرده یا دیوار به همراه جمع دوستان یا خانواده مشاهده کنید. این دوربین مجهز به سنسور تصویر EXMOR R CMOS می باشد و توانایی فیلم برداری Full HD را ارائه می کند. فیلم هایی که می گیرید می توانند بر روی هارد دیسک داخلی 220 گیگابایتی ذخیره شوند. PJ600 از لنز سری G کانن با توانایی زوم اپتیکال 12 برابر بهره می برد که کیفیت بسیار بالایی را ارائه می کند. نمایشگر بسیار با کیفیت 3 اینچی 921000 پیکسلی را نیز باید به آن بیفزایید چرا که این نمایشگر یکی از با کیفیت ترین هایی می باشد که تا به حال بر روی یک دوربین فیلم برداری قرار گرفته است. در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: نوع دوربین : هارد دیسکی HDD - ذخیره سازی بر روی هارد دیسک 220 گیگابایتی
مشخصات حسگر و تصویر: حسگر Exmor R CMOS
فیلمبرداری: کیفیت Full HD با فرمت MPEG4-AVC/H.264, MPEG2-PS
لنز: لنز سری G سونی (Sony G Lens) 26.8 تا 321.6 میلیمتر - بزرگنمایی اپتیکال 12 برابر - لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال SteadyShot
صفحه نمایش: صفحه نمایش 3.0 اینچ 921,000 پیکسل
ورودی و خروجی ها: ورودی میکروفون - خروجی HDMI - خروجی USB - خروجی تلویزیون
سایر قابلیت ها: فلاش - فیلمبرداری در شب 3 لوکس - GPS - پشتیبانی از کارت حافظه Memory Stick Pro Duo - حافظه داخلی هارد دیسک 220 گیگابایتی - میکروفون داخلی - بلندگوی داخلی - ریموت کنترل
نام ها ديگر : Sony HDR-PJ260V
Sony HDR-PJ600
:: نقد و بررسی Sony HDR-PJ600
همانطور که گفتیم PJ600 از آن دوربین های مجهز به پروژکتور داخلی است. در گذشته معمولا پروژکتور داخلی این دوربین ها کیفیت بالایی نداشتند و معمولا باید نور اتاق را تا حد خیلی زیادی کاهش می دادید تا می توانستید تصویری واضح را مشاهده کنید. ولی PJ600 یک دوربین فیلم برداری کاملا پیشرفته است که علاوه بر پروژکتور خیلی خوب کیفیت فیلم برداری بالایی را نیز ارائه می کند. PJ600 توانایی فیلم برداری Full HD را دارد و با توجه به بهره گیری از سنسور تصویر نسبتا بزرگ 1/4 اینچی می تواند عکس هایی با رزولوشن 24 مگاپیکسل را نیز تولید کند که این فوق العاده است. صدا نیز با کیفیت بسیار بالای دالبی دیجیتال 5.1 کاناله ضبط می شود. تصاویر نیز همانطور که گفتیم قابلیت ذخیره شدند بر روی هارد دیسک داخلی 220 گیگابایتی را دارند.

سونی بر روی این دوربین از بهترین برند لنزهای خود یعنی لنز سری G استفاده کرده است. این لنز از نظر اپتیکی کیفیت خیلی بالایی دارد و علاوه بر توانایی زوم 12 برابر اپتیکال دارای لرزش گیر تصویر اپتیکال Steady Shot نیز هست. کمینه ی نسبت کانونی ارائه شده توسط آن نیز f/1.8-3.4 می باشد که این دوربین را برای فیلم برداری در شرایط نوری ضعیف ایده آل می کند. این دوربین از فن آوری iAuto در فیلم برداری اتوماتیک بهره می برد که همان اتوماتیک هوشمند است و باعث می شود که دوربین به صورت خودکار بتواند نوع صحنه را تشخیص دهد و نوردهی و دیگر تنظیمات را متناسب با آن قرار دهد.

در کل همانطور که گفتیم، PJ600 یکی از بهترین دوربین های مجهز به پروژکتوری است که تا به حال دیده ایم.
نقد و بررسی Sony HDR-PJ600
:: نقاط قوت و ضعف

مجهز بودن به پروژکتور داخلی قدرتمند
بهره گیری از لنز بسیار پیشرفته و با کیفیت سری G
هارد دیسک داخلی 220 گیگابایتی
توانایی ضبط ویدیویی Full HD و عکاسی 20 مگاپیکسلی
:: مدلهای مشابه
مشخصات فنی
سونی HDR-PJ600 دوربین فیلم برداری دیگری از این شرکت است که مجهز به پروژکتور داخلی می باشد. با استفاده از پروژکتور داخلی می توانید فیلم هایی که می گیرید را به سرعت بر روی هر سطحی از جمله پرده یا دیوار به همراه جمع دوستان یا خانواده مشاهده کنید. این دوربین مجهز به سنسور تصویر EXMOR R CMOS می باشد و توانایی فیلم برداری Full HD را ارائه می کند. فیلم هایی که می گیرید می توانند بر روی هارد دیسک داخلی 220 گیگابایتی ذخیره شوند. PJ600 از لنز سری G کانن با توانایی زوم اپتیکال 12 برابر بهره می برد که کیفیت بسیار بالایی را ارائه می کند. نمایشگر بسیار با کیفیت 3 اینچی 921000 پیکسلی را نیز باید به آن بیفزایید چرا که این نمایشگر یکی از با کیفیت ترین هایی می باشد که تا به حال بر روی یک دوربین فیلم برداری قرار گرفته است. در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.
مشخصات کلی
2012/05/17 تاریخ معرفی :

هارد دیسکی HDD نوع دوربین :

هارد دیسک 220 گیگابایتی نوع ذخیره سازی :

117.5 × 66 × 64 mm ابعاد :

405 گرم وزن :

مشکی رنگ :
مشخصات حسگر و تصویر
Exmor R CMOS نوع حسگر :

1/3.91 اینچ ابعاد حسگر :

اتوماتیک و Outdoor, Indoor تنظیم سفیدی :
فیلمبرداری
Full HD کیفیت فیلم :

قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت Full HD در ابعاد 1080 × 1920 پیکسل توضیحات فیلم :

بلی نور فیلم برداری (پرژکتور) :

دارای پروژکتور داخلی توضیحات نور فیلم برداری :

MPEG4-AVC/H.264, MPEG2-PS فرمت فیلم :

دالبی دیجیتال 5.1 کاناله (Dolby Digital 5.1ch, Dolby Digital 5.1Creator / Dolby Digital 2ch Stereo, Dolby Digital Stereo Creator) صدا :

خیر فیلمبرداری سه بعدی :
عکسبرداری
بلی قابلیت عکسبرداری :

قابلیت عکاسی در ابعاد 3384 × 6016 پیکسل با کیفیت 20.4 مگاپیکسل مگاپیکسل کیفیت عکس :
لنز
لنز سری G سونی (Sony G Lens) شرکت سازنده لنز :

26.8 تا 321.6 میلیمتر فاصله کانونی :

F1.8-3.4 محدوده دیافراگم :

12 برابر بزرگنمایی اپتیکال :

160 برابر بزرگنمایی دیجیتال :

بلی لرزشگیر تصویر :

لرزشگیر اپتیکال SteadyShot توضیحات لرزشگیر تصویر :

30 میلیمتر سایز فیلتر :

بلی فوکوس دستی :

بلی فوکوس اتوماتیک :
صفحه نمایش
صفحه نمایش بسیار با کیفیت لمسی، عریض و چرخان از نوع Xtra Fine با تکنولوژی TruBlack نوع صفحه نمایش :

3.0 اینچ سایز صفحه نمایش :

921,000 پیکسل دقت صفحه نمایش :

خیر چشمی :
ورودی و خروجی ها
بلی ورودی میکروفون :

خیر خروجی هدفون :

بلی خروجی HDMI :

بلی خروجی USB :

بلی خروجی تلویزیون :
سایر قابلیت ها
بلی فلاش :

بلی فیلمبرداری در شب :

3 لوکس حداقل نور :

بلی GPS :

Memory Stick Pro Duo کارت حافظه :

هارد دیسک 220 گیگابایتی حافظه داخلی دوربین :

بلی میکروفون داخلی :

بلی بلندگوی داخلی :

باتری لیتیومی قابل شارژ مدل NP-FV50 باتری :

بلی ریموت کنترل :

قابلیت پشتیبانی از کارت‌های حافظه‌ی: Memory Stick and SD/SDHC Memory Card
x.v.Colour
D-Range Optimiser
Smooth Slow Rec
Golf Shot Mode
Backlight Compensation
Direct Copy
BRAVIA Sync
سایر مشخصات :

ریموت کنترل
هود لنز
کابل تلویزیون
کابل HDMI Mini
کابل USB
کابل برق
شارژر باتری
دفترچه راهنما
باتری لیتیومی قابل شارژ مدل NP-FV50
اقلام همراه دوربین :


نقدوبررسی

:: نقد و بررسی Sony HDR-PJ600
همانطور که گفتیم PJ600 از آن دوربین های مجهز به پروژکتور داخلی است. در گذشته معمولا پروژکتور داخلی این دوربین ها کیفیت بالایی نداشتند و معمولا باید نور اتاق را تا حد خیلی زیادی کاهش می دادید تا می توانستید تصویری واضح را مشاهده کنید. ولی PJ600 یک دوربین فیلم برداری کاملا پیشرفته است که علاوه بر پروژکتور خیلی خوب کیفیت فیلم برداری بالایی را نیز ارائه می کند. PJ600 توانایی فیلم برداری Full HD را دارد و با توجه به بهره گیری از سنسور تصویر نسبتا بزرگ 1/4 اینچی می تواند عکس هایی با رزولوشن 24 مگاپیکسل را نیز تولید کند که این فوق العاده است. صدا نیز با کیفیت بسیار بالای دالبی دیجیتال 5.1 کاناله ضبط می شود. تصاویر نیز همانطور که گفتیم قابلیت ذخیره شدند بر روی هارد دیسک داخلی 220 گیگابایتی را دارند.

سونی بر روی این دوربین از بهترین برند لنزهای خود یعنی لنز سری G استفاده کرده است. این لنز از نظر اپتیکی کیفیت خیلی بالایی دارد و علاوه بر توانایی زوم 12 برابر اپتیکال دارای لرزش گیر تصویر اپتیکال Steady Shot نیز هست. کمینه ی نسبت کانونی ارائه شده توسط آن نیز f/1.8-3.4 می باشد که این دوربین را برای فیلم برداری در شرایط نوری ضعیف ایده آل می کند. این دوربین از فن آوری iAuto در فیلم برداری اتوماتیک بهره می برد که همان اتوماتیک هوشمند است و باعث می شود که دوربین به صورت خودکار بتواند نوع صحنه را تشخیص دهد و نوردهی و دیگر تنظیمات را متناسب با آن قرار دهد.

در کل همانطور که گفتیم، PJ600 یکی از بهترین دوربین های مجهز به پروژکتوری است که تا به حال دیده ایم.

مجهز بودن به پروژکتور داخلی قدرتمند
بهره گیری از لنز بسیار پیشرفته و با کیفیت سری G
هارد دیسک داخلی 220 گیگابایتی
توانایی ضبط ویدیویی Full HD و عکاسی 20 مگاپیکسلی
نمودارتغییرات قیمت


چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, :: 12:32 ::  نويسنده : ابوالفضل

مشخصات کلّی

کانن دوربین کامپکت سوپرزوم دیگری از سری Powershot SX خود را معرفی کرد. کانن پاورشات SX260 HS دوربین کامپکتی مجهز به لنز با توانایی زوم 20 برابر می باشد که به همراه SX240 HS معرفی شده است. تفاوت بین این دو نیز در این است که SX240 مجهز به GPS داخلی نیست. در ضمن این دو پس از دوربین های سال گذشته ی SX220 HS و SX230 HS به بازار آمده اند که توانایی زوم 14 برابر را ارایه می کردند. اکنون SX260 HS مجهز به سنسور تصویر 12.1 مگاپیکسلی Back illuminated CMOS، GPS داخلی، لنز 25-500 میلی متر با توانایی زوم 20 برابر، توانایی عکاسی پیاپی با سرعت 10 فریم بر ثانیه و نمایشگر 3 اینچی با کیفیت 460,000 پیکسل است. در ادامه بررسی مختصری بر روی این دوربین خواهیم داشت.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: دوربین اولترازوم - وزن با باتری و کارت حافظه 231 گرم
مشخصات حسگر و تصویر: حسگر CMOS با کیفیت 12.1 مگاپیکسل - اندازه 1/2.3 اینچ - 4.55 × 6.17 میلی‌متر
فیلم: ابعاد Full HD - سرعت 24 فریم بر ثانیه
لنز: 25-500 میلیمتر - بزرگنمایی اپتیکال 20 برابر - لرزشگیر تصویر - زوم اپتیکال در حین فیلمبرداری
عکسبرداری: سرعت شاتر از 1/3200 ثانیه تا 15 ثانیه - ایزو اتوماتیک و 100 و 200 و 400 و 800 و 1600 و 3200 - فلاش داخلی با برد 3.5 متر - تکنولوژی تشخیص چهره - تکنولوژی تشخیص لبخند
صفحه نمایش: 3 اینچ با رزولوشن 461,000 پیکسل - Live View
سایر مشخصات: ذخیره بر روی کارت حافظه SD, SDHC, SDXC - موقعیت یاب GPS - قطب نما - باتری یون لیتیوم استاندارد
Canon PowerShot SX260 HS
:: نقد و بررسی Canon PowerShot SX260 HS
از نظر ظاهری، SX260 HS شباهت خیلی زیادی با مدل پیشین خود یعنی SX230 HS دارد. به جز اینکه ظاهر آن مدرن تر می باشد، گوشه های نسبتا تیز تری دارد و در ضمن برآمدگی قسمت بالایی که بر اثر جای سازی GPS بوجود آمده بود دیده نمی شود. از نظر ویژگی ها و عملکرد نیز تا حد زیادی شبیه به هم می باشند. به جز اینکه اکنون SX260 HS از لنز با توانایی زوم 20 برابر بهره می برد و پردازشگر آن هم به مدل DIGIC 5 ارتقاء یافته است. حتی سنسور تصویر آن نیز همان سنسور 12.1 مگاپیکسلی Backside illuminated CMOS با نام اختصاری HS (High Sensitivity) باقی مانده است. از نظر ابعاد هم این دوربین با مدل پیشین ابعادی تقریبا برابر دارد ولی وزن آن به دلیل لنز بزرگتر با کمی افزایش به 231 گرم رسیده است. اما با اینکه لنز بزرگتری دارد، ولی قطر دوربین همان 33 میلی متر باقی مانده است.

اما به جز اختلافات ظاهری نسبتا جزئی، نخست به لنز قدرتمند SX260 HS می رسیم. این لنز فاصله ی کانونی 25-500 میلی متر را پوشش می دهد که هم نسبت به لنز دوربین SX230 HS حالت وایدتری را ارایه می دهد و هم اینکه توانایی زوم بسیار بیشتری دارد. کمینه ی نسبت کانونی ارایه شده توسط آن نیز f/3.5-6.8 می باشد که البته لنز SX230 HS کمینه ی نسبت کانونی f/3.1-5.9 را ارایه می داد که لنزی نسبتا سریع تر بود. به نظر می رسد که از این نظر لنز دوربین Fujifilm Finepix F770 EXR عملکرد بهتری داشته باشد. ولی لنز SX260 HS مجهز به سیستم لرزش گیر تصویر کانن می باشد که 7 مود لرزش گیری بسیار موثر را ارائه می دهد. این سیستم لرزش گیر قدرتمند می تواند تا 4 استپ موثر باشد. در ضمن با استفاده از فن آوری Zoom Plus، بزرگنمایی می تواند به صورت مجازی و بدون اینکه خیلی از کیفیت عکس کاسته شود به 39 برابر افزایش یابد.

اما همانطور که گفتیم، این دوربین مجهز به همان سنسور تصویر 12.1 مگاپیکسلی می باشد که بر روی SX230 HS هم وجود داشت. کانن باز هم از بالا بردن رزولوشن سنسور امتناع کرده است تا باز هم بر روی کیفیت تصویر کار کند. سنسورهای HS نسبت به سنسورهای CMOS معمولی حساسیت بالاتری به نور دارند و نویز کمتری را هم تولید می کنند. بالا نبردن رزولوشن سنسور هم برای بهبود نسبت سیگنال به نویز در عکس بوده است. اما عکس های SX260 HS کیفیت بالاتری نسبت به عکس های SX230 HS دارند. به خصوص در شرایط نوری ضعیف تر این موضوع بارز تر است. این به دلیل به کار بردن پردازشگر تصویر DIGIC 5 در SX260 HS بوده است. طبق ادعای کانن، نویز عکس های این دوربین نسبت به مدل پیشین تا 75 درصد کمتر است. بنابراین SX260 HS دوربین مناسب تری برای عکاسی در شرایط ضعیف می باشد. هرچند که امیدوار بودیم کمینه ی نسبت کانونی باز هم کمتری داشت. ایزو یا همان حساسیت سنسور نیز از 100 تا 3200 قابل تنظیم می باشد.
نقد و بررسی Canon PowerShot SX260 HS
:: نقاط قوت و ضعف

لنز واید 25 میلی متر با توانایی زوم 20 برابر
جثه ی کوچک و طراحی و ساخت بسیار با کیفیت
بدنه ی بسیار باریک و در عین حال خوش دست
مجهز بودن به سنسور تصویر Exmor R CMOS
توانایی عکاسی پیاپی با سرعت 10 فریم بر ثانیه
مجهز بودن به پردازشگر تصویر Digic 5
کیفیت خوب عکس و فیلم در اغلب شرایط نوری
توانایی ضبط ویدیویی Full HD
مجهز بودن به GPS داخلی
بهره گیری از پیشرفته ترین امکانات و فن آوری های روز دوربین های عکاسی


وزن نسبتا بالا در مقایسه با سایر رقبا
دقت حسگر (رزولوشن) پایین تر در مقایسه با سایر رقبا
:: مدلهای مشابه

مشخصات فنی

کانن دوربین کامپکت سوپرزوم دیگری از سری Powershot SX خود را معرفی کرد. کانن پاورشات SX260 HS دوربین کامپکتی مجهز به لنز با توانایی زوم 20 برابر می باشد که به همراه SX240 HS معرفی شده است. تفاوت بین این دو نیز در این است که SX240 مجهز به GPS داخلی نیست. در ضمن این دو پس از دوربین های سال گذشته ی SX220 HS و SX230 HS به بازار آمده اند که توانایی زوم 14 برابر را ارایه می کردند. اکنون SX260 HS مجهز به سنسور تصویر 12.1 مگاپیکسلی Back illuminated CMOS، GPS داخلی، لنز 25-500 میلی متر با توانایی زوم 20 برابر، توانایی عکاسی پیاپی با سرعت 10 فریم بر ثانیه و نمایشگر 3 اینچی با کیفیت 460,000 پیکسل است. در ادامه بررسی مختصری بر روی این دوربین خواهیم داشت.
مشخصات کلی
2012/02/12 تاریخ معرفی :

اولترازوم نوع :

خیر ضد آب :

106.3 × 61 × 32.7 mm ابعاد :

با باتری و کارت حافظه 231 گرم وزن :

مشکی، قرمز، سبز رنگ :

فلز و پلاستیک جنس بدنه :

ژاپن ساخت :
مشخصات حسگر و تصویر
CMOS نوع حسگر :

12.1 مگاپیکسل دقت حسگر :

12.1 مگاپیکسل دقت موثر حسگر :

1/2.3 اینچ - 4.55 × 6.17 میلی‌متر ابعاد حسگر :

3000 × 4000 و 2248 × 4000 و 2664 × 4000 و 2992 × 2992 و 2112 × 2816 و 1880 × 2816 و 1584 × 2816 و 2112 × 2112 و 1200 × 1600 و 1064 × 1600 و 1080 × 1600 و 1200 × 1200 و 480 × 640 و 424 × 640 و 360 × 640 و 480 × 480 رزولوشن عکس :

1:1, 4:3, 3:2, 16:9 نسبت ابعاد عکس :

(JPEG (Exif Ver 2.3 فرمت عکس :

خیر فرمت غیر فشرده Raw :

DIGIC 5 with iSAPS Technology پردازشگر تصویر :
فیلم
Full HD رزولوشن فیلم :

(MOV (H.264 + Linear PCM فرمت فیلم :

قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت QVGA در ابعاد 240 × 320 پیکسل و با سرعت‌‌ 240 فریم بر ثانیه - قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت VGA در ابعاد 480 × 640 پیکسل و با سرعت‌‌های 30 و 120 فریم بر ثانیه - قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت HD در ابعاد 720 × 1280 پیکسل و با سرعت‌ 30 فریم بر ثانیه - قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت FullHD در ابعاد 1080 × 1920 پیکسل و با سرعت‌ 24 فریم بر ثانیه توضیحات فیلم :

قابلیت ضبط صدا به صورت استریو (Stereo) ضبط صدا :

خیر فیلمبرداری سه بعدی :
لنز
25-500 میلیمتر فاصله کانونی :

F3.5 تا F6.8 محدوده دیافراگم :

20 برابر بزرگنمایی اپتیکال :

4 برابر بزرگنمایی دیجیتال :

بلی لرزشگیر تصویر :

لرزشگیر اپتیکال لنز (Optical Image Stabilization Lens Shift-Type 4-Stop. Intelligent IS) توضیحات لرزشگیر :

بلی فوکوس دستی :

بلی فوکوس اتوماتیک :

بلی حالت ماکرو :

5 سانتیمتر فوکوس حالت ماکرو :

نوع فوکوس: TTL - تعداد نقاط فوکوس: 9 نقطه - مودهای فوکوس: Single, Continuous, Servo AF/AE¹, Tracking AF توضیحات فوکوس :

سیستم ارزیابی، مرکزی، نقطه‌ای نورسنجی :

بلی زوم اپتیکال در حین فیلمبرداری :
عکسبرداری
1/3200 ثانیه حداکثر سرعت شاتر :

15 ثانیه حداقل سرعت شاتر :

2 ثانیه, 10 ثانیه و قابل تنظیم به صورت دستی زمانسنج خودکار :

100 حداقل حساسیت :

3200 حداکثر حساسیت :

اتوماتیک و 100 و 200 و 400 و 800 و 1600 و 3200 ایزو :

اتوماتیک، 1 حالت دستی و 6 حالت از پیش تنظیم شده تراز سفیدی :

قابلیت عکاسی پی در پی با سرعت 2.4 فریم بر ثانیه عکاسی پیاپی :

فلاش داخلی با برد 3.5 متر فلاش :

بلی تکنولوژی تشخیص چهره :

بلی تکنولوژی تشخیص لبخند :

خیر عکاسی سه بعدی :
صفحه نمایش
خیر صفحه نمایش لمسی :

صفحه نمایش رنگی از نوع PureColor II TFT نوع صفحه نمایش :

3 اینچ سایز صفحه نمایش :

461,000 پیکسل دقت صفحه نمایش :

خیر صفحه نمایش جلو :

خیر چشمی :

بلی تصویر زنده Live View :
ورودی و خروجی ها
بلی خروجی HDMI :

بلی خروجی USB :

بلی خروجی تلویزیون :

بلی Pict Bridge :
سایر مشخصات
SD, SDHC, SDXC نوع کارت حافظه :

ندارد کارت حافظه همراه :

ندارد حافظه داخلی :

بلی میکروفون داخلی :

بلی اسپیکر داخلی :

بلی موقعیت یاب GPS :

بلی قطب نما :

خیر تکنولوژی بی سیم :

یون لیتیوم استاندارد نوع باتری :

باتری یون لیتیومی قابل شارژ مدل NB-6L مشخصات باتری :

باتری یون لیتیومی قابل شارژ
شارژر باتری
کابل USB
بند دور دست
دفترچه راهنما
سی دی نرم افزاری همراه دوربین کانن
اقلام همراه دوربین :
نقد و بررسی
:: نقد و بررسی Canon PowerShot SX260 HS
از نظر ظاهری، SX260 HS شباهت خیلی زیادی با مدل پیشین خود یعنی SX230 HS دارد. به جز اینکه ظاهر آن مدرن تر می باشد، گوشه های نسبتا تیز تری دارد و در ضمن برآمدگی قسمت بالایی که بر اثر جای سازی GPS بوجود آمده بود دیده نمی شود. از نظر ویژگی ها و عملکرد نیز تا حد زیادی شبیه به هم می باشند. به جز اینکه اکنون SX260 HS از لنز با توانایی زوم 20 برابر بهره می برد و پردازشگر آن هم به مدل DIGIC 5 ارتقاء یافته است. حتی سنسور تصویر آن نیز همان سنسور 12.1 مگاپیکسلی Backside illuminated CMOS با نام اختصاری HS (High Sensitivity) باقی مانده است. از نظر ابعاد هم این دوربین با مدل پیشین ابعادی تقریبا برابر دارد ولی وزن آن به دلیل لنز بزرگتر با کمی افزایش به 231 گرم رسیده است. اما با اینکه لنز بزرگتری دارد، ولی قطر دوربین همان 33 میلی متر باقی مانده است.

اما به جز اختلافات ظاهری نسبتا جزئی، نخست به لنز قدرتمند SX260 HS می رسیم. این لنز فاصله ی کانونی 25-500 میلی متر را پوشش می دهد که هم نسبت به لنز دوربین SX230 HS حالت وایدتری را ارایه می دهد و هم اینکه توانایی زوم بسیار بیشتری دارد. کمینه ی نسبت کانونی ارایه شده توسط آن نیز f/3.5-6.8 می باشد که البته لنز SX230 HS کمینه ی نسبت کانونی f/3.1-5.9 را ارایه می داد که لنزی نسبتا سریع تر بود. به نظر می رسد که از این نظر لنز دوربین Fujifilm Finepix F770 EXR عملکرد بهتری داشته باشد. ولی لنز SX260 HS مجهز به سیستم لرزش گیر تصویر کانن می باشد که 7 مود لرزش گیری بسیار موثر را ارائه می دهد. این سیستم لرزش گیر قدرتمند می تواند تا 4 استپ موثر باشد. در ضمن با استفاده از فن آوری Zoom Plus، بزرگنمایی می تواند به صورت مجازی و بدون اینکه خیلی از کیفیت عکس کاسته شود به 39 برابر افزایش یابد.

اما همانطور که گفتیم، این دوربین مجهز به همان سنسور تصویر 12.1 مگاپیکسلی می باشد که بر روی SX230 HS هم وجود داشت. کانن باز هم از بالا بردن رزولوشن سنسور امتناع کرده است تا باز هم بر روی کیفیت تصویر کار کند. سنسورهای HS نسبت به سنسورهای CMOS معمولی حساسیت بالاتری به نور دارند و نویز کمتری را هم تولید می کنند. بالا نبردن رزولوشن سنسور هم برای بهبود نسبت سیگنال به نویز در عکس بوده است. اما عکس های SX260 HS کیفیت بالاتری نسبت به عکس های SX230 HS دارند. به خصوص در شرایط نوری ضعیف تر این موضوع بارز تر است. این به دلیل به کار بردن پردازشگر تصویر DIGIC 5 در SX260 HS بوده است. طبق ادعای کانن، نویز عکس های این دوربین نسبت به مدل پیشین تا 75 درصد کمتر است. بنابراین SX260 HS دوربین مناسب تری برای عکاسی در شرایط ضعیف می باشد. هرچند که امیدوار بودیم کمینه ی نسبت کانونی باز هم کمتری داشت. ایزو یا همان حساسیت سنسور نیز از 100 تا 3200 قابل تنظیم می باشد.

هرچند که اصولا SX260 HS مانند پیشینیان خود دوربینی Point to Shoot یا نشانه و عکس می باشد، ولی به جز مود عکاسی intelligent Auto مجهز به مودهای عکاسی حرفه ای P,A,S,M هم می باشد. بدین ترتیب که اگر در عکاسی مبتدی هستید یا حوصله ی درگیر شدن با تنظیمات دوربین خود را ندارید، می توانید آن را بر روی مود عکاسی intelligent Auto قرار دهید. بدین ترتیب کافی است که دوربین را به سوی سوژه نشانه بروید و دکمه ی شاتر را بفشارید تا به صورت خودکار همه ی تنظیمات بر روی بهترین حالت قرار گیرند تا با کیفیت ترین عکس بدست آید. فن آوری های اتوماتیک خیلی خوبی چون تشخیص چهره، تشخیص هویت چهره، تشخیص سن سوژه ی انسانی، تشخیص حیوانات خانگی و بعضی دیگر فن آوری های جذاب روز دوربین های این چنینی هم در آن به کار رفته است تا بدین ترتیب عکاسی بیش از پیش برای شما لذت بخش شود. اما به جز آن، برای کسانی که قصد دارند خیلی خلاقانه و حرفه ای تر عکاسی کنند، مودهای P,A,S,M هم وجود دارد که قابلیت در دست گیری تنظیمات نوردهی دوربین را به شما واگذار می کند. همچنین می توانید در این مودها تنظیماتی چون تراز سفیدی، نورسنجی و غیره را نیز بر عهده بگیرید. این مودهای عکاسی را می توانید از طریق پیچ تنظیمی که در پشت دوربین قرار دارد و به اندازه ی یک سکه ساخته شده انتخاب کنید. یک SCN mode هم وجود دارد که از طریق آن می توانید مودهای صحنه ی مختلف چون مود Stich Assist برای کمک در ساختن عکس های پانوراما را انتخاب کنید.
این دوربین همانند مدل پیشین مجهز به گیرنده ی داخلی GPS می باشد. بدین ترتیب و با استفاده از GPS، اطلاعات دقیق مکانی هر عکس به همراه دیگر اطلاعات آن چون زمان ثبت خواهند شد. بدین ترتیب به صورت خیلی دقیق می توانید بفهمید که هر عکس را کجا گرفته اید.

اما این دوربین مجهز به نمایشگر 3 اینچی با کیفیت 460,000 پیکسل می باشد که تقریبا همان نمایشگر دوربین سال پیش است و کیفیت و روشنایی خیلی خوبی دارد. قابلیت ضبط ویدیویی آن نیز درست همانند دوربین سال پیش است. بدین معنی که توانایی فیلم برداری با کیفیت 1080p Full HD با سرعت 24 فریم بر ثانیه را دارد. همچنین می تواند در رزولوشن های پایین تر و سرعت های بالاتر هم فیلم برداری کند. به طوری که توانایی ضبط ویدیویی 120 و 240 فریم بر ثانیه در رزولوشن های 640X480 پیکسل و 320X240 پیکسل را نیز دارا می باشد. سپس وقتی این فیلم های پر سرعت را با سرعت عادی 30 فریم بر ثانیه مشاهده می کنید، فیلمی اسلوموشن را شاهد خواهید بود. عکس ها و ویدیوها نیز بر روی کارت حافظه ی SD/SDHC/SDXC ذخیره می شوند. این دوربین مجهز به پورت mini HDMI برای نمایش فیلم ها بر روی تلوزیون های دیجیتال هم می باشد. همچنین SX260 HS مجهز به باتری قدرتمندتر NB-6L می باشد که توانایی شارژدهی تا 230 عکس را به دوربین دارد.

به هر صورت همانطور که گفتیم، کانن پاورشات SX260 HS مدل پس از SX230 HS می باشد که از لنز فوق العاده ی با توانایی زوم 20 برابر و کیفیت عکسی بالاتر به کمک پردازشگر تصویر DIGIC 5 بهره می برد. بنابراین اگر از جمله ی علاقه مندان به این سری از دوربین های کانن هستید و بهبودهای SX260 HS را می پسندید، این دوربین برای شما گزینه ی مناسبی است. در آینده و به محض ورود این دوربین به بازار و بازبینی دقیق تر آن سعی می کنیم آپدیت هایی بر روی این بررسی داشته باشیم.

به روز رسانی: همانطور که گفتیم، شارژدهی باتری لیتیوم-یونی این دوربین حدود 230 شات در هر بار شارژ کامل است که 20 عکس بیشتر از مدل پیشین می باشد. اما این میزان شارژدهی در زمانی است که GPS خاموش باشد و در صورت استفاده از GPS، به حدود 100 تا 150 شات کاهش می یابد.

در تست های انجام شده، کیفیت عکس های SX260 HS خیلی خوب هستند. این دوربین در ایزوهای 100، 200 و 400 توانایی تولید عکس هایی کاملا با کیفیت و بدون نویز را دارد و فقط مقداری نویز و کاسته شدن از غلظت رنگ ها از ایزو 800 مشاهده می شود. در ایزوی 1600 مقدار بیشتری نویز و کاسته شدن از غلظت رنگ ها مشاهده می شود ولی همچنان عکس ها قابل استفاده هستند. حتی عکس ها در ایزو عکس ها در ایزو 3200 هم خیلی کیفیت بدی ندارند.

این دوربین به خوبی از پس خطای رنگی بر می آید و فقط مقداری خطای رنگی بنفش در مناطق پرکنتراست و قسمت های کناری فریم مشاهده می شود. فلاش دوربین در محیط های داخلی عملکرد خیلی خوبی دارد و مقدار روشنایی خوبی را ایجاد می کند. با توجه به کمینه ی سرعت شاتر 15 ثانیه نیز دوربین برای عکاسی در شب مناسب است. سیستم لرزش گیر اپتیکال تصویر هم عملکردی خیلی خوب دارد. فاصله ی فوکوس ماکرو نیز بسیار کم و فقط 5 سانتی متر است که عالیست. از رقبای اصلی این دوربین می توان به Canon Powershot SX230 HS، Casio EX-H30، Fujifilm Finepix F600 EXR، Nikon Coolpix S9100، Olympus VR-320، Panasonic Lumix DMC-TZ30، Samsung WB750 و Sony Cybershot DSC-HX9v اشاره کرد.

لنز واید 25 میلی متر با توانایی زوم 20 برابر
جثه ی کوچک و طراحی و ساخت بسیار با کیفیت
بدنه ی بسیار باریک و در عین حال خوش دست
مجهز بودن به سنسور تصویر Exmor R CMOS
توانایی عکاسی پیاپی با سرعت 10 فریم بر ثانیه
مجهز بودن به پردازشگر تصویر Digic 5
کیفیت خوب عکس و فیلم در اغلب شرایط نوری
توانایی ضبط ویدیویی Full HD
مجهز بودن به GPS داخلی
بهره گیری از پیشرفته ترین امکانات و فن آوری های روز دوربین های عکاسی

وزن نسبتا بالا در مقایسه با سایر رقبا
دقت حسگر (رزولوشن) پایین تر در مقایسه با سایر رقبا

نمودار تغییرات قیمت

خداحافظ...



چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, :: 12:24 ::  نويسنده : ابوالفضل
سونی سه دوربین کامپکت سری Entry Level یا سطح مبتدی سایبرشات خود به نام W650، W620 و W610 را با یکدیگر معرفی کرد. این سه دوربین در رده‌ی دوربین های ارزان قیمت سونی قرار دارند و قیمت آن‌ها نیز به همان ترتیبی که نام آن‌ها را ذکر کرده ایم؛ از گران تر به ارزان تر می‌باشند. W620 مجهز به سنسور تصویر 14 مگاپیکسلی CCD، لنز 28-140 میلی متر با توانایی زوم 5 برابر و نمایشگر 2.7 اینچی می‌باشد. این دوربین از نظر فن آوری و قیمت بین دو دوربین دیگر قرار می‌گیرد و توانایی فیلم برداری 720p HD را نیز دارد. این دوربین برای افرادی ساخته شده که با بودجه‌ی کمتر، می‌خواهند که یک دوربین خیلی کوچک، خوش ساخت و با کیفیت را همواره در جیب خود داشته باشند. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.
مشخصات کلی
2012/03/20 تاریخ معرفی :

فشرده و کوچک نوع :

خیر ضد آب :

94 × 56 × 19.1 mm ابعاد :

بدون باتری و کارت حافظه 108 گرم و با باتری و کارت حافظه 124 گرم وزن :

مشکی، نقره‌ای، قرمز رنگ :
مشخصات حسگر و تصویر
Super HAD CCD نوع حسگر :

14.5 مگاپیکسل دقت حسگر :

14.1 مگاپیکسل دقت موثر حسگر :

1/2.3 اینچ - 4.55 × 6.17 میلی‌متر ابعاد حسگر :

3240 × 4320 و 2432 × 4320 و 2736 × 3264 و 1944 × 2592 و 1080 × 1920 رزولوشن عکس :

4:3, 16:9 نسبت ابعاد عکس :

JPEG فرمت عکس :

خیر فرمت غیر فشرده Raw :

Bionz پردازشگر تصویر :
فیلم
HD رزولوشن فیلم :

(AVI (Motion JPEG فرمت فیلم :

قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت HD در ابعاد 720 × 1280 پیکسل و با سرعت‌ 30 فریم بر ثانیه - قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت VGA در ابعاد 480 × 640 پیکسل و با سرعت‌ 30 فریم بر ثانیه توضیحات فیلم :

ضبط صدا به صورت مونو (Mono) ضبط صدا :

خیر فیلمبرداری سه بعدی :
لنز
28-140 میلیمتر فاصله کانونی :

F3.2 تا F6.5 محدوده دیافراگم :

5 برابر بزرگنمایی اپتیکال :

خیر لرزشگیر تصویر :

لرزشگیر دیجیتال SteadyShot توضیحات لرزشگیر :

خیر فوکوس دستی :

بلی فوکوس اتوماتیک :

بلی حالت ماکرو :

5 سانتیمتر فوکوس حالت ماکرو :

مودهای فوکوس خودکار: Multi Point AF /Center Weighted AF / Tracking Focus / Face Tracking Focus توضیحات فوکوس :

چند الگویی، مرکزی، نقطه‌ای نورسنجی :

بلی زوم اپتیکال در حین فیلمبرداری :
عکسبرداری
1/2000 ثانیه حداکثر سرعت شاتر :

2 ثانیه حداقل سرعت شاتر :

2 یا 10 ثانیه و Portrait1 - Portrait2 زمانسنج خودکار :

100 حداقل حساسیت :

3200 حداکثر حساسیت :

اتوماتیک و 100 و 200 و 400 و 800 و 1600 و 3200 ایزو :

اتوماتیک و 7 حالت از پیش تنظیم شده تراز سفیدی :

قابلیت عکاسی پی در پی با سرعت 1.1 فریم بر ثانیه با رزولوشن 14.1 مگاپیکسل و حداکثر 100 عکس عکاسی پیاپی :

فلاش داخلی با برد 3 متر فلاش :

بلی تکنولوژی تشخیص چهره :

بلی تکنولوژی تشخیص لبخند :

خیر عکاسی سه بعدی :
صفحه نمایش
خیر صفحه نمایش لمسی :

از نوع Clear Photo TFT LCD نوع صفحه نمایش :

2.7 اینچ سایز صفحه نمایش :

230,400 پیکسل دقت صفحه نمایش :

خیر صفحه نمایش جلو :

خیر چشمی :

بلی تصویر زنده Live View :
ورودی و خروجی ها
خیر خروجی HDMI :

بلی خروجی USB :

بلی خروجی تلویزیون :

بلی Pict Bridge :
سایر مشخصات
SD, SDHC, SDXC, Memory Stick Duo, Memory Stick Pro Duo نوع کارت حافظه :

ندارد کارت حافظه همراه :

28 مگابایت حافظه داخلی :

بلی میکروفون داخلی :

بلی اسپیکر داخلی :

خیر موقعیت یاب GPS :

خیر قطب نما :

خیر تکنولوژی بی سیم :

تکنولوژی بی سیم EyeFi نوع تکنولوژی بی سیم :

یون لیتیوم استاندارد نوع باتری :

باتری یون لیتیومی قابل شارژ مدل NP-BN مشخصات باتری :

360° Sweep Panorama
سایر قابلیت ها :

باتری یون لیتیومی قابل شارژ
کابل USB
بند دور دست
دفترچه راهنما
شارژر باتری
اقلام همراه دوربین :

مشخصات کلی

سونی سه دوربین کامپکت سری Entry Level یا سطح مبتدی سایبرشات خود به نام W650، W620 و W610 را با یکدیگر معرفی کرد. این سه دوربین در رده‌ی دوربین های ارزان قیمت سونی قرار دارند و قیمت آن‌ها نیز به همان ترتیبی که نام آن‌ها را ذکر کرده ایم؛ از گران تر به ارزان تر می‌باشند. W620 مجهز به سنسور تصویر 14 مگاپیکسلی CCD، لنز 28-140 میلی متر با توانایی زوم 5 برابر و نمایشگر 2.7 اینچی می‌باشد. این دوربین از نظر فن آوری و قیمت بین دو دوربین دیگر قرار می‌گیرد و توانایی فیلم برداری 720p HD را نیز دارد. این دوربین برای افرادی ساخته شده که با بودجه‌ی کمتر، می‌خواهند که یک دوربین خیلی کوچک، خوش ساخت و با کیفیت را همواره در جیب خود داشته باشند. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: دوربین فشرده و کوچک - وزن بدون باتری و کارت حافظه 108 گرم و با باتری و کارت حافظه 124 گرم
مشخصات حسگر و تصویر: حسگر Super HAD CCD با کیفیت 14.5 مگاپیکسل - اندازه 1/2.3 اینچ - 4.55 × 6.17 میلی‌متر
فیلم: ابعاد HD - سرعت 30 فریم بر ثانیه
لنز: 28-140 میلیمتر - بزرگنمایی اپتیکال 5 برابر - زوم اپتیکال در حین فیلمبرداری
عکسبرداری: سرعت شاتر از 1/2000 ثانیه تا 2 ثانیه - ایزو اتوماتیک و 100 و 200 و 400 و 800 و 1600 و 3200 - فلاش داخلی با برد 3 متر - تکنولوژی تشخیص چهره - تکنولوژی تشخیص لبخند
صفحه نمایش: 2.7 اینچ با رزولوشن 230,400 پیکسل - Live View
سایر مشخصات: ذخیره بر روی کارت حافظه SD, SDHC, SDXC, Memory Stick Duo, Memory Stick Pro Duo - باتری یون لیتیوم استاندارد
نام ها ديگر : Sony Cyber-Shot W620
Sony Cyber-Shot DSC-W620
:: نقد و بررسی Sony Cyber-Shot DSC-W620
از نظر طراحی باید گفت که W620 از روند سنتی بقیه‌ی دوربین های سونی سایبرشات تبعیت کرده است. بدنه‌ای ساخته شده از فلز مات، فوق العاده شیک و زیبا. با ابعاد 98X56X20 میلی متر؛ این دوربین فوق العاده کوچک و باریک است و با وزن تنها 116 گرم یکی از سبک وزن ترین دوربین های موجود در بازار می‌باشد. W620 برای نگه داشتن در دست کاملا دوست داشتنی و لذت بخش است. بدنه با گوشه هایی گرد ساخته شده و کاملا می‌تواند در کف دست جا شود و همچنین به راحتی در تنگ ترین جیب های شما سر بخورد. در کل از ظاهر زیبا و کوچک W620 واقعا خوشمان می‌آید و به نظر می‌تواند تا حد خیلی زیادی مناسب خانم‌ها و آقایان خوش سلیقه باشد.
همانطور که گفتیم، این دوربین از نظر فن آوری و قیمت در بین دو دوربین دیگر قرار می‌گیرد. این دوربین مجهز به سنسور تصویر 14 مگاپیکسلی CCD است. این سنسور تصویر هرچند که عملکردی مانند سنسورهای تصویر BSI-CMOS را ندارد (عملکرد این سنسورها در شرایط نوری ضعیف تر بهتر است)، ولی در شرایط نوری قوی تر با سنسور 14 مگاپیکسلی این دوربین می‌توانید عکس هایی با جزئیات و تفکیک بسیار بالایی تهیه کنید. حساسیت سنسور یا ایزو نیز تا 3200 بالا می‌رود که خیلی خوب است.
اما اصولا W620 دوربینی Point to Shoot یا نشانه و عکس است. بدین معنی که برای افرادی ساخته شده که فقط قصد دارند که دوربین خود را به سوی سوژه نشانه بروند و دکمه‌ی شاتر را بفشارند تا بهترین و با کیفیت ترین عکس گرفته شود. این افراد دیگر کاری به تنظیمات نوردهی دوربین ندارند. به همین دلیل نیز W620 مجهز به مود عکاسی intelligent Auto به معنی اتوماتیک هوشمند می‌باشد. این مود عکاسی دوربین را به یک دوربین هوشمند تبدیل می‌کند که خود توانایی تشخیص نوع صحنه، میزان و شرایط نوری، نقاط فوکوس و غیره را دارد و می‌تواند بهترین و با کیفیت ترین عکس را تولید کند. اما علاوه بر این مود عکاسی، مودهای دیگری چون Easy Shooting که این هم برای عکاسان مبتدی است، Program Auto که بیشترین اختیار در تنظیمات نوردهی را به شما می‌دهد، Movie mode که برای فیلم برداری HD است، Panorama که برای عکاسی به صورت پانوراما است و Scene selection که به شما اختیار انتخاب مود صحنه را می‌دهد، نیز وجود دارند. یک توضیح در مورد مود Panorama یا همان Sweep Panorama بدهیم که، این مود عکاسی که نخستین بار بر روی دوربین های سونی سایبرشات استفاده شد تقریبا یکی از آسان ترین راه های عکاسی پانوراما و پانورامای 360 درجه با یک دوربین می‌باشد. کافیست که بر روی این مود برودی، دکمه‌ی شاتر را نگه دارید و دوربین را به هر سویی که خواستید نشانه بروید و در در همان جهت حرکت دهید تا عکس‌ها پشت سر هم گرفته شوند و به یکدیگر متصل گردند.
این دوربین مجهز به سنسور تصویر 28-140 میلی متر با توانایی زوم 5 برابر می‌باشد. این لنز به اندازه‌ی لنز W650 واید نیست ولی همچنان می‌تواند میدان دید خیلی گسترده و خوبی را پو
نقد و بررسی Sony Cyber-Shot DSC-W620
:: نقاط قوت و ضعف

طراحی بسیار شیک، زیبا، خوش ساخت و مستحکم
ابعاد کاملا کوچک و وزن بسیار سبک
بهره گیری از سنسور تصویر 14 مگاپیکسلی و توانایی فیلم برداری 720p HD
بهره گیری از مودهای مختلف عکاسی چون intelligent Auto و Sweep Panorama
قیمت مناسب


فقدان لرزش گیر اپتیکال تصویر
:: مدلهای مشابه

نقد و بررسی

:: نقد و بررسی Sony Cyber-Shot DSC-W620
از نظر طراحی باید گفت که W620 از روند سنتی بقیه‌ی دوربین های سونی سایبرشات تبعیت کرده است. بدنه‌ای ساخته شده از فلز مات، فوق العاده شیک و زیبا. با ابعاد 98X56X20 میلی متر؛ این دوربین فوق العاده کوچک و باریک است و با وزن تنها 116 گرم یکی از سبک وزن ترین دوربین های موجود در بازار می‌باشد. W620 برای نگه داشتن در دست کاملا دوست داشتنی و لذت بخش است. بدنه با گوشه هایی گرد ساخته شده و کاملا می‌تواند در کف دست جا شود و همچنین به راحتی در تنگ ترین جیب های شما سر بخورد. در کل از ظاهر زیبا و کوچک W620 واقعا خوشمان می‌آید و به نظر می‌تواند تا حد خیلی زیادی مناسب خانم‌ها و آقایان خوش سلیقه باشد.
همانطور که گفتیم، این دوربین از نظر فن آوری و قیمت در بین دو دوربین دیگر قرار می‌گیرد. این دوربین مجهز به سنسور تصویر 14 مگاپیکسلی CCD است. این سنسور تصویر هرچند که عملکردی مانند سنسورهای تصویر BSI-CMOS را ندارد (عملکرد این سنسورها در شرایط نوری ضعیف تر بهتر است)، ولی در شرایط نوری قوی تر با سنسور 14 مگاپیکسلی این دوربین می‌توانید عکس هایی با جزئیات و تفکیک بسیار بالایی تهیه کنید. حساسیت سنسور یا ایزو نیز تا 3200 بالا می‌رود که خیلی خوب است.
اما اصولا W620 دوربینی Point to Shoot یا نشانه و عکس است. بدین معنی که برای افرادی ساخته شده که فقط قصد دارند که دوربین خود را به سوی سوژه نشانه بروند و دکمه‌ی شاتر را بفشارند تا بهترین و با کیفیت ترین عکس گرفته شود. این افراد دیگر کاری به تنظیمات نوردهی دوربین ندارند. به همین دلیل نیز W620 مجهز به مود عکاسی intelligent Auto به معنی اتوماتیک هوشمند می‌باشد. این مود عکاسی دوربین را به یک دوربین هوشمند تبدیل می‌کند که خود توانایی تشخیص نوع صحنه، میزان و شرایط نوری، نقاط فوکوس و غیره را دارد و می‌تواند بهترین و با کیفیت ترین عکس را تولید کند. اما علاوه بر این مود عکاسی، مودهای دیگری چون Easy Shooting که این هم برای عکاسان مبتدی است، Program Auto که بیشترین اختیار در تنظیمات نوردهی را به شما می‌دهد، Movie mode که برای فیلم برداری HD است، Panorama که برای عکاسی به صورت پانوراما است و Scene selection که به شما اختیار انتخاب مود صحنه را می‌دهد، نیز وجود دارند. یک توضیح در مورد مود Panorama یا همان Sweep Panorama بدهیم که، این مود عکاسی که نخستین بار بر روی دوربین های سونی سایبرشات استفاده شد تقریبا یکی از آسان ترین راه های عکاسی پانوراما و پانورامای 360 درجه با یک دوربین می‌باشد. کافیست که بر روی این مود برودی، دکمه‌ی شاتر را نگه دارید و دوربین را به هر سویی که خواستید نشانه بروید و در در همان جهت حرکت دهید تا عکس‌ها پشت سر هم گرفته شوند و به یکدیگر متصل گردند.
این دوربین مجهز به سنسور تصویر 28-140 میلی متر با توانایی زوم 5 برابر می‌باشد. این لنز به اندازه‌ی لنز W650 واید نیست ولی همچنان می‌تواند میدان دید خیلی گسترده و خوبی را پوشش دهد. درست مثل این است که یک لنز 18 میلی متر را بر روی یک دوربین DSLR غیر فول فریم قرار دهید. زوم 5 برابر هم می‌تواند برای عکاسی پرتره یا گرفتن عکس سوژه های دورتر مناسب باشد. فاصله‌ی فوکوس نزدیک آن نیز در مود ماکرو 5 سانتی متر است که خیلی خوب است. کمینه‌ی نسبت کانونی آن نیز f/3.2-5.6 می‌باشد که به اندازه‌ی لنز W650 لنز سریعی نیست ولی باز هم نسبتا خوب می‌باشد تا در شرایط ضعیف تر نوری بتوانید با سرعت های شاتر بالاتر هم عکاسی کنید. متاسفانه این دوربین فاقد لرزش گیر اپتیکال تصویر می‌باشد. بدین ترتیب برای محکم نگه داشتن دوربین در دست باید دقت بیشتری به عمل آورید.
W620 توانایی فیلم برداری 720p HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه را نیز دارد. فیلم های گرفته شده با فرمت Motion Jpeg ذخیره می‌شوند و صدا نیز به صورت مونو ضبط می‌گردد. پورت HDMI برای اتصال به HDTV وجود ندارد. این دوربین مجهز به باتری لیتیوم-یونی قابل شارژ می‌باشد که در هر بار شارژ کامل می‌تواند برای گرفتن تا 220 عکس به دوربین شارژدهی کند. عکس‌ها و فیلم های گرفته شده می‌توانند بر روی کارت های حافظه‌ی SD, SDHC, SDXC, microSD, micro SDHC, Memory Stick Duo, Memory Stick Pro Duo, Memory Stick Pro-HG Duo ذخیره شوند که تنوع بسیار بالا و خوبیست. در ضمن این دوربین مجهز به Eye-Fi برای انتقال عکس‌ها و فیلم‌ها به صورت بیسیم به رایانه نیز می‌باشد. این دوربین مجهز به نمایشگر 2.7 اینچی 230,000 پیکسلی می‌باشد که نمایشگر خیلی بزرگ و خوبیست که رزولوشن استانداردی را ارائه می‌دهد. W620 فلاش کوچکی دارد که بردی در حد 3 متر را ارائه می‌دهد و خیلی خوب است.
به هر صورت همانطور که گفتیم، W620 دوربین کوچک، بسیار شیک و زیبای دیگری از سونی است که ارزان قیمت تر از W650 می‌باشد و فن آوری های کمتری را نیز در خود جای داده است. همچنان این دوربین هم می‌تواند کاملا مورد علاقه‌ی افرادی که به دنبال دوربینی بسیار با کیفیت و در عین حال ارزان قیمت در جیب خود هستند قرار گیرد. در آینده سعی می‌کنیم که اطلاعات بیشتری را درباره‌ی این دوربین در این نقد و بررسی قرار دهیم.

طراحی بسیار شیک، زیبا، خوش ساخت و مستحکم
ابعاد کاملا کوچک و وزن بسیار سبک
بهره گیری از سنسور تصویر 14 مگاپیکسلی و توانایی فیلم برداری 720p HD
بهره گیری از مودهای مختلف عکاسی چون intelligent Auto و Sweep Panorama
قیمت مناسب

فقدان لرزش گیر اپتیکال تصویر

نمودار تغییرات قیمت

خسته نباشید بینندگان عزیز امیدوارم از بلاگم خوشتون اومده باشه...

با تشکر...



چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, :: 12:23 ::  نويسنده : ابوالفضل
سونی سایبرشات W630 مدل دیگری از دوربین‌های کامپکت ارزان قیمت سری سایبرشات این شرکت می‌باشد که از نظر امکانات داخلی شباهت بسیار زیادی با W670 دارد. با این حال لنز W630 کاملا سریع تر است و ظاهری متفاوت با وزنی سبک تر دارد. این دوربین هم مجهز به سنسور تصویر 16.1 مگاپیکسلی Super HAD CCD، توانایی ضبط ویدیویی HD، لرزش گیر اپتیکال تصویر Steady Shot و نمایشگر 2.7 اینچی می‌باشد و مناسب افرادی است که به دوربینی با قیمت مناسب، همیشه همراه و با این ویژگی‌ها احتیاج دارند. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: دوربین فشرده و کوچک - وزن بدون باتری و کارت حافظه 100 گرم و با باتری و کارت حافظه 116 گرم
مشخصات حسگر و تصویر: حسگر Super HAD CCD با کیفیت 16.1 مگاپیکسل - اندازه 1/2.3 اینچ - 4.55 × 6.17 میلی‌متر
فیلم: ابعاد HD - سرعت 30 فریم بر ثانیه
لنز: 25-125 میلیمتر - بزرگنمایی اپتیکال 5 برابر - لرزشگیر تصویر - زوم اپتیکال در حین فیلمبرداری
عکسبرداری: سرعت شاتر از 1/1600 ثانیه تا 2 ثانیه - ایزو اتوماتیک و 80 و 100 و 200 و 400 و 800 و 1600 و 3200 - فلاش داخلی با برد 3.7 متر - تکنولوژی تشخیص چهره - تکنولوژی تشخیص لبخند
صفحه نمایش: 2.7 اینچ با رزولوشن 230,400 پیکسل - Live View
سایر مشخصات: ذخیره بر روی کارت حافظه SD, SDHC, SDXC, Memory Stick Duo - باتری یون لیتیوم استاندارد
نام ها ديگر : Sony Cyber-Shot W630
Sony Cyber-Shot DSC-W630
:: نقد و بررسی Sony Cyber-Shot DSC-W630
همانطور که گفتیم، W630 دوربینی کاملا کوچک، سبک، جیبی و خوش ساخت است که از امکاناتی بسیار خوب را ارائه می‌دهد. این دوربین از نظر مشخصات فنی شباهت خیلی زیادی با دوربین W670 دارد، با این تفاوت که W630 مجهز به لنزی با توانایی زوم کمتر ولی سریع تر است. این دو دوربین از نظر ظاهری نیز تفاوت هایی با یکدیگر دارند و در کل W630 کمی جمع و جورتر است. به هر صورت همانطور که گفتیم، سنسور تصویر 16 مگاپیکسلی Super HAD CCD توانایی گرفتن عکس هایی بسیار با کیفیت را در شرایط نوری خوب دارد. به دلیل رزولوشن بالایی که این سنسور ارائه می‌دهد، جزئیات می‌توانند با تفکیکی بسیار عالی ثبت شوند. برای عکاسی هم دیگر نیازی نیست که نگران تنظیمات دوربین باشید، کافیست که آن را بر روی مود عکاسی Intelligent Auto یا اتوماتیک هوشمند قرار دهید، دوربین را به سوی سوژه نشانه بروید، دکمه‌ی شاتر را بفشارید تا سپس دوربین خود همه‌ی تنظیمات نوردهی و دیگر پارامترها را بر روی بهترین مقادیر تنظیم کند تا با کیفیت ترین عکس بدست آید. این دوربین در ضمن توانایی فیلم برداری HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه را هم دارد که برای دوربینی در این سطح قیمت عالیست. بدین ترتیب شما علاوه بر دوربین عکاسی، دارای یک دوربین فیلم برداری خیلی خوب و با کیفیت بالا نیز خواهید بود.

اما همانطور که گفتیم، تفاوت اصلی دوربین W630 با W670 در لنز بسیار عالی W630 است. با اینکه لنز آن به جای توانایی زوم 6 برابر، توانایی زوم 5 برابر را دارد، ولی کمینه‌ی نسبت کانونی لنز W630 در حالت واید فقط f/2.6 می‌باشد که برای عکاسی در شرایط نوری ضعیف عالیست. بدین ترتیب قابلیت‌های عکاسی در شب W630 بهتر از W670 است. این در حالیست که این لنز فواصل کانونی 25-125 میلی متر را هم پوشش می‌دهد که مقداری وایدتر است و در یک کادر و یک عکس می‌توانید تصویر یک چشم انداز گسترده‌ی طبیعی را ثبت کنید. همچنین همانطور که گفتیم این دوربین مجهز به لرزش گیر اپتیکال تصویر Steady Shot می‌باشد که باعث می‌شود دیگر نگران تار شدن عکس به دلیل لرزش دست خود نباشید.

این دوربین مجهز به نمایشگر 2.7 اینچی با رزولوشن 230,000 پیکسل می‌باشد که هم سایز و هم رزولوشن کاملا استاندارد و خوب هستند. همچنین امکانات دیگر چون باتری قابل شارژ لیتیوم-یونی، پورت PictBridge، پشتیبانی از کارت‌های حافظه‌ی SD/SDHC/Memory Stick و موجود بودن در رنگ‌های مختلف را نیز باید به آن افزود.
به هر صورت همانطور که گفتیم، W630 مدل دیگری از دوربین‌های کامپکت ارزان قیمت سونی می‌باشد که امکانات و کیفیتی بسیار عالی را ارائه می‌دهد و عملکرد لنز آن در شرایط نوری ضعیف نیز فوق العاده است. بنابراین اگر به دنبال دوربینی با این ویژگی‌ها هستید، W630 گزینه‌ی مناسبی است.
نقد و بررسی Sony Cyber-Shot DSC-W630
:: نقاط قوت و ضعف

ابعاد بسیار کوچک، وزن سبک، طراحی زیبا و مستحکم
بهره گیری از سنسور تصویر با رزولوشن بسیار بالای 16 مگاپیکسل
توانایی ضبط ویدیویی 720p HD
بهره گیری از امکانات مختلف و پیشرفته برای عکاسی اتوماتیک
لنز واید 25 میلی متر با توانایی زوم 5 برابر و کمینه‌ی نسبت کانونی f/2.6 مناسب برای عکاسی در شب
بهره گیری از لرزش گیر اپتیکال تصویر Steady Shot
:: مدلهای مشابه


چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, :: 12:20 ::  نويسنده : ابوالفضل
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: دوربین نیمه حرفه ای - وزن 687 گرم
مشخصات حسگر و تصویر: حسگر EXR CMOS با کیفیت 16 مگاپیکسل - اندازه 1/2" (6.4X4.8 میلی متر)
فیلم: ابعاد Full HD - سرعت 30 فریم بر ثانیه
لنز: 24-720 میلیمتر - بزرگنمایی اپتیکال 30 برابر - لرزشگیر تصویر
عکسبرداری: سرعت شاتر از 1/4000 ثانیه تا 30 ثانیه - ایزو 100 تا 12800 - بالا جهنده - تکنولوژی تشخیص چهره - تکنولوژی تشخیص لبخند
صفحه نمایش: 3 اینچ با رزولوشن 460,000 پیکسل - Live View
سایر مشخصات: ذخیره بر روی کارت حافظه SD, SDHC,SDXC - باتری یون لیتیوم استاندارد
Fujifilm Finepix HS35 EXR
:: مدلهای مشابه


چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, :: 12:15 ::  نويسنده : ابوالفضل
سونی دوربین‌های فیلم برداری سطح مبتدی جدید خود با نام‌های CX190، CX200 و CX210 را معرفی کرد. این سه در حقیقت یک دوربین هستند که دارای تفاوت‌های جزئی می‌باشند. این سه دوربین‌هایی با توانایی ضبط ویدیویی 1080p Full HD همراه شده‌اند و این در حالیست که قیمت آن‌ها در سطح دوربین‌های SD است. دلیل آن هم این است که برای خلق فیلم‌های با رزولوشن HD در این دوربین‌ها از تجهیزات SD استفاده شده که به وسیله‌ی فرآیند دیجیتالی فیلم‌ها را به HD تبدیل می‌کند. بنابراین فیلم‌ها از نظر کیفیتی ضعیف‌تر از HD واقعی هستند. البته سونی تنها شرکتی نیست که این کار را کرده و پیش از این هم از کانن و پاناسونیک چنین روشی را در تولید دوربین‌های فیلم برداری ارزان قیمت دیده بودیم. در این دوربین‌ها سونی از سنسور تصویری استفاده کرده که حتی از دوربین دو سال پیش CX110 نیز کوچک‌تر و کم رزولوشن تر است. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: نوع دوربین : کارت حافظه ای Memory Card - ذخیره سازی بر روی حافظه‌ی داخلی 8 گیگابایتی
مشخصات حسگر و تصویر: حسگر Exmor R CMOS با دقت 1.5 مگاپیکسل
فیلمبرداری: کیفیت Full HD با فرمت HD: MPEG4-AVC/H.264 AVCHD 2.0 format compatible; STD: MPEG2-PS
لنز: کارل زایس (Carl Zeiss Vario-Tessar Lens) 62.5-2.5 میلیمتر - بزرگنمایی اپتیکال 25 برابر - لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال SteadyShot
صفحه نمایش: صفحه نمایش 2.7 اینچ 230,000 پیکسل
ورودی و خروجی ها: خروجی HDMI - خروجی USB - خروجی تلویزیون
سایر قابلیت ها: 3 لوکس - پشتیبانی از کارت حافظه Memory Stick Pro Duo - حافظه داخلی 8 گیگابایت حافظه‌ی داخلی - میکروفون داخلی - بلندگوی داخلی
نام ها ديگر : Sony HDR CX210
Sony HDR-CX210
:: نقد و بررسی Sony HDR-CX210
همان طور که گفتیم، دوربین‌های CX190, CX200 و CX210 در حقیقت دوربین‌های یکسانی هستند. با این تفاوت که CX200 و CX210 مجهز به نمایشگرهای لمسی می‌باشند و در عوض CX190 دارای یک Joystick کوچک و دکمه‌ی Playback بر روی قاب نمایشگر است. بعلاوه CX210 دارای 8 گیگابایت حافظه‌ی خشک داخلی نیز هست.

تا جایی که به کیفیت فیلم برداری مربوط می‌شود، می‌توان گفت که کیفیت فیلم‌های گرفته شده به بدی فیلم‌هایی است که دوربین CX130 می‌گرفت. البته کاربران عادی مطمئنا این کیفیت را قابل قبول می‌دانند. اگر ویدیوها را در سایزهای کوچک و بر روی کامپیوتر مشاهده کنید و یا اینکه فیلم برداری کلوزآپ انجام دهید، ویدیوها خیلی خوب به نظر می‌رسند. ولی اگر از صحنه های شلوغ‌تر و دوردست‌تر فیلم برداری کرده باشید و سپس فیلم‌ها را بر روی HDTV مشاهده کنید، فیلم‌ها کاملا غیر شارپ به نظر می‌رسند.
همچنین در مناطق با کنتراست بالا نیز کاملا خطای رنگی بنفش مشاهده می‌شود. در شرایط نوری ضعیف‌تر باز هم از شارپنس کاسته و بر نویز افزوده می‌شود. کیفیت ضبط صدا نیز برای دوربینی در این کلاس عادیست ولی کار شما را راه می‌اندازد.

این دوربین توانایی عکاسی 5.3 مگا پیکسلی را نیز دارد. البته رزولوشن سنسور واقعا 5.3 مگا پیکسل نیست و نهایتا 1.3 مگا پیکسل می‌باشد که باز هم به روش‌های دیجیتالی افزایش پیدا کرده است. در CX190 امکان تعیین محل فوکوس خودکار وجود ندارد ولی دست کم در CX200 و CX210 می‌توانید از طریق لمس نمایشگر نقطه ای که می‌خواهید فوکوس خودکار در آن جا صورت گیرد را انتخاب کنید. همچنین نور دهی نیز از همین طریق قابل تنظیم است.

شارژ باتری نیز می‌توان گفت که خیلی زود تمام می‌شود و پس از حدود یک ساعت فیلم برداری کاملا تخلیه می‌گردد. نمایشگر این دوربین خوشبختانه حتی در زیر نور آفتاب هم کاملا شفاف و قابل رویت است و خود دوربین نیز خیلی سریع و دقیق فوکوس می‌کند. خوشبختانه این دوربین مجهز به سیستم لرزش گیر می‌باشد و این سیستم دست کم در یک سوم مسیر بزرگنمایی 25 برابری عملکرد خیلی خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد.

البته طراحی و ساخت جمع و جور و سبک CX190 یکی از جذابیت‌های آن می‌باشد ولی وقتی آن را در دست می‌گیرید مقداری پلاستیکی و غیر محکم به نظر می‌رسد. این دوربین به راحتی در جیب ژاکت و یا کیف دستی شما جای می‌گیرد. طراحی نیز کاملا استاندارد یک دوربین سطح مبتدی است به طوری که بر روی بدنه می‌توانیم سویچ زوم، دکمه‌ی شاتر برای عکاسی و دکمه‌ی مود برای سویچ بین عکاسی و فیلم برداری را ببینیم. همچنین دکمه‌ی Rec نیز در قسمت پشتی دوربین قرار دارد. یک سویچ دستی نیز کاور لنز را باز و بسته می‌کند.
نقد و بررسی Sony HDR-CX210
:: نقاط قوت و ضعف

وزن کم، ابعاد کوچک و قیمت ارزان
قابلیت شارژ شدن از طریق کابل USB متصل به کامپیوتر
مناسب برای فیلم برداری معمولی
:: مدلهای مشابه


سه شنبه 8 اسفند 1391برچسب:, :: 19:27 ::  نويسنده : ابوالفضل
دوربین‌ فیلمبرداری HDR-SR11 دوربین دیگری از SONY است که به تکنولوژی تشخیص چهره و تنظیم نور اتوماتیک مجهز است. HDR-SR11 به قابلیت فیلمبرداری با رزلوشن کامل 1080×1920 پیکسل مجهز است و از سیستم کاهش صداهای زاید محیطی در هنگام فیلم‌برداری پشتیبانی می‌کند. این دوربین‌ صدا را با سیستم دالبی و از طریق 5 اسپیکر کوچک پخش می‌کند. قابلیت فیلم‌برداری مبتنی بر هارد دیسک و هارد 60 گیگابایتی، حس‌گر CMOS، زوم اپتیکال 12 برابر و صفحه نمایش 3.2 اینچی مشخصه‌های اصلی این دوربین به شمار می‌رود. دوربین SR11 از کارت‌های حافظه PRO DUO پشتیبانی می‌کند.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: نوع دوربین : هارد دیسکی HDD - ذخیره سازی بر روی ذخیره سازی بر روی هارد دیسک 60 گیگابایت
مشخصات حسگر و تصویر: حسگر CMOS با دقت 10.2 مگاپیکسل
فیلمبرداری: کیفیت Full HD با فرمت HD: MPEG4 AVC/H.264 وSD: MPEG2
لنز: کارل زایس 4.9 تا 58.8 میلیمتر - بزرگنمایی اپتیکال 12 برابر - لرزشگیر تصویر اپتیکال (Super Steady Shot)
صفحه نمایش: صفحه نمایش 3.2 اینچ 921000 پیکسل - CD رنگی 123000 پیکسل با قابلیت تنظیم روشنایی
ورودی و خروجی ها: ورودی میکروفون - خروجی S-Video - خروجی هدفون - خروجی HDMI - خروجی USB - خروجی تلویزیون
سایر قابلیت ها: فلاش - فیلمبرداری در شب 0 لوکس - پشتیبانی از کارت حافظه Memory Stick Pro Duo - حافظه داخلی 60 گیگابایت - میکروفون داخلی - بلندگوی داخلی - ریموت کنترل
نام ها ديگر : Sony SR11
Sony HDR-SR11
:: نقد و بررسی Sony HDR-SR11
شرکت سونی به عنوان یکی از شرکت‌های سرآمد و برتر در زمینه‌ی ساخت دوربین‌های فیلم‌برداری، دوربین جدید دیگری از مدل‌های سری HD را به بازار دوربین‌های فیلم‌برداری معرفی کرد. دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-SR11 از جمله‌ مدل‌هایی است که بر اساس تکنولوژی AVCHD کار می‌کند و به قابلیت ضبط با رزولوشن کامل 1080×1920 مجهز است. کیفیت و وضوح تصاویر این دوربین بسیار خوب است و جزییات را به خوبی ثبت می‌کند. دوربین سونی SR11 با به‌ترین رزولوشن ممکن کار می‌کند. سیستم ثبت تصویر آن نیز بسیار کارآمد است. این دوربین بر اساس استاندارد MPEG-4 AVC/H.264 کار می‌کند و با بسیاری از برنامه‌های ویرایشی نسل سوم سازگار است.
دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-SR11 به حس‌گر 5.7 مگاپیکسلی 3.15/1 اینچی CMOS مجهز است. زوم اپتیکال این دوربین یک زوم 12 برابر است، اما صفحه نمایش آن 3.2 اینچ اندازه دارد و رزولوشن آن نیز 921.000 پیکسل است.
همان طور که می‌دانید LCD بیش‌تر دوربین‌های فیلم‌برداری رزولوشنی برابر با 250.000ـ200.000 پیکسل دارند. شایان ذکر است که دوربین فیلم‌برداری HDR-SR11 به منظره‌یاب مجهز است. از دیگر مشخصه‌هایی که علاقه‌مندان HDR-SR11 را خوش‌حال خواهد کرد می‌توان به مبدل میکروفون، هدفون و کلید مدرج چند کارکرده اشاره کرد. دوربین فیلم‌برداری سونی HDR-SR11 به هارد دیسک 60 گیگابایتی مجهز است.
به طور کلی، مدل‌های AVCHD به‌ترین کارآیی را هنگام ضبط تصویر به همراه دارند. دوربین فیلم‌برداری SR11 نیز همین طور است. این دوربین نیز با بهره‌مندی از تکنولوژی‌های پیش‌رفته‌ی تصویربرداری، به مشخصه‌ی تشخیص چهره مجهز است که هم برای فیلم‌ها کاربرد دارد، هم برای عکس‌ها. این مشخصه می‌تواند حداکثر 8 چهره را به صورت هم‌زمان در کادر LCD شناسایی کند. به این ترتیب، تنظیماتی مانند فوکوس، نوردهی و رنگ برای داشتن چهره‌های طبیعی‌تر و تونالیته‌ی به‌تر پوست به طور اتوماتیک انجام می‌شود. در هنگام عکاسی نیز تنظیمات مربوط به فلاش انجام خواهد شد. قابلیت تنظیم نور اتوماتیک قابلیت دیگری است که در این دوربین ارائه شده است.
دوربین فیلم‌برداری سونی HDR-SR11 بر خلاف دیگر هندی‌کم‌های موجود در بازار، تعداد پیکسل‌های بیش‌تری را هنگام ضبط AVCHD برای چهره‌های مشخص شده محاسبه می‌کند و به این ترتیب، تصاویر با کیفیت به‌تری ضبط می‌شوند. حس‌گر ClearVid CMOS و تکنولوژی Exmor از ویژگی‌های مهم این دوربین به شمار می‌روند. این تکنولوژی به صورت دیجیتال و آنالوگ از نویز تصویر کم می‌کند. سرعت خوب پردازش، سیستم کاهش نویز پردازش‌گر Bionz و بهینه‌سازی محدوده دینامیکی در کنار هم طوری عمل می‌کنند که فیلم‌ها و عکس‌های دوربین فیلم‌برداری سونی SR11 علاوه بر رزولوشن بالا، کیفیت رنگی و جزییات بسیار خوبی داشته باشند.
با حس‌گر 5.7 مگاپیکسلی این دوربین می‌توانید عکس‌های 10 مگاپیکسلی بگیرید. در حالت dual rec برای عکاسی و فیلم‌بردار
نقد و بررسی Sony HDR-SR11
پیشنهاد برای :
این دوربین فیلمبرداری را به افرادی که به دنبال یک دوربین با کیفیت عالی و از نوع هارد دیسکی هستند، پیشنهاد می کنیم.
:: مدلهای مشابه


Code: DKP-5721
کانن HF R306 یک دوربین فیلم برداری کاملا کامپکت Full HD با سنسور تصویر 1/4.85 اینچی نوع CMOS، نمایشگر 3 اینچی لمسی، لنز با توانایی زوم اپتیکال 32 برابر، زوم هوشمند 51 برابر و 8 گیگابایت حافظه ی داخلی است. همه ی این ویژگی ها برای چنین دوربین فیلم برداری در این سطح قیمت بسیار خوب هستند ولی کانن به این دوربین Wi-Fi داخلی را نیز افزوده تا بتوانید بدون نیاز به کابل فیلم هایی که گرفته اید را به لپ تاپ یا دیگر دستگاه های سازگار منتقل کنید. در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: نوع دوربین : کارت حافظه ای Memory Card - ذخیره سازی بر روی کارت‌های حافظه SD, SDXC, SDHC تا ظرفیت 32 گیگابایت
مشخصات حسگر و تصویر: حسگر CMOS با دقت 3.28 مگاپیکسل
فیلمبرداری: کیفیت Full HD با فرمت AVCHD, MP4
لنز: کانن 2.8 تا 89.6 میلیمتر - بزرگنمایی اپتیکال 32 برابر - لرزشگیر تصویر اپتیکال (Optical Image Stabiliser)
صفحه نمایش: صفحه نمایش 3.0 اینچ 230,000 پیکسل
ورودی و خروجی ها: خروجی HDMI - خروجی USB - خروجی تلویزیون
سایر قابلیت ها: 4 لوکس - پشتیبانی از کارت حافظه SD - حافظه داخلی ندارد - میکروفون داخلی
 
دوربین فیلمبرداری کانن لگریا اچ اف آر 306
9.5

وضعیت : ناموجود

Code: DKP-4472
کانن مدل دیگری از دوربین‌های فیلم برداری خود به نام FS406 را معرفی کرد. FS406 تا به این تاریخ کوچکترین دوربین فیلم برداری هندی کم SD این شرکت می‌باشد که طراحی استایلیش و کوچک را با کیفیت فیلم برداری بالا تلفیق کرده است. این دوربین که پس از دوربین‌های سری FS300 معرفی شده، مجهز به ویژگی‌های اتوماتیک بسیار خوبی است که کار فیلم برداری را برای کاربران غیر حرفه‌ای خانگی بیش از پیش آسان می‌سازد. این دوربین از ویژگی‌های پیشرفته‌ای چون پردازشگر تصویر DIGIC DV II و لنز جدید، پرقدرت و با کیفیت کانن با توانایی زوم 41 برابر بهره می‌برد. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: نوع دوربین : کارت حافظه ای Memory Card - ذخیره سازی بر روی کارت‌های حافظه‌ی SD, SDHC, SDXC
مشخصات حسگر و تصویر: حسگر CCD با دقت 0.8 مگاپیکسل
فیلمبرداری: کیفیت Standard (DV/VGA)
لنز: کانن 2.6 تا 96.2 میلیمتر - بزرگنمایی اپتیکال 37 برابر - لرزشگیر تصویر لرزشگیر الکترونیک (Electronic Image Stabiliser)
صفحه نمایش: صفحه نمایش 2.7 اینچ 123,000 پیکسل
ورودی و خروجی ها: خروجی USB - خروجی تلویزیون
سایر قابلیت ها: فیلمبرداری در شب در مود فیلمبرداری در شب 1.1 لوکس و در حالت استاندارد 4 لوکس - پشتیبانی از کارت حافظه SD - حافظه داخلی ندارد - میکروفون داخلی
 
دوربین فیلمبرداری کانن لگریا اف اس 406
9.25

وضعیت : ناموجود

Code: DKP-5870
بر خلاف دوربین های دیجیتال عکاسی کانن که در سری های متفاوت با پسوندهای مختلف چون Powershot، Ixus یا EOS قرار می گیرند، همه ی دوربین های فیلم برداری این شرکت تحت نام یک سری یعنی Legria عرضه می شوند. این باعث می شود که به اندازه ی دوربین های دیجیتال، مشتری در خرید دوربین های فیلم برداری این شرکت راحت نباشد. اما در این دوربین ها نیز نشانه هایی وجود دارد، در حقیقت می توان گفت آن هایی که پیشوند M دارند به نوعی Powershot های دوربین های فیلم بردرای به حساب می آیند که آسانی استفاده را به همراه امکانات و قیمت مناسب در خود جای داده اند. دوربین M406 در حقیقت با مدل های M41 و M46 کاملا مشابه است و تفاوت آن ها تنها در نوع حافظه می باشد. M41 دارای 32 گیگابایت حافظه ی داخلی است، M46 دارای 46 گیگابایت حافظه ی داخلی می باشد و M406 فیلم ها را فقط بر روی کارت حافظه ذخیره می کند. بنابراین هرچند که M41 مقداری تفاوت های دیگر هم با آن دو دارد ولی نقد و بررسی آن ها کاملا یکسان خواهد بود. البته رنگ آمیزی این دوربین ها نیز کمی متفاوت است. در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: نوع دوربین : کارت حافظه ای Memory Card - ذخیره سازی بر روی کارت‌های حافظه‌ی SD, SDHC تا 32 گیگابایت و کارت‌ حافظه‌ی SDXC تا 64 گیگابایت
مشخصات حسگر و تصویر: حسگر CMOS با دقت 2.37 مگاپیکسل
فیلمبرداری: کیفیت Full HD با فرمت AVCHD, MPEG-4
لنز: کانن 6.1 تا 61 میلیمتر - بزرگنمایی اپتیکال 10 برابر - لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال لنز (Optical Image Stabiliser)
صفحه نمایش: صفحه نمایش 3.0 اینچ 230,000 پیکسل
ورودی و خروجی ها: خروجی HDMI - خروجی USB - خروجی تلویزیون
سایر قابلیت ها: 1.3 لوکس - پشتیبانی از کارت حافظه SD - میکروفون داخلی
 
دوربین فیلمبرداری کانن لگریا اچ اف ام 406
9.25

وضعیت : ناموجود

Code: DKP-5866
در دو یا سه سال اخیر، و با ورود دوربین های دیجیتال عکاسی که توانایی فیلم برداری با کیفیت HD و Full HD به بازار را دارند، دوربین های هندی کم کمی طرفداران خود را از دست دادند. ولی باز هم اگر کسی بخواهد حرفه‌ای تر فیلم برداری کند، هنوز دوربین های دیجیتال نمی توانند جایگزین هندی کم‌ها شوند. پیش از این سونی مدل HDRPJ50E را معرفی کرده بود که دوربین خیلی خوبی بود، ولی قیمت بالایی داشت، اکنون کانن مدل Legira HF R206 را معرفی کرده که دوربین هندی کمی در سطح Entry Level یا مبتدی است و می‌تواند با آن رقابت کند. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: نوع دوربین : کارت حافظه ای Memory Card - ذخیره سازی بر روی کارت‌های حافظه‌ی SD, SDHC تا 32 گیگابایت و کارت‌ حافظه‌ی SDXC تا 64 گیگابایت
مشخصات حسگر و تصویر: حسگر CMOS با دقت 3.28 مگاپیکسل
فیلمبرداری: کیفیت Full HD با فرمت AVCHD, MP4
لنز: کانن 3 تا 60 میلیمتر - بزرگنمایی اپتیکال 20 برابر - لرزشگیر تصویر لرزشگیر الکترونیک (Electronic Image Stabiliser)
صفحه نمایش: صفحه نمایش 3.0 اینچ 230,000 پیکسل
ورودی و خروجی ها: خروجی HDMI - خروجی USB - خروجی تلویزیون
سایر قابلیت ها: 4 لوکس - پشتیبانی از کارت حافظه SD - میکروفون داخلی
 
دوربین فیلمبرداری کانن لگریا اچ اف آر 206
9.25

وضعیت : ناموجود

Code: DKP-4371
کانن ویکسیا HF R32 را می‌توان گران قیمت ترین دوربین فیلم برداری سطح مبتدی این شرکت دانست. این مدل از بهبودهای مختلفی نسبت به مدل پیشین خود یعنی R21 بهره می‌برد که شامل لنز با توانایی زوم بیشتر، طراحی جمع و جور تر و Wi-Fi داخلی می‌شوند. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: نوع دوربین : کارت حافظه ای Memory Card - ذخیره سازی بر روی حافظه‌ی داخلی 32 گیگابایتی و کارت حافظه
مشخصات حسگر و تصویر: حسگر CMOS با دقت 3.28 مگاپیکسل
فیلمبرداری: کیفیت Full HD با فرمت AVCHD, MPEG-4
لنز: کانن 2.8 تا 89.6 میلیمتر - بزرگنمایی اپتیکال 32 برابر - لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال لنز (Optical System (Lens-Shift system))
صفحه نمایش: صفحه نمایش 3.0 اینچ 230,000 پیکسل
ورودی و خروجی ها: خروجی HDMI - خروجی تلویزیون
سایر قابلیت ها: 5lx لوکس - پشتیبانی از کارت حافظه SD - حافظه داخلی 32 گیگابایت - میکروفون داخلی
 
دوربین فیلمبرداری کانن ویکسیا اچ اف آر 32
9.5

وضعیت : به زودی

Code: DKP-4325
در دو یا سه سال اخیر، و با ورود دوربین های دیجیتال عکاسی که توانایی فیلم برداری با کیفیت HD و Full HD به بازار را دارند، دوربین های هندی کم کمی طرفداران خود را از دست دادند. ولی باز هم اگر کسی بخواهد حرفه‌ای تر فیلم برداری کند، هنوز دوربین های دیجیتال نمی توانند جایگزین هندی کم‌ها شوند. پیش از این سونی مدل HDRPJ50E را معرفی کرده بود که دوربین خیلی خوبی بود، ولی قیمت بالایی داشت، اکنون کانن مدل Legira HF R205 را معرفی کرده که دوربین هندی کمی در سطح Entry Level یا مبتدی است و می‌تواند با آن رقابت کند. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: نوع دوربین : کارت حافظه ای Memory Card - ذخیره سازی بر روی کارت‌های حافظه‌ی SD, SDHC, SDXC تا 64 گیگابایت
مشخصات حسگر و تصویر: حسگر CMOS با دقت 3.28 مگاپیکسل
فیلمبرداری: کیفیت Full HD با فرمت (AVCHD (MPEG-4 AVC / H.264 Standard
لنز: کانن 2.6 تا 96.2 میلیمتر - بزرگنمایی اپتیکال 18 برابر - لرزشگیر تصویر الکترونیک (Electronic Image Stabilizer)
صفحه نمایش: صفحه نمایش 3.0 اینچ 230,000 پیکسل
ورودی و خروجی ها: خروجی HDMI - خروجی تلویزیون
سایر قابلیت ها: 0.4lx لوکس - پشتیبانی از کارت حافظه SD - میکروفون داخلی
 
دوربین فیلمبرداری کانن لگریا اچ اف آر 205
9.25

وضعیت : ناموجود

Code: DKP-4365
کانن دوربین فیلم برداری مدل M52 خود را در نمایشگاه CES سال 2012 معرفی کرد. این دوربین از بعضی ویژگی‌ها و بهبودها نسبت به مدل پیشین خود یعنی M41 بهره می‌برد. از آن جمله می‌توان به اتصالات Wi-Fi، مودهای Audio Scene و توانایی فیلم برداری در فرمت MP4 اشاره کرد. مودهای جدید صحنه به دوربین کمک می‌کنند که خیلی بهتر و با کیفیت تر فیلم برداری کند و ضبط در فرمت MP4 نیز برای آپلود مستقیم بر روی وب مناسب است. بعضی ویژگی‌های سخت افزاری هم بهبود داشته اند. برای مثال سنسور تصویر M52 عملکرد خیلی بهترین نسبت به مدل پیشین دارد. این دوربین از یک سیستم جدید و هوشمند لرزش گیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد که عملکردی بهتر از لرزش گیرهای اپتیکال معمولی را از خود به نمایش می‌گذارد. این دوربین همچنین قادر به Backup گرفتن مستقیم بر روی هارد دیسک اکسترنال می‌باشد. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: نوع دوربین : کارت حافظه ای Memory Card - ذخیره سازی بر روی حافظه‌ی داخلی 32 گیگابایتی و کارت حافظه
مشخصات حسگر و تصویر: حسگر CMOS با دقت 2.37 مگاپیکسل
فیلمبرداری: کیفیت Full HD با فرمت AVCHD, MPEG-4
لنز: کانن 6.1 تا 61 میلیمتر - بزرگنمایی اپتیکال 10 برابر - لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال لنز (Optical System (Lens-Shift system))
صفحه نمایش: صفحه نمایش 3.0 اینچ 230,000 پیکسل
ورودی و خروجی ها: خروجی HDMI - خروجی تلویزیون
سایر قابلیت ها: فلاش 1.2lx لوکس - پشتیبانی از کارت حافظه SD - حافظه داخلی 32 گیگابایت - میکروفون داخلی
 
دوربین فیلمبرداری کانن ویکسیا اچ اف ام 52
9.25

وضعیت : ناموجود

Code: DKP-4370
کانن ویکسیا HF R30 مدل دیگری از دوربین‌های فیلم برداری سطح مبتدی این شرکت است که دارای 8 گیگابایت حافظه‌ی داخلی با توانایی پشتیبانی از 3 ساعت فیلم برداری Full HD می‌باشد. این در حالیست که R30 مجهز به سنسور تصویر با رزولوشن بالای 3.28 مگاپیکسل و پردازشگر تصویر DIGIC DV III است. این دوربین دارای لنزی با توانایی زوم اپتیکال 32 برابر می‌باشد و علی رغم این به دلیل بهره گیری از سیستم لرزش گیر اپتیکال و Super Range Eye Graphic Leveling تصاویری بسیار شارپ و با کیفیت را تولید می‌کند. شما می‌توانید با این دوربین در فرمت‌های AVCHD یا MP4 فیلم برداری کنید و فیلم‌ها نیز می‌توانند بر روی کارت حافظه‌ی داخلی یا کارت حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC ذخیره شوند. این دوربین در ضمن مجهز به Wi-Fi داخلی برای انتقال فیلم‌ها به رایانه به صورت بیسیم نیز می‌باشد. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: نوع دوربین : کارت حافظه ای Memory Card - ذخیره سازی بر روی حافظه‌ی داخلی 8 گیگابایتی و کارت حافظه
مشخصات حسگر و تصویر: حسگر CMOS با دقت 3.28 مگاپیکسل
فیلمبرداری: کیفیت Full HD با فرمت AVCHD, MPEG-4
لنز: کانن 2.8 تا 89.6 میلیمتر - بزرگنمایی اپتیکال 32 برابر - لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال لنز (Optical System (Lens-Shift system))
صفحه نمایش: صفحه نمایش 3.0 اینچ 230,000 پیکسل
ورودی و خروجی ها: خروجی HDMI - خروجی تلویزیون
سایر قابلیت ها: 5lx لوکس - پشتیبانی از کارت حافظه SD - حافظه داخلی 8 گیگابایت - میکروفون داخلی
 
دوربین فیلمبرداری کانن ویکسیا اچ اف آر 30
9.25

وضعیت : ناموجود

Code: DKP-4369
کانن ویکسیا HF R300 مدل دیگری از دوربین‌های فیلم برداری سطح مبتدی این شرکت می‌باشد که از لنز با توانایی زوم 51 برابر و لرزش گیر تصویر اپتیکال بهره می‌برد. این لنز در حالت واید کمینه‌ی فاصله‌ی کانونی 33 میلی متر را ارائه می‌دهد. این دوربین به سنسور تصویر 3.28 مگاپیکسلی HD CMOS با توانایی فیلم برداری 1920X1080p Full HD مجهز شده است. همچنین از پردازشگر تصویر DIGIC DV III نیز بهره می‌برد. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: نوع دوربین : کارت حافظه ای Memory Card - ذخیره سازی بر روی کارت حافظه‌ی خارجی
مشخصات حسگر و تصویر: حسگر CMOS با دقت 3.28 مگاپیکسل
فیلمبرداری: کیفیت Full HD با فرمت AVCHD, MPEG-4
لنز: کانن 2.8 تا 89.6 میلیمتر - بزرگنمایی اپتیکال 32 برابر - لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال لنز (Optical System (Lens-Shift system))
صفحه نمایش: صفحه نمایش 3.0 اینچ 230,000 پیکسل
ورودی و خروجی ها: خروجی HDMI - خروجی تلویزیون
سایر قابلیت ها: 5lx لوکس - پشتیبانی از کارت حافظه SD - حافظه داخلی ندارد - میکروفون داخلی
 
دوربین فیلمبرداری کانن ویکسیا اچ اف آر 300
9

وضعیت : ناموجود

Code: DKP-4367
کانن ویکسیا HF M500 مدل دیگری از دوربین‌های فیلم برداری خانگی این شرکت می‌باشد که از طراحی زیبا و نوینی بهره می‌برد. این دوربین که خیلی کوچک و شیک ساخته شده، از ویژگی‌های بسیار خوبی چون توانایی ضبط ویدیویی Full HD، پردازشگر تصویر DIGIC DV III، مودهای فیلم برداری Smart Auto و مودهای دستی، لنز با توانایی زوم 10 برابر و نمایشگر 3 اینچی لمسی برخوردار است. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: نوع دوربین : کارت حافظه ای Memory Card - ذخیره سازی بر روی کارت حافظه‌ی خارجی
مشخصات حسگر و تصویر: حسگر CMOS با دقت 2.37 مگاپیکسل
فیلمبرداری: کیفیت Full HD با فرمت AVCHD, MPEG-4
لنز: کانن 6.1 تا 61 میلیمتر - بزرگنمایی اپتیکال 10 برابر - لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال لنز (Optical System (Lens-Shift system))
صفحه نمایش: صفحه نمایش 3.0 اینچ 230,000 پیکسل
ورودی و خروجی ها: خروجی HDMI - خروجی تلویزیون
سایر قابلیت ها: فلاش 1.2lx لوکس - پشتیبانی از کارت حافظه SD - حافظه داخلی ندارد - میکروفون داخلی
 
دوربین فیلمبرداری کانن ویکسیا اچ اف ام 500




سه شنبه 8 اسفند 1391برچسب:, :: 19:21 ::  نويسنده : ابوالفضل




Canon LEGRIA HF S21


HF S21 در کنار کارایی و عملکرد بسیار خوب،  صفحه‌نمایش لمسی 5/3 اینچ، 5 حالت ضبط مختلف، حالت 25p Progressive برای ضبط فیلم به سبک سینمایی و ضبط صدا در دو حالت دالبی دیجیتال نیز دارد. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان  به 64 گیگابایت حافظه داخلی و دو ورودی کارت SD اشاره کرد که هر کدام تا 32 گیگابایت حافظه را پشتیبانی می‌کنند. یعنی در کل می‌توانید 128 گیگابایت حافظه در اختیار داشته باشید.





Sony HDR-TG7E


TG7 فیلم را با کیفیت Full HD ضبط و به کمک GPS داخلی آنها را ژئوتگ می‌کند. علاوه بر آن کیفیت صدا و عکس‌های این محصول نیز شگفت‌آورند. عکس‌ها کاملا شفاف، واضح، زنده با رنگ‌های غنی و جزئیات کامل هستند. بدنه از جنس آلومینیوم ضد خش ساخته شده است. 16 گیگابایت حافظه داخلی، صفحه‌نمایش لمسی 7/2 اینچ و تاشو و امکان ضبط فیلم و عکس به طور ‌هم‌زمان از جمله مشخصه‌های این دوربین فیلم‌برداری به شمار می‌روند.





Sony NEX-VG10


این دوربین کامپکت همچون انواع حرفه‌ای امکان اتصال لنزهای مختلف همچون لنز 16 میلی‌متری عریض  pancake را دارد. حسگر CMOS آن نیز از نوع  Exmoor 6/14 مگاپیکسل است و به کاربر امکان ضبط تصویر با کیفیت 1080i و سرعت 50 فریم در ثانیه را می‌دهد. کیفیت صدای ضبط شده با VG10 به لطف میکروفون چهارکپسوله آن عالیست. در عکس‌ها نیز می‌توانید همه جزئیات تصویر را به وضوح و با کیفیت خوب ببینید.





Panasonic HDC-SD60


SD60 بدنه کوچکی دارد اما با کیفیت 1080 × 1920 پیکسل (Full HD) فیلم می‌گیرد. برخلاف مدل‌های دیگر، این دوربین حافظه داخلی ندارد و همه تصاویر و عکس‌ها را روی کارت‌های حافظه SD یا SDXC ضبط می‌کند. زوم نوری 25x ، لنز 7/35 میلی‌متری عریض، عکاسی با کیفیت 5 مگاپکسل، قابلیت تشخیص چهره، رفع قرمزی چشم، تنظیمات خودکار (iA)، پورت‌های HDMI و USB و صفحه‌نمایش 7/2 اینچ لمسی  از ویژگی‌ها و امکانات این دوربین هستند.





JVC Everio GS-TD1


نخستین چیزی که در مورد این دوربین جلب توجه می‌کند طراحی ظاهری آن است. دو لنز در کنار هم چهره‌ای از شخصیت دوست‌داشتنی کارتون Wall-E را برای بیننده تداعی می‌کنند. این دوربین دولنز و دو حسگر دارد که با کیفیت 1080 × 1920 پیکسل به صورت سه‌بعدی فیلم می‌گیرند. TD1، صفحه‌نمایش لمسی با قابلیت پشتیبانی از تصاویر سه‌بعدی و زوم نوری 10 برابر دارد. کیفیت فیلم‌ها نیز در هر دو حالت دوبعدی و سه‌بعدی عالی هستند. 





JVC Everio GZ-HM960


این دوربین‏ فقط با داشتن یک لنز قابلیت فیلم‌برداری سه‌بعدی دارد. حسگر  CMOS 10 مگاپیکسل آن با کیفیت Full HD فیلم می‌گیرد و می‌توان تصاویر ضبط شده را در LCD لمسی 5/3 اینچ و سه‌بعدی دوربین تماشا کرد. عکاسی با کیفیت 11 مگاپیکسل، قابلیت سوئیچ بین دو حالت سه‌بعدی و دوبعدی، زوم نوری 10 برابر، خروجی HDMI، ورودی کارت‌های حافظه SD، SDHC و SDXC و   16 گیگابایت حافظه داخلی از دیگر مشخصات این محصول هستند.





Sony HDR-XR550


نخستین چیزی که باید در مورد دوربین فول‌اچ‌دی XR550 باید گفت، 240 گیگابایت حافظه داخلی آن است. با این حافظه می‌توان حدود یکصد و یک ساعت فیلم  ذخیره کرد. همه ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود! این دوربین از کارت‌های حافظه SD تا سقف 64 گیگابایت نیز پشتیبانی می‌کند. لنز عریض G، LCD لمسی 5/3 اینچ، GPS داخلی، عکس‌برداری با کیفیت 12 مگاپیکسل و حسگر Exmor R CMOS را می‌توان از دیگر قابلیت‌های این محصول دانست.





JVC Picsio GC-FM2


این دوربین کوچک صفحه‌نمایش 3 اینچ لمسی دارد و برخلاف مدل‌های پیشین با کیفیت Full HD (1080 × 1920 پیکسل) فیلم‌برداری می‌کند. کیفیت عکس‌های دوربین نیز 5 مگاپیکسل است که در کارت‌های حافظه SD، SDHC و SDXC ذخیره می‌شوند. پورت‌ HDMI و خروجی AV که پشت دوربین قرار دارند امکان اتصال Picsio را به تلویزیون و کامپیوتر ممکن می‌سازند.





Kodak Playtouch


Playtouch نیز جزو دوربین‌های فیلم‌برداری جیبی و شاید بهترین آنهاست که با کیفیت Full HD فیلم می‌گیرد. کیفیت تصویر 1080p HD، صفحه‌نمایش 3 اینچ لمسی با فناوری ضد بازتاب نور، حسگر سیموس، مود ماکرو، قابلیت تشخیص چهره، لرزش‌گیر تصویر، نرم‌افزار داخلی ویرایش تصویر و امکان استفاده از حالت 720p و سرعت 60 فریم در ثانیه برای ثبت تصاویر ورزشی از جمله مشخصه‌های این محصول به شمار می‌آیند.





Samsung HMX-H200


کیفیت ساخت بدنه H200 خوب اما طراحی زیبایی ندارد. به طور مثال، میکروفن در بالای دستگاه تعبیه شده است و موجب ضبط صداهای ناخواسته و نویز در فیلم می‌شود. این محصول حافظه داخلی ندارد و حتما باید از کارت‌های حافظه SD برای ذخیره فایل‌ها استفاده کرد. از مشخصات و امکاناتش نیز می‌توان به لرزش‌گیر نوری کارآمد، خروجی HDMI، زوم نوری 20 برابر، صفحه‌نمایش لمسی 7/2 اینچ، فیلم‌برداری با کیفیت 1080p، کیفیت صدای خوب و حسگر 3/3 مگاپیکسل سیموس اشاره کرد.



پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, :: 12:10 ::  نويسنده : ابوالفضل

اطلاعات عمومی

تولید کننده

سامسونگ

تاریخ معرفی

ژانویه 2011

تاریخ عرضه

فوریه 2011

شکل ظاهری

ساده

رنگ ها

مشکی

وضعیت

در

قیمت گارانتی اصلی

404000 تومان

قیمت گارانتی متفرقه

380000 تومان

مشخصات کلی

شبکه نسل دو

GSM 850 / 900 / 1800 / 1900

شبکه نسل سه

HSDPA 900 / 2100

اندازه

ابعاد

11.5×59.9×112.4 ميليمتر

وزن

113گرمگرم

صفحه نمايش

نوع

خازنی صفحه لمسی ، با قابلیت Multi-touch

اندازه

3.5 اینچ با رزولوشن 480×320 پيکسل

توضیحات

تعداد 16 میلیون رنگ قابل نمایش

آوای زنگ

انواع زنگ

mp3,wav

اسپیکر

دارد

لرزش

دارد

دریافت آهنگ

دارد

دانلود آهنگ

دارد

حافظه

مشخصات حافظه

microSD

دفترچه تلفن

تقريبا نامحدود براي شماره ها ومشخصات به همراه تصوير مخاطب

ثبت اطلاعات تماس

تقريبا نامحدود

حافظه خارجی

دارد,2 گیگابایت کارت حافظه همراه ، ارتقا حافظه خارجی تا 32 گیگابایت

حافظه داخلی

دارد,158 مگابایت

امکانات ارتباطی(داده ها)

GPRS

دارد

EDGE

دارد

نسل سوم

HSDPA, 7.2 Mbps

شبکه بی سيم

Wi-Fi 802.11 b/g/n, DLNA, Wi-Fi hotspot

بولوتوث

دارد,نسخه 2.1 با قابليت ارسال همزمان داده ها(استريو)

اینفرارد

ندارد

ورودی کامپیوتر

دارد,نسخه microUSB v2.0

دوربین

کيفيت عکس

5 مگاپیکسل

ابعاد دوربین

1944×2592 پيکسل

بزرگنمایی

دارد

فلاش

دارد

فیلمبرداری

دارد,مدت فیلمبرداری به میزان حافظه ، کیفیت فیلمبرداری QVGA ، حداکثر 15 فریم بر ثانیه

دوربین دوم

ندارد

تماس تصویری

ندارد

دیگر موارد

سیستم عامل

( Android OS, v2.2 ( Froyo

پردازنده

800 MHz ARM 11 processor, Adreno 200 GPU, Qualcomm MSM7227 chipset

ارسال کننده

SMS,MMS,Email,Push Email,IM,Instant Messaging,RSS

مرورگر

HTML

رادیو

استريو FM مجهز به RDS

بازی

دارد,قابلیت نصب بازی را دارد

GPS(موقعیت یاب)

دارد,A-GPS support

جاوا

دارد,پشتیبانی از نسل سوم نرم افزارهای جاوا

پخش فیلم

دارد

پخش موسیقی

داردMP3/WAV/eAAC+ player

پشتیبانی office

دارد

پشتیبانی pdf

دارد

پشتیبانی zip

دارد

شماره گیر صوتی

دارد

سنسور حرکتی

دارد

منشی تلفنی

دارد

توضیحات

دارا بودن Google Search, Maps, Gmail, YouTube, Calendar, Google Talk, Picasa integration ، فرمان صوتی ، Geo-tagging و تشخیص چهره و لبخند دوربین از مشخصات ویژه این مدل

باطری

نوع

باتری استاندارد ( Li-Ion 1350 mAh )

زمان آماده باش

حداکثر 640 ساعت

زمان مکالمه

حداکثر 11 ساعت




پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, :: 12:6 ::  نويسنده : ابوالفضل

طلاعات عمومی

تولید کننده

نوکیا

تاریخ معرفی

سپتامبر 2012

تاریخ عرضه

سه ماه چهارم 2012

شکل ظاهری

ساده

رنگ ها

مشکی ، سفید ، زرد ، خاکستری ، قرمز

وضعیت

در دسترس

مشخصات کلی

شبکه نسل دو

GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100

شبکه نسل سه

HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100

اندازه

ابعاد

130.3x 70.8 x 10.7 میلیمتر

وزن

185گرمگرم

صفحه نمايش

نوع

IPS TFT خازنی صفحه لمسی

اندازه

130.3x 70.8 x 10.7 میلیمتر

توضیحات

تعداد 16 میلیون رنگ قابل نمایش ، قابلیت PureMotion HD+ display و صفحه نمایش ضد خش Gorilla Glass

آوای زنگ

انواع زنگ

mp3

اسپیکر

دارد

لرزش

دارد

دریافت آهنگ

دارد

دانلود آهنگ

دارد

حافظه

مشخصات حافظه

دارد,32 گیگابایت

دفترچه تلفن

دارد

ثبت اطلاعات تماس

دارد

حافظه خارجی

ندارد

امکانات ارتباطی(داده ها)

GPRS

Class 12 (4+1/3+2/2+3/1+4 slots), 32 - 48 kbps

EDGE

Class 12

نسل سوم

HSDPA, 42 Mbps; HSUPA, 5.76 Mbps; LTE, Cat3, 50 Mbps UL, 100 Mbps DL

شبکه بی سيم

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n, Wi-Fi Direct

بولوتوث

دارد,دارد,نسخه 3.1 به همراه A2DP, EDR

اینفرارد

ندارد

دوربین

کيفيت عکس

8 مگاپیکسل با لنز Carl Zeiss

ابعاد دوربین

3264x 2448 پیکسل

بزرگنمایی

دارد

فلاش

دارد

فیلمبرداری

دارد,دارد,مدت فیلمبرداری به میزان حافظه ، کیفیت فیلمبرداری 1080 پیکسل حداکثر 30 فریم در ثانیه

فوکوس خودکار

دارد

دوربین دوم

دارد

تماس تصویری

دارد

دیگر موارد

سیستم عامل

Microsoft Windows Phone 8

پردازنده

Qualcomm MSM8960 Snapdragon ، Dual-core 1.5 GHz Krait ، Adreno 225

ارسال کننده

Array

مرورگر

HTML5

رادیو

ندارد

بازی

دارد

GPS(موقعیت یاب)

دارد,دارد,پشتیبانی از A-GPS و GLONASS

جاوا

ندارد

صفحه کلید کامل

ندارد

پخش فیلم

دارد

پخش موسیقی

ندارد

شماره گیر صوتی

دارد

سنسور حرکتی

دارد

باطری

نوع

باتری استاندارد Li-Ion 2000 mAh

زمان آماده باش

حداکثر 400 ساعت برای 2G ، حداکثر 400 ساعت برای 3G

زمان مکالمه

حداکثر 17 ساعت برای 2G ، حداکثر 10 ساعت برای3g




پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, :: 12:5 ::  نويسنده : ابوالفضل
Sony Ericsson PC Suite

امروزه گوشی های موبایل پیشرفت های بسیاری کرده و کارایی هایی فراتر از یک تلفن همراه ساده دارند . پخش ، نمایش و ارسال فایلهای مولتی مدیا مانند فیلم ها ، تصاویر و موسیقی ها ، تقویم ، مدیریت وظایف ، دفترچه مخاطبین و بسیاری دیگر از جمله امکانات اساسی گوشی های جدید به شمار می روند . مدیریت بر قسمت های مختلف گوشی می تواند شما را در استفاده هرچه بهتر از آن کمک کند و مطمئنا بهترین وسیله برای مدیریت کامپیوتر و بهترین نرم افزار ، همان نرم افزار ساخت شرکت سازنده گوشی می باشد .

با استفاده از Sony Ericsson PC Suite می توانید به طور کامل بر گوشی سونی اریکسون خود مدیریت داشته باشید و آنرا مناسب با خواسته های خود آماده سازید . تنها کافیست تا گوشی خود را با استفاده از یکی از سه راه کابل ، مادون قرمز و یا بلوتوث به کامپیوتر متصل کرده و کار مدیریت را آغاز نمایید . با این برنامه می توانید فایلهای مورد نظر خود را از گوشی به کامپیوتر و بلعکس انتقال دهید و یا اینکه به ویرایش تصاویر موجود در گوشی خود پرداخته و کارهایی نظیر بزرگنمایی آنها ، جدا کردن قسمت مورد نظر ، چرخاندن ، تنظیم رنگ ، روشنایی و کنتراست تصاویر را انجام دهید . همچنین با Sony Ericsson PC Suite می توانید پس از اتصال گوشی به کامپیوتر ، با استفاده از کانکشن Dial Up به دنیای اینترنت متصل شده و از امکانات آن بهره ببرید . بدین ترتیب قادر خواهید بود تا در هر جایی که هستید ، در مسافرت و یا در حال حرکت با اتومبیل ، به وسیله لپ تاپ وصل به اینترنت شده و از محدودیت هایی که در اتصال با خود گوشی به اینترنت خواهید داشت ، خلاص شوید .
از دیگر قابلیت های این نرم افزار می توان به تبادل اطلاعاتی نظیر نکته ها ، وظایف ، تقویم و مخاطبین موجود بین نرم افزار های Outlook Express ، Microsoft Outlook و Windows Address Book و گوشی سونی اریکسون تان اشاره کرده که با استفاده از آن دیگر نیاز به ثبت مجدد آنها و انجام کاری بیهوده از بین خواهد رفت .
این نرم افزار توانایی نصب و اجرا را در ویندوز های XP ، ویستا و سون ( تمامی نسخه ها ) را داراست .



فکر می‌کنم یک لپ تاپ (یا همان نوت بوک=NoteBook) آخرین محصولی از اپل بود که نیاز داشتم و بعد از خریدن برخی محصولات اپل چند روز پیش گرفتمش. (توضیحاتی در مورد محصولات دیگر در مطالب iPhone 4 و iPad ، کیبورد وایرلس اپل، موس جادویی اپل و AppleTV2

داده‌ام، بد نیست اگر خواستید یکی از آن‌ها را بخرید، ابتدا آن مطالب را بخوانید)

 

چند روزی می‌شود که روی این لپ‌تاپ وقت گذاشته‌ام و فعلاً برخی نکات و تجربیاتم را بیان می‌کنم که فکر می‌کنم به درد افرادی که قصد خرید محصولات اپل را دارند، خواهد خورد. چون لپ‌تاپ و سیستم عامل تقریباً ناشناخته‌ای در ایران است، بهتر است کسی که تجربه دارد در موردش صحبت کند که بقیه منبعی داشته باشند.

http://img.aftab.cc/news/89/macbook_pro_mc373.jpg

در کل به آن ضرب المثل اعتقاد دارم که چینی‌ها یا انگلیسی‌ها می‌گویند: ما پول نداریم که جنس ارزان بخریم!!
بنابراین، یا چیزی نمی‌خرم یا اگر بخرم، باید چیزی باشد که برایم حالا حالاها کار کند.
بنابراین، مدل MC373 از خانواده MacBook Pro را گرفتم که تا این لحظه اپل لپ‌تاپی قوی‌تر از آن تولید نکرده. هر چند که 2 میلیون و 700 هزار تومان برایم آب خورد.
مشخصات آن را در
این عکس ببینید. در این سایت ایرانی هم می‌توانید لیست مک.بوک‌ها و قیمتشان را ببینید. (این هم عکسی از محیط و مشخصات سیستم عامل Mac OS

)
نکته اول: به سایت‌های ایرانی در بیان مشخصات قطعات اعتماد نکنید. همین سایتی که لینک داده‌ام، در ابتدا تعداد هسته‌ها را 4 هسته نوشته بود! وقتی من خریدم، دیدم نوشته 2 هسته! تماس گرفتم و تذکر دادم و حالا اصلاح کرده‌اند...

 

همانطور که می‌بینید، CPU دو هسته‌ای و از نوع Core i7 است. قدرت پردازش هر هسته: 2.66 گیگاهرتز.
رم: 4 گیگ با 4 مگابایت Cache
هارد: 500 گیگ.
کارت گرافیک: 512

 

طبق معمول، این نوع لپ‌تاپ را مثل دیگر محصولات اپل به افرادی پیشنهاد می‌کنم که خوره کامپیوتر باشند! اگر رشته شما کامپیوتر نیست یا به صورت حرفه‌ای با کامپیوتر کار نمی‌کنید، مطمئناً از محصولات اپل لذت نخواهید برد.

 

سیستم عامل جدید، زندگی جدید!

 

همانطور که می‌دانید ما در دنیا دو نوع کامپیوتر دسکتاپ داریم. یک نوع که مال شرکت اپل (Apple) نیست (همانی که من و شما استفاده می‌کنیم) که به آن PC گفته می‌شود و یک نوع هم که مال شرکت اپل است و به آن Mac گفته می‌شود. سیستم عاملی که روی کامپیوترهای Mac نصب است، Mac OS نامیده می‌شود. این سیستم عامل فرزند سیستم عامل یونیکس است. بنابراین، شباهات بسیار زیادی به برادرش، لینوکس دارد. با اینکه من با لینوکس به اندازه کافی کار کرده‌ام و بارها تدریس کرده‌ام، اما در این چند روز باز هم خیلی از مواردش برایم کشف نشده است! که البته به قالب جدید ربط دارد. جالب است که ساعات اول که نمی‌دانستم کامپیوتر را چطور خاموش کنم!! (آن سیب کوچک سمت چپ، همان منوی استارت ویندوز است!)
اگر کار نکرده باشید، در روزهای اول باید با ساختار سیستم فایل آن آشنا شوید.
در این سیستم عامل مفهوم My Computer و درایو و اینجور چیزها معنی ندارد!
باید اعتیادتان به ویندوز را ترک کرده باشید!
من فقط یک مثال بزنم: مثلاً اینجا اصطلاح Cut معنی ندارد! یعنی ما این گزینه را کلاً نداریم. باید کارتان را با نرم افزارهای جانبی و یا با کشیدن و رها کردن‌ (Drag & Drop) انجام دهید.
یا مثلاً اینجا کلید Ctrl نداریم، باید Command را فشار دهید.
یا مثلاً امکان Hibernate نداریم که این خیلی بد است :(

 

پرسش و پاسخ در مورد سیستم عامل:

 

نرم افزارهای ویندوز روی مک نصب می‌شوند؟
خیر، این فکر را از ذهنتان بیرون کنید! باید نسخه مخصوص مک را تهیه کنید. من سه روز است که در حال دانلود آفیس و مجموعه Adobe CS5 و کامپایلرها و ... هستم.
خیلی سخت است که در ایران بخواهی مک استفاده کنی. فرض کنید من بخواهم در کلاس‌ها از این سیستم عامل استفاده کنم! فعلاً که نتوانسته‌ام، دسکتاپم را با نرم افزار NetSupport School به سیستم‌های دیگر نمایش دهم. نسخه مکیNetSupport را نیافته‌ام.

 

ویندوز هم می‌توان روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر مک نصب کرد؟
بله، به راحتی هر چه تمام‌تر! نرم افزاری به نام Boot Camp بر روی سیستم عامل مک وجود دارد که با یکی دو کلیک، این امکان را می‌دهد که یک پارتیشن ویژه ویندوز 7 یا XP بسازید و آن را به راحتی نصب کنید.
بعد از نصب، درایورهای بوت‌کمپ را از روی سی.دی‌هایی که روی لپ‌تاپ هست نصب می‌کنید، حالا تمام امکانات جانبی به ویندوز افزوده می‌شود. مثل امکانات خارق العاده بخش لمسی لپ‌تاپ (TrackPad)

در این مورد،

این راهنما

 

را مشاهده کنید. من هم از روی آن ویندوز را نصب کردم.

 

زبان فارسی پشتیبانی می‌شود؟ مشکلی نیست؟
کیبورد فارسی، حتی بهتر از ویندوز (یعنی با امکان فاصله مجازی و ...) در مک افزوده می‌شود. اما متأسفانه در نرم افزارهای مک تقریباً باید قید فارسی را بزنید! مگر اینکه ترفندهایی بلد باشید که البته به دردسرش نمی‌ارزد (دقت کنید که بارها گفته‌ام که اپل مال ایران و خاورمیانه نیست. تمرکز اصلی‌اش روی آمریکاست که من فکر می‌کنم اگر زبان ما انگلیسی بود، تا وقتی اپل وجود دارد، حماقت بود برویم طرف PC و مایکروسافت). مثلاً من iWork که شبیه همان مجموعه Office است، اما اپل تولید کرده را دانلود کردم. در این مجموعه کلاً باید قید فارسی را بزنید! البته فارسی تایپ می‌کنید، اما چون Right-to-Left (راست به چپ) پشتیبانی نمی‌شود، همه چیز به هم می‌ریزد! این تجربه را من در iPad نیز داشته‌ام. دقیقاً در مجموعه iWork همین مشکل وجود دارد.
در مجموعه Office که توسط مایکروسافت برای مک تولید شده، با ترفندهایی می‌توانید فارسی تایپ کنید.
دقت کنید که در نمایش صفحات وب فارسی و اینجور قضایا هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

در کل ویندوز بهتر است یا Mac OS ؟
هر چند Mac OS مزیت‌ها و زیبایی‌ها و گفتنی‌های بسیار دارد، اما من فکر می‌کنم خیلی کار دارد تا برسد به راحتی و کارایی ویندوز. پس اگر کارایی و آزادی(!) می‌خواهید، ویندوز. اما اگر زیبایی، پایداری و شیک زندگی کردن (+کمی وابستگی و محدودیت) می‌خواهید، مک. (توجه: این نظر شخصی من است. ممکن است دیگران نظر دیگری داشته باشند)

 

همه نوع نرم افزار برای Mac OS وجود دارد؟
بستگی دارد تا چه حد وابسته به ویندوز باشید. مثلاً اگر بخواهید همان نرم افزاری را پیدا کنید که در ویندوز داشته‌اید، طبیعتاً به مشکل بر می‌خورید. اما اگر جایگزین بخواهید، خیلی نرم افزار یافت می‌شود. ضمن اینکه این روزها فروشگاه نرم افزار اپل (App Store) هم راه افتاده است و از این پس باید منتظر بود که تمرکز بیشتر تولید کنندگان روی مک باشد تا PC، چون بهتر و کم دردسرتر عرضه می‌شوند!

 

برویم سراغ خود لپ‌تاپ:

 

در کل چطور می‌بینیدش؟
فقط یک چیز بگویم: خارق العاده!!
انصافاً عرض می‌کنم که ارزشش را دارد.

 

نکات مثبت مک بوک پرو:

 

زیبایی:
هر کس تا به حال این لپ‌تاپ یعنی MacBook Pro را دیده است، از زیبایی و شیک بودن آن لذت برده. جنس بدنه از آلومینیوم عالی است. بسیار نازک و خوش‌رنگ. نور زیر کیبوردها بسیار جالب است. مثل تمام محصولات اپل در بین صد محصول دیگر از شرکت‌های دیگر به وضوح می‌درخشد!

 

ضخامت کم:
لپ‌تاپ با توجه به قدرت و بزرگی، اما نازک و جالب است، البته نه به نازکی MacBook Air. اما نسبت به وایو (Vaio) و دل (Dell) و ...، خیلی نازک‌تر و شیک‌تر است.

 

TrackPad شگفت انگیز:
یکی از چیزهایی که من را نسبت به خریدم بسیار راضی می‌کند، بخش لمسی یا TrackPad این لپ‌تاپ است. چند لمسی است (واقعاً لمسی است!) و در Mac OS و حتی ویندوز 7 (بعد از نصب درایورهای بوت کمپ) هر نوع لمس، یک معنا دارد! و این موضوع، کار را بسیار راحت می‌کند. برخلاف دردسرهایی که همه با این بخش در لپ‌تاپ‌های دیگر دارند! من چند مورد را بگویم: یکی از دردسرهای ترک‌پد لپ‌تاپ‌ها، اسکرول کردن یک صفحه وب یا سند یا PDF است! در حالت عادی باید یک انگشتتان را روی کلید چپ نگه دارید و سپس اسکرول کنید. اما اینجا، فقط کافی‌ست دو انگشتی دستتان را روی ترک‌پد حرکت دهید تا اسکرول کنید. با دابل کلیک روی عنوان یک پنجره و جا به جا کردن دست، آن پنجره جا به جا می‌شود. (می‌دانید این امکان چقدر مهم است؟ عملاً نیاز به موس را کنسل می‌کند) با دو انگشت زوم می‌کنید و با چهار انگشت به سمت بالا، به دسکتاپ می‌آیید و خلاصه هر تعداد انگشت و به هر جهت بگذارید، یک معنا دارد!

 

کیبورد عالی:
باور نمی‌کنید چقدر کار کردن با کیبورد آن لذت‌بخش است. نرم و محکم!

 

صفحه نمایش عالی:
صفحه نمایش LED با وضوح بسیار عالی. (من لذت ویندوز 7 در این صفحه نمایش را بیشتر احساس کردم!)

 

صدای عالی:
کیفیت اسپیکرها در حد عالی است.

 

باطری‌ای که تمام نمی‌شود!
در تست من، در کلاس درس، باطری در اوج استفاده و بدون هیچ گونه صرفه‌جویی، 4 ساعت کار کرد که این زمان با کمی صرفه جویی یعنی مثلاً کم کردن نور صفحه نمایش و خاموش شدن آن در زمانی که مثلاً من دارم مطلبی را روی تخته توضیح می‌دهم، طبق چیزی که اپل می‌گوید، می‌تواند تا 8 ساعت عمر باطری را افزایش دهد.

 

هماهنگ بودن با دیگر محصولات اپل:
موس اپل را به راحتی و بدون هیچ دستکاری می‌شناسد و حالا تازه آن موس اینجا به خوبی و راحتی کار می‌کند.
Apple Tv و دستگاه‌های دیگر را هم همینطور...

 

نکات منفی مک بوک پرو:

 

طبق معمول، محصولات اپل در کنار مزایایشان، معایبی دارند که گاهی اوقات کوچک هم نیستند!

کیبورد ناقص!
کیبورد محصولات اپل، متأسفانه به کارایی کیبوردهای دیگر نیستند. من به اندازه کافی در مورد معایب این کیبورد در

مطلب معرفی کیبورد وایرلس اپل

 

صحبت کرده‌ام.
این کیبورد، کلیدهای مهمی مثل Delete و Home و End را ندارد :( (البته با فشردن fn و Back Space مثلاً Delete را خواهید داشت و یا fn+جهت راست می‌شود End و fn+جهت چپ می‌شود Home، اما در کارهای حرفه‌ای این روال کار را کند می‌کند)
شما را نمی‌دانم، اما من که نیمی از کارهایم برنامه‌نویسی است، بدون این کلیدها نمی‌توانم زندگی کنم.
در ویندوز، یک کلید Ctrl خواهید داشت و این برای من یک عذاب است! (انصافاً حیف که مجبورم وگرنه همین کلیدها می‌توانست معیار انتخاب و یا عدم انتخاب یک محصول برای من شود!)

 

این لپ‌تاپ، خروجی مانیتور یا پراژکتور ندارد!!
ایها الناس موقع خرید، با دقت بیشتری به اطراف لپ‌تاپ نگاه کنید! من داشتم آماده می‌شدم که سر یکی از کلاس‌ها لپ‌تاپ را به ویدئو پرژکتور متصل کنم، که در کمال تعجب دیدم، این لپ‌تاپ پورت خروجی مانیتور ندارد! از آن کارهای عجیب اپل!
البته!
در عوض پورت Mini DV دارد که باید طبق معمول، 50 هزار تومان برای خرید یک کابل تبدیل این پورت به پورت ویدئو پرژکتور هزینه کنید!
هزینه‌اش به جهنم! تصور کنید یک جا فقط لپ‌تاپ را برده باشید و نیاز باشد که به ویدئو پرژکتور متصل کنید :(
پس همیشه باید این پورت را به همراه داشته باشید. دقیقاً مثل iPad که یک کابل اتصال به پرژکتور باید همیشه همراه آن باشد.
من MacBook Air نخریدم، چون علاوه بر قدرت کمتر، سی.دی.رام نداشت که من در کلاس‌ها به آن نیاز دارم، از آن در رفتم، گیر کابل مانیتور افتادم!

 

کمی بزرگ است!
اعتراف می‌کنم که صفحه نمایش 15.4 اینچی بسی بزرگ‌تر از آن چیزی است که قابل حمل باشد! شاید 13 اینچی بهتر بود. نمی‌دانم. شاید هم خیلی کوچک می‌شد. اما به هر حال، هنگام خرید، صفحه نمایش و کل لپ‌تاپ را از نزدیک ببینید و بعد اگر دیدید بزرگ نیست و می‌توانید به راحتی حمل کنید، بخریدش.

 

کمی سنگین است!
با توجه به امکانات و قدرت، طبیعی است که کمی سنگین باشد. 2.5 کیلوگرم، چیز کمی نیست. اگر ماشین نداشته باشید و بخواهید آن را برای مدت طولانی در یک مسیر، با دستتان حمل کنید، احتمالاً احساس خستگی می‌کنید. اگر روی بحث جا به جایی تمرکز دارید، شاید بهتر باشد به MacBook Air فکر کنید. کوچک و سبک.

 

همین!

 

دوستانی که اپلی هستند و احیاناً مک یا مک‌بوک دارند، مطلب را در بخش نظرات، کامل‌تر کنند.
اگر شما نیز سؤالی داشتید که قبل از خرید، باید در مورد آن بپرسید، در بخش نظرات و یا در انجمن‌ها مطرح کنید تا با هم بحث کنیم.
دوستانی که می‌خواهند از اپل دفاع کنند یا ضد آن جبهه بگیرند، خواهشاً منطقی و با منبع نظرشان را بیان کنند.

با توجه به اینکه رسماً وارد Mac OS شده‌ام، باید شاهد راه اندازی بخش‌هایی در این زمینه در «مرکز دانلود آفتابگردان» و یا «مطالب آموزشی

» در مورد این سیستم عامل باشیم.

موفق باشید؛

ابوالفضل حاجی زاده



پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, :: 11:57 ::  نويسنده : ابوالفضل

 

خوب: سخت افزار بسیار قدرتمند، عمر باتری بی نظیر، بهترین کیبورد و تاچ پد موجود در بازار

 

بد: نسبتا گران قیمت، فقدان HDMI، بلوری و محدودیت در انتخاب سخت افزار

 

پیشنهاد: قطعا بهترین لپ تاپ موجود در بازار که تاکنون عرضه شده است، مک بوک پرو سال ۲۰۱۱ می باشد، اما قیمت بالای آن خرید این هیولا را کمی با تردید مواجه میکند.

 

 

 

مشخصات دستگاه:

 

 

 

قیمت جهانی هنگام عرضه

 

قیمت پایه  1800 هزار تومان

 

قیمت این مدل ۲۲۰۰ هزار تومان

پردازنده ۲.۲GHz Intel Core i7 quad-core
حافظه ۴GB, 1,066MHz DDR3
هارد ۷۵۰GB 5,400rpm
چیپ ست Intel H67
گرافیک AMD Radeon HD 6750M / Intel HD 3000
سیستم عامل OS X 10.6.6 Snow Leopard
صفحه نمایش ۱۳,۱۵,۱۷ اینچ
وزن ۲۰۰۰ گرم با باتری
گروه متوسط

 

 

 

 

 

 

 

 

بررسی

 

بعد از سر و صداها و گمانه زنی های بسیار، سرانجام اپل مدل جدید مک بوک پرو را عرضه کرد. شاید طراحی و ظاهر این هیولای جدید نسبت به مدل های قبلی خودش فرق چندانی نداشته باشد، اما تغییرات بسیار در قسمت سخت افزاری این مدل را تبدیل به قدرتمندترین دستگاه موجود در بازار کرده است.

 

 

 

سری جدید ۱۵ و ۱۷ اینچی مک بوک پرو با گذر از پردازنده های سری Core i اینتل، این بار فقط از Core i7 های چهار هسته ای نسل جدید پردازنده های اینتل به نام سندی بریج بهره مند است.

 

شاید بهترین و مهمترین تفاوت دیگر در سری جدید مک بوک پرو استفاده از پردازنده های گرافیکی AMD به جای GeForce 330M باشد. پردازنده AMD Radeon HD 6490M به عنوان GPU پایه در این سری قرار داده شده که البته مدلهای دیگری نیز وجود دارند. مدلی که اکنون در حال بررسی آن هستیم از چیپ ست قدرتمند تر Radeon HD 6750M  بهره میجوید. در سری ۱۳ اینچی نیز به علت بهبود قسمت پردازش گرافیکی پردازنده های سندی بریج، کارایی گرافیکی بسیار بهتر شده و در مجموع باید به این نکته اشاره کرد جی فورس های Nvidia دیگر در سری مک بوک پرو جایگاهی نخواهند داشت.

 

 

 

طراحی کلی سری جدید نیز مشابه همان قبلی هاست. شاسی تمام آلومینیومی مستحکم  بسیار جذاب به همراه همان ترک پد های براق زیبا در پایین کیبورد. پورت ها و اتصالات نیز در همان جای قبلی اند و تنها نکته قابل توجه و جدید نصب پورت بسیار پرسرعت ثاندربولت (Thunderbolt ) اینتل برای انتقال انواع دیتا و ویدیو تا سرعت سرسام آور ۱۰GB در ثانیه است. ثاندربولت به نظر در آینده ای نه چندان دور به عنوان جایگزین تمام پورتهای موجود در تمام دستگاههای دیجیتالی قرار داده خواهد شد. البته مشکل اینجاست هنوز اپل برای زمان دقیق و قیمت عرضه مبدل های این پورت برای اتصال به پورتهای موجود اعلام رسمی نکرده است و آنچه گفته شده تا قبل از تابستان ۹۰ آنها را رسما عرضه خواهد کرد.

 

 

 

 

قیمت پایه ارزان ترین مک بوک پرو ۱۵ اینچی حدود ۱۸۰۰ هزار تومان بوده و این در حالی است که در این لپ تاپ خبری از HDMI، ۳G  و Blu-ray نیست. آنچه اپل به عنوان هدف اصلی قرار داده، نصب سخت افزار های بسیار قدرتمند تر در قبال اینگونه امکانات است. واقعا باید اعتراف کرد سرعت و قدرت این هیولا خیره کننده است.

 

 

همیشه ذکر کرده ام که کیبورد و تاچ پدهای اپل بهترین هستند.

 

 

 

اینجا هم همان ترک پد های دوست داشتی با پشتیبانی از مالتی تاچ به همراه یک صفحه کلید عالی و بی عیب و نقص. وقتی به حرکات مالتی تاچ بسیار دوست داشتی این ترک پد عادت کنید قطعا برایتان سخت خواهد بود با لپ تاپ های دیگر کار کنید. شاید بگویید بسیاری از شرکت های تولید کننده لپ تاپ همچون اپل، با قراردادن ترک پد و پشتیبانی از مالتی تاچ چیزی کم از مک بوک ندارند، اما به شخصه این را با قاطعیت میگویم در قسمت کیبورد و تاچ پد محصولات اپل به طور کامل یک سر و گردن از تمام دیگر محصولات بالاترند.

 

 

 

 

صفحه نمایش ۱۵ اینچی با رزولوشن ۹۰۰*۱۴۴۰ که از متوسط رزولوشن های موجود و استاندارد ۱۵ اینچی ها بالاتر است با نوردهی LED کیفیت بسیار بالایی دارد. البته با پرداخت ۱۰۰ هزار تومان بیشتر میتوانید صفحه نمایش با رزولوشن ۱۰۵۰*۱۶۸۰ یا با پرداخت ۱۵۰ هزار تومان بیشتر رزولوشن ۱۰۵۰*۱۶۸۰ با تکنولوژی antiglare انتخاب کنید. البته وجود وب کم با توان ضبط HD  و کیفیت عالی نیز قابل توجه است.

 

 

 

 

پورت ها را در جدول زیر ملاحظه میکنید. آنچه جدید است پورت ثاندربولت اینتل بوده که به آن اجمالا اشاره کردم. علاوه بر سرعت سرسام آور این پورت که بسیار شبیه پورت خروجی Display است و فقط با یک آیکون ثاندربولت در بالای آن متمایز شده، میتوانید همزمان آنرا به شش صفحه نمایش وصل کنید! یعنی همزمان لپ تاپ را به شش دستگاه نمایشگر یا شش دستگاهی که دارای پورت مشابهی باشد وصل کنید که خارق العاده است. البته این کار مستلزم استفاده از مبدل است.

 

 

ویدیو Mini DisplayPort/Thunderbolt I/O
صدا Stereo speakers, headphone/microphone jacks
شبکه Ethernet, 802.11 b/g/n Wi-Fi, Bluetooth
درگاه ندارد
دیتا USB 2.0 2 Ports, FireWire 800, SD card reader
درایو نوری دی وی دی رایتر

 

 

فارغ از این امکانات خاص و جدید، آنچه مک بوک پرو را کاملا مجزا کرده است، سخت افزار فوق قدرمند آن است.  مجموع Core i7 CPU و HD 6750M GPU و ۴GB رم یک ابر لپ تاپ ساخته است. آنچه از لحاظ سرعت و توان پردازشی در این لپ تاپ مشاهده میکنید، فراتر از حد بازار است و باید واقعا آنرا یک هیولای همراه نامید!

 

 

استفاده از چیپ ست های گرافیکی AMD با قابلیت سوییچ خودکار برای بهتر شدن عمر باتری، به جای پردازنده هایNvidia  یک حرکت پیشتازانه و بسیار عالی بود. در این دستگاه با پردازنده گرافیکی ۶۷۵۰M بازی ندای وظیفه Modern Warfare در رزولوشن اصلی با نرخ ۵۱ فریم در ثانیه اجرا شد و این در حالی است که در مدل پارسالی مک بوک با چیپ ست GeForce 330M همین بازی با نرخ ۳۵ فریم اجرا میشد.

 

 

 

 

عمر باتری این دستگاه با وجود این سخت افزار قدرتمند جز بهترین هاست. در تست پخش ویدیو، مک بوک پرو ۱۵ اینچی تا ۷ ساعت همانند گفته خود اپل دوام آورد.

 



پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, :: 11:50 ::  نويسنده : ابوالفضل
در اوایل سال 2012 بود که اپل، نسخه‌ی جدید Macbook Pro ی خود را با نمایشگر 15 اینچی Retina معرفی کرد. از همان زمان منتظر معرفی نسخه‌ی 13 اینچی آن نیز بودیم. اکنون پس از چهار ماه انتظار، شاهد Macbook Pro 13 Retina هستیم. این نوت بوک اندکی سبک‌تر و باریک‌تر از Pro 13 پیشین است. ظاهرا که شارژدهی باتری آن نیز در حد 13 Air می‌باشد. به هر صورت بارزترین ویژگی که در مورد هر دو مک بوک خود نمایی می‌کند همین نمایشگر Retina است. رتینایی که نخستین بار نام آن را همزمان با معرفی iPhone 4 شنیدیم و قرار بود که رزولوشن آن از قدرت تفکیک چشم انسان بالاتر باشد. بر روی iPhone دقیقا همان‌طور بود و تراکم پیکسلی بالا همین نتیجه را در بر داشت. سپس رتینا بر روی iPad به کار گرفته شد که همان نام را داشت ولی تراکم پیکسلی پایین‌تری را ارائه می‌داد. اما در مورد نوت بوک ها چطور؟ آیا این بهترین نمایشگری است که تا به حال بر روی یک نوت بوک به کار گرفته شده؟ بهتر است که خواننده‌ی ادامه‌ی نقد و بررسی باشید.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: لپ تاپ نوع سبک وزن - وزن 1.62 کیلوگرم
پردازنده: Intel Dual-Core 2.5GHz Core i5 3.1 GHz - Cache 3 MB - BUS 1600 MHz
حافظه: 8 GB DDR3
هارد دیسک: 128 GB Flash Storage
کارت گرافیک: Intel HD Graphics 4000 - MB UpTo 1024 MB
صفحه نمایش: 13.3" - Bright LED
امکانات: فاقد درایو نوری - فاقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - WiFi - HDMI
سایر مشخصات: باتری 6 سلولی - Apple Mac OS
 
اپل مک بوک پرو 13 اینچ با صفحه نمایش رتینا
9.75

وضعیت : به زودی

Code: DKP-5730
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: لپ تاپ نوع معمولی - وزن 2.54 کیلوگرم
پردازنده: Intel 3720QM Core i7 2.6 GHz - Cache 6 MB
حافظه: 8 GB DDR3
هارد دیسک: 750 GB 5400RPM
کارت گرافیک: Nvidia GeForce GT 650M + Intel HD Graphics 4000 1024 MB UpTo 3072 MB
صفحه نمایش: 15.4" - Bright LCD
امکانات: DVD-RW - فاقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - WiFi
سایر مشخصات: باتری 6 سلولی - Apple Mac OS
 
اپل مک بوک پرو - ام دی 104

9.75

وضعیت : ناموجود

Code: DKP-5729
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: لپ تاپ نوع معمولی - وزن 2.30 کیلوگرم
پردازنده: Intel 3520M Core i7 2.9 GHz - Cache -
حافظه: 8 GB DDR3
هارد دیسک: 750 GB 5400RPM
کارت گرافیک: Intel HD Graphics 4000 - MB UpTo 3072 MB
صفحه نمایش: 13.3" - Bright LCD
امکانات: DVD-RW - فاقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - WiFi
سایر مشخصات: باتری 6 سلولی - Apple Mac OS
 
اپل مک بوک پرو - ام دی 102

9.75

وضعیت : ناموجود

Code: DKP-5661
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: لپ تاپ نوع معمولی - وزن 2.30 کیلوگرم
پردازنده: Intel 3210M Core i5 2.5 GHz - Cache -
حافظه: 4 GB DDR3
هارد دیسک: 500 GB 5400RPM
کارت گرافیک: Intel HD Graphics 4000 - MB UpTo 1690 MB
صفحه نمایش: 13.3" - Bright LCD
امکانات: DVD-RW - فاقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - WiFi
سایر مشخصات: باتری 6 سلولی - Apple Mac OS
 
اپل مک بوک پرو - ام دی 101

9.75

وضعیت : ناموجود

Code: DKP-5659
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: لپ تاپ نوع معمولی - وزن 2.54 کیلوگرم
پردازنده: Intel 3615QM Core i7 2.3 GHz - Cache 6 MB
حافظه: 4 GB DDR3
هارد دیسک: 500 GB 5400RPM
کارت گرافیک: Nvidia GeForce GT 650M + Intel HD Graphics 4000 512 MB UpTo 1690 MB
صفحه نمایش: 15.4" - Bright LED
امکانات: DVD-RW - فاقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - WiFi
سایر مشخصات: باتری 6 سلولی - Apple Mac OS
 
اپل مک بوک پرو - ام دی 103

9.75

وضعیت : ناموجود

Code: DKP-5198
خانواده MacBook Pro کمپانی اپل، یکی از شناخته شده ترین لپ‌تاپ‌های فوق حرفه ای موجود هستند و بازار هدف این محصولات کاربرانیست که به دنبال بهترین‌ها هستند و حاضرند بهای آن را نیز پرداخت کنند. نسل جدید MacBook Pro با صفحه نمایش Retina، آمیخته ای از گذشته و آینده است. طراحی نوین و باریک‌تر بر پایه مدل سال گذشته به همراه بدنه تمام آلومینیومی و یک صفحه نمایش فوق‌العاده، کم نظیر و با دقت بسیار بالا، مدل جدید MacBook Pro را به یکی از بهترین و البته گران قیمت‌ترین لپ‌تاپ‌های موجود در دنیا تبدیل کرده است. خواننده نقد و بررسی این محصول باشید.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: لپ تاپ نوع معمولی - وزن 2.02 کیلوگرم
پردازنده: Intel Quad-Core Core i7 2.3GHz Turbo Boost Up To 3.3 GHz - Cache 6 MB - BUS 1333 MHz
حافظه: 8 GB DDR3
هارد دیسک: 256 GB Flash Storage
کارت گرافیک: Nvidia GeForce GT 650M GDDR5 + Intel HD Graphics 4000 1024 MB
صفحه نمایش: 15.4" - Bright LED
امکانات: فاقد درایو نوری - فاقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - WiFi - HDMI
سایر مشخصات: باتری 6 سلولی - Apple Mac OS
اپل مک بوک پرو با صفحه نمایش رتینا

9.75

وضعیت : موجود

Code: DKP-7243
در اوایل سال 2012 بود که اپل، نسخه‌ی جدید Macbook Pro ی خود را با نمایشگر 15 اینچی Retina معرفی کرد. از همان زمان منتظر معرفی نسخه‌ی 13 اینچی آن نیز بودیم. اکنون پس از چهار ماه انتظار، شاهد Macbook Pro 13 Retina هستیم. این نوت بوک اندکی سبک‌تر و باریک‌تر از Pro 13 پیشین است. ظاهرا که شارژدهی باتری آن نیز در حد 13 Air می‌باشد. به هر صورت بارزترین ویژگی که در مورد هر دو مک بوک خود نمایی می‌کند همین نمایشگر Retina است. رتینایی که نخستین بار نام آن را همزمان با معرفی iPhone 4 شنیدیم و قرار بود که رزولوشن آن از قدرت تفکیک چشم انسان بالاتر باشد. بر روی iPhone دقیقا همان‌طور بود و تراکم پیکسلی بالا همین نتیجه را در بر داشت. سپس رتینا بر روی iPad به کار گرفته شد که همان نام را داشت ولی تراکم پیکسلی پایین‌تری را ارائه می‌داد. اما در مورد نوت بوک ها چطور؟ آیا این بهترین نمایشگری است که تا به حال بر روی یک نوت بوک به کار گرفته شده؟ بهتر است که خواننده‌ی ادامه‌ی نقد و بررسی باشید.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: لپ تاپ نوع سبک وزن - وزن 1.62 کیلوگرم
پردازنده: Intel Dual-Core 2.5GHz Core i5 3.1 GHz - Cache 3 MB - BUS 1600 MHz
حافظه: 8 GB DDR3
هارد دیسک: 256 GB Flash Storage
کارت گرافیک: Intel HD Graphics 4000 - MB UpTo 1024 MB
صفحه نمایش: 13.3" - Bright LED
امکانات: فاقد درایو نوری - فاقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - WiFi - HDMI
سایر مشخصات: باتری 6 سلولی - Apple Mac OS
 
اپل مک بوک پرو 13 اینچ با صفحه نمایش رتینا

9.75

وضعیت : به زودی

Code: DKP-4021
تقریبا یک سال از آخرین باری که شرکت اپل، سری Macbook Pro را به روز رسانی کرده است، می‌گذرد که این میزان بیشتر از روال عادی شرکت اپل است ولی نسل 2011 Macbook Pro، تغییرات سخت افزاری فوق‌العاده زیادی داشته است که شامل پردازنده قوی‌تر، پردازنده گرافیکی بهتر و خروجی‌های جدیدتر هستند و تمام این تغییرات باعث یک جهش بزرگ در سرعت این سری از لپ تاپ‌ها شده است که مطمئنا ارزش صبر کردن این بازه زمانی را داشت! خواننده نقد و بررسی این محصولات باشید.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: لپ تاپ نوع سبک وزن - وزن 2.04 کیلوگرم
پردازنده: Intel Core i7 2.8 GHz - Cache 4 MB - BUS 1333 MHz
حافظه: 4 GB DDR3
هارد دیسک: 750 GB 5400-RPM Serial ATA hard drive
کارت گرافیک: Intel HD Graphics 3000 - MB UpTo 384 MB
صفحه نمایش: 13.3" - Bright LED
امکانات: DVD-RW - فاقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - LAN - WiFi
سایر مشخصات: باتری 6 سلولی - Apple Mac OS
 
اپل مک بوک پرو - ام دی 314

9.75

وضعیت : ناموجود

Code: DKP-7251
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: لپ تاپ نوع صفحه بزرگ - وزن 5.68 کیلوگرم
پردازنده: Intel Quad-Core Core i5 2.7 GHz - Cache 6 MB - BUS 1333 MHz
حافظه: 8 GB DDR3
هارد دیسک: 1024 GB 5400rpm
کارت گرافیک: Nvidia GeForce GT 640M 512 MB
صفحه نمایش: 21.5" - Bright LED
امکانات: فاقد درایو نوری - فاقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - LAN - WiFi - VGA Port
سایر مشخصات: باتری فاقد باتری - Apple Mac OS
 
اپل نیو آی مک 21.5 - تاندربولت - بی

9.75

وضعیت : به زودی

Code: DKP-4355
تقریبا یک سال از آخرین باری که شرکت اپل، سری Macbook Pro را به روز رسانی کرده است، می‌گذرد که این میزان بیشتر از روال عادی شرکت اپل است ولی نسل 2011 Macbook Pro، تغییرات سخت افزاری فوق‌العاده زیادی داشته است که شامل پردازنده قوی‌تر، پردازنده گرافیکی بهتر و خروجی‌های جدیدتر هستند و تمام این تغییرات باعث یک جهش بزرگ در سرعت این سری از لپ تاپ‌ها شده است که مطمئنا ارزش صبر کردن این بازه زمانی را داشت! خواننده نقد و بررسی این محصولات باشید.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: لپ تاپ نوع معمولی - وزن 2,54 کیلوگرم - ساخت چین
پردازنده: Intel Core i7 2.2 GHz - Cache 6 MB - BUS 1333 MHz
حافظه: 4 GB DDR3
هارد دیسک: 500 GB Serial ATA - 5400rpm
کارت گرافیک: AMD Radeon HD 6750M with Automatic Graphics Switching and Intel HD Graphics 3000 with 384MB of DDR3 SDRAM 512 MB UpTo 1024 MB
صفحه نمایش: 15.4" - Bright LED
امکانات: DVD-RW - فاقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - LAN - WiFi - iLink
سایر مشخصات: باتری 6 سلولی - Apple Mac OS




سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, :: 13:29 ::  نويسنده : ابوالفضل

اطلاعات کلی

نوع شبکه نسل دو
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
نوع شبکه نسل سه
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
تاريخ معرفی
هنوز معرفی نشده است
عرضه در بازار
به زودی
شکل ظاهری
ساده

اندازه

ابعاد
10.6×64×128 میلیمتر
وزن
144 گرم

صفحه نمايش

نوع
LED-backlit LCD, capacitive touchscreen, 16M colors
اندازه
1280×720 پیکسل ، 4.3 اینچ با چگالی تصویر 342 ppi
توضیحات
موتور صفحه نمایش Sony Mobile BRAVIA ، رابط کاربری Timescape

آهنگ

نوع
MP3
ویبره
دارد
اسپیکر
دارد
جک 3.5 میلیمتری
دارد

حافظه

کارت حافظه
ندارد
حافظه داخلی
32 گیگابایت ، 1 گیگابایت RAM

داده ها

GPRS
Up to 86 kbps
EDGE
Up to 237 kbps
سرعت
HSDPA, 14.4 Mbps; HSUPA, 5.8 Mbps
اينترنت بی سيم
Wi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi Direct, DLNA, Wi-Fi hotspot
بلوتوث
دارد ،نسخه 2.1 با A2DP و EDR
مادون قرمز
ندارد
ورودی کامپیوتر
دارد ، microUSB نسخه 2

دوربین

دوربين
12 پیکسل
ابعاد عکس برداری
4000x3000 پیکسل
فلاش
دارد
فوکوس خودکار
دارد
دیگر ویژگی ها
برچسب گذاری جغرافیایی ، فوکوس لمسی، تشخیص چهره ، عکس برداری پاناروما
فیلم برداری
دارد ، 1080p با نرخ 30 فریم در ثانیه
دوربین دوم
دارد

ویژگی ها

سیستم عامل
Android OS, v4.0.4 (Ice Cream Sandwich)
Chipset
Qualcomm MSM8260 Snapdragon
CPU
1.7 گیگاهرتز Dual-core
GPU
Adreno 220
سنسور
شتاب سنج ، مجاورتی ، قطب نما, gyro
مرورگر اينترنت
HTML5, Adobe Flash
رادیو
Stereo FM radio with RDS
رنگ ها
سفید ، مشکی ، خاکستری
GPS
دارد ، با پشتیبانی A-GPS و GLONASS
پلتفرم جاوا
دارد ، via Java MIDP emulator
آفیس
دارد
PDF
دارد
خروجی تلویزیون
دارد
فرمت تصویری
MP4/H.263/H.264/WMV
فرمت صوتی
MP3/eAAC+/WMA/WAV
پیام رسانی
SMS (threaded view), MMS, Email, IM, Push Email
دیگر ویژگی ها
- پشتیبانی از MicroSIM
- SNS integration
- پورت HDMI
- تشخیص TrackID music
- ضبط صدا
- شماره گیری صوتی
- فرمان صوتی

باتری

نوع
Standard battery, Li-Ion
زمان آماده باش
420 ساعت
زمان مکالمه
تا حدود 8 ساعت و 30 دقیقه




سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, :: 13:27 ::  نويسنده : ابوالفضل
اطلاعات عمومی
تولید کننده
سونی

تاریخ معرفی
آگوست 2012

تاریخ عرضه
سه ماه چهارم 2012

شکل ظاهری
ساده

رنگ ها
مشکی ، صورتی ، سفید ، نقره ای

وضعیت
در دسترس


مشخصات کلی
شبکه نسل دو
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900

شبکه نسل سه
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100


اندازه
ابعاد
128x 64 x 10.6 میلیمتر

وزن
144گرم


صفحه نمايش
نوع
-

اندازه
4.3 اینچ با رزولوشن 720x 1280 پیکسل

توضیحات
تعداد 16 میلیون رنگ قابل نمایش ، دارای قابلیت Multitouch با پشتیبانی از حداکثر 10 انگشت ، شیشه مقاوم به خراش و دارای موتور Sony Mobile BRAV


آوای زنگ
انواع زنگ
mp3

اسپیکر
-

لرزش
دارد

دریافت آهنگ
دارد


حافظه
دفترچه تلفن
دارد

ثبت اطلاعات تماس
دارد

حافظه خارجی
ندارد

حافظه داخلی
دارد,32 گیگابایت


امکانات ارتباطی(داده ها)
GPRS
Up to 86 kbps

EDGE
Up to 237 kbps

نسل سوم
HSDPA, 14.4 Mbps; HSUPA, 5.8 Mbps

شبکه بی سيم
Wi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi Direct, DLNA, Wi-Fi hotspot

بولوتوث
دارد,نسخه 2.1 به همراه A2DP, EDR

اینفرارد
-

ورودی کامپیوتر
دارد,نسخه 2 microUSB ، پشتیبانی از USB On-the-go


دوربین
کيفيت عکس
12 مگاپیکسل

ابعاد دوربین
4000x3000 پیکسل

بزرگنمایی
دارد

فلاش
دارد,LED flash

فیلمبرداری
دارد,مدت فیلمبرداری به میزان حافظه ، کیفیت فیلمبرداری 1080p حداکثر 30 فریم در ثانیه ، فوکوس خودکار ، video light و تثبیت تصویر در هنگام فیلمبرداری

فوکوس خودکار
دارد

دوربین دوم
دارد, 1.3 مگاپیکسل ، کیفیت 720p حداکثر 30 فریم در ثانیه


دیگر موارد
سیستم عامل
(Android OS, v4.0.4 (Ice Cream Sandwich

پردازنده
Dual-core 1.7 GHz ، Qualcomm MSM8260 Snapdragon ، Adreno 220

ارسال کننده
MMS,SMS (threaded view),Email,IM,Push Email

مرورگر
HTML5, Adobe Flash

رادیو
استریو FM به همراه RDS

بازی
دارد

GPS(موقعیت یاب)
دارد,پشتیبانی از A-GPS و GLONASS

جاوا
دارد,به همراه Java MIDP emulator

صفحه کلید کامل
دارد, صفحه کلید مجازی

پخش فیلم
دارد, MP4/H.263/H.264/WMV player

پخش موسیقی
دارد, MP3/eAAC+/WMA/WAV player

پشتیبانی office
دارد, نمایش فایل های آفیس

پشتیبانی pdf
دارد

خروجی تلویزیون
-

سنسور حرکتی
دارد,دارای حس گر ، شتاب سنج ، ژیروسکوپ ، قطب نمای دیجیتال و proximity

DVB-H
-

توضیحات
پشتیبانی فقط با MicroSIM ، دارا بودن Geo-tagging ، فوکوس لمسی ، تشخیص چهره و لبخند ، 3D sweep panoram و تثبیت تصویر برای دوربین ، 50 گیگابایت فضای Cloud برای ذخیره ، TV launcher ، دارا بودن SNS integration ، دارای HDMI port ، دارا بودن نويز گير با ميکروفون مجزا ، دارا بودن TrackID music recognition ، دارا بودن Google Search, Maps, Gmail, YouTube, Calendar, Google Talk ، دارای ضبط خبرنگاری و فرمان صوتی


باطری
نوع
باتری استاندارد Li-Ion

زمان آماده باش
حداکثر 420 ساعت

زمان مکالمه
حداکثر 8 ساعت و 30 دقیقه


قیمت
قیمت
-

قیمت با گارانتی
1189000 تومان

قیمت بدون گارانتی
1164000 تومان




درباره وبلاگ


با سلام و عرض ادب به بینندگان گرامی من براتون کمی مطلب آوردم.شما با شرکت در نظرسنجی می تونید من رو خوشحال کنید.من هر روز این بلاگ را چک می کنم.و هر ماه راجع به بیشترین نظر در نظر سنجی مطلب می نویسم. من پذیرای نظرات شما هستم و همچنین تبلیغات تکنولوژی های برتردنیا. راستی یادم رفت راجع به اسم و برخی اطلاعات شخصی خودم باهاتون حرف بزنم. اسم من ابوالفضل است و فامیلم هم حاجی زاده.من بچه بوشهر هستم و در6/10/1379بدنیا اومدم و الآن هم 13 سالمه.امیدوارم از بلاگم خوشتون بیاد!!! با تشکّر،مدیر بلاگ.خسته نباشید...
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکشو و آدرس ya79.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 124
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1